Jag vet. Kändes sådär när jag redan hade beställt den men jag insåg snabbt att ”what the heck”, gillar jag den så bär jag den.JLC beskriver Revero Classic medium thin som damklocka på sin hemsida.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vet. Kändes sådär när jag redan hade beställt den men jag insåg snabbt att ”what the heck”, gillar jag den så bär jag den.JLC beskriver Revero Classic medium thin som damklocka på sin hemsida.
Små klockor är coola och sköna. Köpte för inte så länge sedan en dammodell för att herrmodellerna inte fanns under 40mm vilket jag tycker är för stort. 36mm känns som the sweet spot for mig.
Har ett tag bara burit större klockor a 42 mm. Men ska i veckan hämta ut en OP 36 mm som jag ser framför mig att jag ska bära ofta.
Tissot PR100 36mm (dammodell)
Timex Camper mk1 34mm
Vintage Eterna 36mm
Helt rätt!Jag vet. Kändes sådär när jag redan hade beställt den men jag insåg snabbt att ”what the heck”, gillar jag den så bär jag den.
Tycker du gör rätt. Kan väl inte vara förbjudet med damklocka när många kvinnor använder herrmodeller(?) Och omväxling i storlek förnöjer tycker jag.Jag vet. Kändes sådär när jag redan hade beställt den men jag insåg snabbt att ”what the heck”, gillar jag den så bär jag den.
Kan ju tillägga att den Tissot jag har lagt upp bild på, en klocka jag verkligen älskar designen på, heter: "Tissot PR100 Ladies Sport Chic Pearl..." Inte direkt ett namn som gör att det känns ok som man att köpa.Jag vet. Kändes sådär när jag redan hade beställt den men jag insåg snabbt att ”what the heck”, gillar jag den så bär jag den.
Det är ju inget damur.Tycker du gör rätt. Kan väl inte vara förbjudet med damklocka när många kvinnor använder herrmodeller(?) Och omväxling i storlek förnöjer tycker jag.
Det lustiga med reverson är att det bara är Quartz modellen som är för kvinnor. Den mekaniska ser likadan ut och har samma mått men är tydligen för både män och kvinnor.Tycker du gör rätt. Kan väl inte vara förbjudet med damklocka när många kvinnor använder herrmodeller(?) Och omväxling i storlek förnöjer tycker jag.
Stenhård! Var det den som legat i en burk jättelänge?Jag vet inte om jag ror hem det, men det tror jag väl. Vad är väl mer manligt än att skita totalt i vad populasen kan tänkas ha för tankar om min fantastiska klocka?
31mm stor och har varit med om ett världskrig till skillnad från de flesta som kan tänkas ha åsikter om storleken.
Ja precis! Den bars senast av min mormors pappa, vad det nu är till mig. Jag blir aldrig klok på det där med gammel-epiteten.Stenhård! Var det den som legat i en burk jättelänge?
36mm är inte litet.Får man vara med när man bär en 36 mm?
Riktigt bra story, gör de 31mm bara tuffare!Ja precis! Den bars senast av min mormors pappa, vad det nu är till mig. Jag blir aldrig klok på det där med gammel-epiteten.
Aldrig polerad och sannolikt inte servad så många gånger, men nu har Tidlösa Ur satt tänderna i den och den går fint
Satan vad fin! Vill du sälja?29mm som bärs klart större sitter som en smäck på mina 17,5 handleder.
Nope, min nya favorit som jag ämnar behålla länge. Sannolikt opolerad ocksåSatan vad fin! Vill du sälja?
Mycket fintNope, min nya favorit som jag ämnar behålla länge. Sannolikt opolerad också
hahaha, herregud!
Thats what she said...Bra poäng. Samtidigt finns det så många olika "stora klockor". En 47mm Panerai känns inte som en mudmaster eller som en planet ocean 45mm eller en Heuer Monaco etc. Stort är stort, men mått är inte allt. Dessutom är det ju avståndet mellan luggar och höjd som avgör mer än diameter
Aj då, frugan som tycker att min 36:a är alldeles för liten och nätt. Inte någonstans finns det en trygg hamn att vila i.36mm är inte litet.
Dags att skaffa en 29mm Cartier Santos hör jag.Aj då, frugan som tycker att min 36:a är alldeles för liten och nätt. Inte någonstans finns det en trygg hamn att vila i.
Faktum att nästa inköp - när den nu bli i framtiden - nog blir just en Santos!Dags att skaffa en 29mm Cartier Santos hör jag.
Härligt, är ju en riktigt grym klocka!Faktum att nästa inköp - när den nu bli i framtiden - nog blir just en Santos!
34 är ju ganska smått. Men det är helt okej att använda tjejklockor. Inga problem. Ofta svåröverträffad bekvämlighet! Använd de klockor du föredrar.En klocka är stilig när den kompletterar handleden, inte när den definierar den. Den är den lilla pricken på i:et, medans ibland ser man den på folk som ett utropstecken.
Jag föredrar mindre klockor, 36mm är min sweet spot.
Det tar dock lite emot att den fina 34mm OP:n med vit urtavla marknadsförs som tjejmodell, samma sak med Longines LD i 36mm...