• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Manlig nog att bära en liten klocka?

R38148

Cartier
2-Faktor
JLC beskriver Revero Classic medium thin som damklocka på sin hemsida.
F3B60DFE-3E20-48BC-88F5-BF05242190D8.png
Jag vet. Kändes sådär när jag redan hade beställt den men jag insåg snabbt att ”what the heck”, gillar jag den så bär jag den.
 
Senast ändrad:

R38148

Cartier
2-Faktor
Små klockor är coola och sköna. Köpte för inte så länge sedan en dammodell för att herrmodellerna inte fanns under 40mm vilket jag tycker är för stort. 36mm känns som the sweet spot for mig.
IMG_20190821_164617.jpg

Har ett tag bara burit större klockor a 42 mm. Men ska i veckan hämta ut en OP 36 mm som jag ser framför mig att jag ska bära ofta.


Tissot PR100 36mm (dammodell)
IMG_20190913_164049.jpg

Timex Camper mk1 34mm
IMG_20190901_104422.jpg

Vintage Eterna 36mm
 
Jag vet. Kändes sådär när jag redan hade beställt den men jag insåg snabbt att ”what the heck”, gillar jag den så bär jag den.
Kan ju tillägga att den Tissot jag har lagt upp bild på, en klocka jag verkligen älskar designen på, heter: "Tissot PR100 Ladies Sport Chic Pearl..." Inte direkt ett namn som gör att det känns ok som man att köpa.

Men älskar som sagt designen och den passar mig perfekt. Det enda som räknas är om man själv gillar klockan.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Tycker du gör rätt. Kan väl inte vara förbjudet med damklocka när många kvinnor använder herrmodeller(?) Och omväxling i storlek förnöjer tycker jag. :)
Det lustiga med reverson är att det bara är Quartz modellen som är för kvinnor. Den mekaniska ser likadan ut och har samma mått men är tydligen för både män och kvinnor.
 
  • Like
Reactions: Man

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jag vet inte om jag ror hem det, men det tror jag väl. Vad är väl mer manligt än att skita totalt i vad populasen kan tänkas ha för tankar om min fantastiska klocka?

31mm stor och har varit med om ett världskrig till skillnad från de flesta som kan tänkas ha åsikter om storleken. :p

LypPHEtWtjKcLr9TuBrwoCsMGrb78LtMPkE5Lqv2FwzSkGOF-YtCJANiMjxBjeciJk7EvO3EpkJuDkkZEndbB8M3n9nYTMYVRe8kG6wJA6IiVwJjRcyPbSCJp-es_rHxykqQ25sIxLMwyn1JGUs_BFj6YmcXT0ylhoQkqrSaXDZSJl9_a_kP86eAY1vWt_NkNNHoi6OCZvMysnubD__Dm0mab5zZIdA9xi75h6VilA9FX3GSnrPY8B1BnruwxKqPEgXvM8ljW3-tnVERMNNDDZ9WxKCxkhtnvu0SA5iprDpW3I4ascZZKlieCrKkr9mjVc3Vv_rz3odQk1zQ0x9w1eFGWQpZLdQKJf6D5oxLnrwLKf1jmGGp78lQDfe_SDkrFVzcZNKsK3f_K7_XzcCG7cgGeUDcYqq__E1hYe_DSR9Uzb3i13aL--kZlH5UzgzaDjfFYeF_FAKpzQvcZdNcdII3aBUuvyzMvD3G74SAVD-8y4D6tOQaT6LhIIuoWeuCUn6HTxbVWDXTKB-sPYP-mBG39miSb7TpV3n8dw1kVTjk1CCHyms5HUJ0dVY3vyYvrjNIxIZUTQC5DoN9Rgj_mXEfv1g1OVNc4M0CmbZENoSXNRx_wq3He_lVCeAgbV3dul0Pp-OYh2IQu6ESWsGoIP3TyK1mumTqyAhFZlW4y-huZIg5RYKBJAMF=w1448-h1086-no
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Jag vet inte om jag ror hem det, men det tror jag väl. Vad är väl mer manligt än att skita totalt i vad populasen kan tänkas ha för tankar om min fantastiska klocka?

