JB__
Basic
Galet fin!!Efter några dagar med den här känns de flesta klockor stora och klumpiga. Man vänjer sig fort är min erfarenhet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Galet fin!!Efter några dagar med den här känns de flesta klockor stora och klumpiga. Man vänjer sig fort är min erfarenhet.
SnyggFantastiskt nöjd med min Santos!
Känns som att 36 mm inte uppskattas längre. Men du har en fantastisk samling där!!!Små klockor är coola och sköna. Köpte för inte så länge sedan en dammodell för att herrmodellerna inte fanns under 40mm vilket jag tycker är för stort. 36mm känns som the sweet spot for mig.
Tissot PR100 36mm (dammodell)
Timex Camper mk1 34mm
Vintage Eterna 36mm
Kan hålla med om att Tissot klockan är otroligt vacker!!Små klockor är coola och sköna. Köpte för inte så länge sedan en dammodell för att herrmodellerna inte fanns under 40mm vilket jag tycker är för stort. 36mm känns som the sweet spot for mig.
Tissot PR100 36mm (dammodell)
Timex Camper mk1 34mm
Vintage Eterna 36mm
Fantastiskt finFantastiskt nöjd med min Santos!
Skx013 passar perfekt till dina krav.Skulle behöva er hjälp härinne ;
Skulle behöva en mindre, billig och stryktålig klocka till jobbet. Diameter max 38 och inte mer än 45 lug to lug. Gärna under tusenlappen.
Helst rund och med dag/datum.
Tacksam för förslag
Tack! Enda som tar emot är att jag redan har en SKX009.Skx013 passar perfekt till dina krav.
Såg inte kravet på 1000kr. Men Casio borde ha något som passar?Tack! Enda som tar emot är att jag redan har en SKX009.
Har sett skräckexempel där DJ 36 annonseras som damklockor på C24.Känns som att 36 mm inte uppskattas längre. Men du har en fantastisk samling där!!!
Skulle behöva er hjälp härinne ;
Skulle behöva en mindre, billig och stryktålig klocka till jobbet. Diameter max 38 och inte mer än 45 lug to lug. Gärna under tusenlappen.
Helst rund och med dag/datum.
Tacksam för förslag
JLC beskriver Revero Classic medium thin som damklocka på sin hemsida.Har sett skräckexempel där DJ 36 annonseras som damklockor på C24.
Ja, quartzversionen. Med manuellt verk är det inte så. Kanske tror man att män inte vill ha quartz och att kvinnor inte ids dra upp manuella verk...JLC beskriver Revero Classic medium thin som damklocka på sin hemsida.
Skulle inte kalla den liten.Tycker nya Stowa partitio ser fin ut:
https://www.hodinkee.com/articles/the-value-proposition-the-stowa-partitio-black-automatic
ok 37 mm är gränsfall, kan hålla med om detSkulle inte kalla den liten.
Gränsen till stort ja.ok 37 mm är gränsfall, kan hålla med om det
Så kan det säkert vara. Men jag tycker att det är lite märkligt att lägga i genus i marknadsföringen av en sådan produkt.Ja, quartzversionen. Med manuellt verk är det inte så. Kanske tror man att män inte vill ha quartz och att kvinnor inte ids dra upp manuella verk...
Håller helt med. Det känns som om genus kan hjälpa dom osäkra genom kryss i filter vid sökfunktioner på internet.Så kan det säkert vara. Men jag tycker att det är lite märkligt att lägga i genus i marknadsföringen av en sådan produkt.
Den är mycket fin. Själv tycker jag om lite röda inslag i klockorna och skulle välja modellen med röd sekundvisare.Tycker nya Stowa partitio ser fin ut:
https://www.hodinkee.com/articles/the-value-proposition-the-stowa-partitio-black-automatic