31mm stor och har varit med om ett världskrig till skillnad från de flesta som kan tänkas ha åsikter om storleken. :p

LypPHEtWtjKcLr9TuBrwoCsMGrb78LtMPkE5Lqv2FwzSkGOF-YtCJANiMjxBjeciJk7EvO3EpkJuDkkZEndbB8M3n9nYTMYVRe8kG6wJA6IiVwJjRcyPbSCJp-es_rHxykqQ25sIxLMwyn1JGUs_BFj6YmcXT0ylhoQkqrSaXDZSJl9_a_kP86eAY1vWt_NkNNHoi6OCZvMysnubD__Dm0mab5zZIdA9xi75h6VilA9FX3GSnrPY8B1BnruwxKqPEgXvM8ljW3-tnVERMNNDDZ9WxKCxkhtnvu0SA5iprDpW3I4ascZZKlieCrKkr9mjVc3Vv_rz3odQk1zQ0x9w1eFGWQpZLdQKJf6D5oxLnrwLKf1jmGGp78lQDfe_SDkrFVzcZNKsK3f_K7_XzcCG7cgGeUDcYqq__E1hYe_DSR9Uzb3i13aL--kZlH5UzgzaDjfFYeF_FAKpzQvcZdNcdII3aBUuvyzMvD3G74SAVD-8y4D6tOQaT6LhIIuoWeuCUn6HTxbVWDXTKB-sPYP-mBG39miSb7TpV3n8dw1kVTjk1CCHyms5HUJ0dVY3vyYvrjNIxIZUTQC5DoN9Rgj_mXEfv1g1OVNc4M0CmbZENoSXNRx_wq3He_lVCeAgbV3dul0Pp-OYh2IQu6ESWsGoIP3TyK1mumTqyAhFZlW4y-huZIg5RYKBJAMF=w1448-h1086-no
Stenhård! Var det den som legat i en burk jättelänge?
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Ja precis! Den bars senast av min mormors pappa, vad det nu är till mig. Jag blir aldrig klok på det där med gammel-epiteten.
Aldrig polerad och sannolikt inte servad så många gånger, men nu har Tidlösa Ur satt tänderna i den och den går fint :)
Riktigt bra story, gör de 31mm bara tuffare! :)
 

manekin

Omega
Bra poäng. Samtidigt finns det så många olika "stora klockor". En 47mm Panerai känns inte som en mudmaster eller som en planet ocean 45mm eller en Heuer Monaco etc. Stort är stort, men mått är inte allt. Dessutom är det ju avståndet mellan luggar och höjd som avgör mer än diameter
Thats what she said...
 

Finnemang

Breitling
En klocka är stilig när den kompletterar handleden, inte när den definierar den. Den är den lilla pricken på i:et, medans ibland ser man den på folk som ett utropstecken.

Jag föredrar mindre klockor, 36mm är min sweet spot.

Det tar dock lite emot att den fina 34mm OP:n med vit urtavla marknadsförs som tjejmodell, samma sak med Longines LD i 36mm... :shifty:
 
Tror hela vintage-vågen inspirerar till dels äldre klockor, mer diskret stil och att storlekarna börjar krypa "nedåt". 36mm är definitionen av läckert och tidlöst
 

Man

Rolex
En klocka är stilig när den kompletterar handleden, inte när den definierar den. Den är den lilla pricken på i:et, medans ibland ser man den på folk som ett utropstecken.

Jag föredrar mindre klockor, 36mm är min sweet spot.

Det tar dock lite emot att den fina 34mm OP:n med vit urtavla marknadsförs som tjejmodell, samma sak med Longines LD i 36mm... :shifty:
34 är ju ganska smått. Men det är helt okej att använda tjejklockor. Inga problem. Ofta svåröverträffad bekvämlighet! Använd de klockor du föredrar.
 
Topp