S
Staafen
Guest
Det beror ju även på vad det är för klocka och tillfälle. Jag gillar allt från Datejust 36mm till Aqualand!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ut som en 42mm på dig![]()
Beror ju helt på hur man är byggd. Här har du dagens 47mm.
Aaaah, en klassisk vrida lite på handleden så klockan ser mindre ut!![]()
Beror ju helt på hur man är byggd. Här har du dagens 47mm.
Hahaha!Aaaah, en klassisk vrida lite på handleden så klockan ser mindre ut!
Aaaah, en klassisk vrida lite på handleden så klockan ser mindre ut!
I sann Klocksnacks-anda så budade jag precis hem en Omega De-ville, nu kan du inte klaga längre!Ser stor ut, du har en bit kvar till gubbstilen.
Den är gubbig!I sann Klocksnacks-anda så budade jag precis hem en Omega De-ville, nu kan du inte klaga längre!
![]()
![]()
Folk har faktiskt sagt att jag har en damklocka på mig
![]()
Inte direkt!Du är inte ensam.
Jag vill minnas att den gode Yonsson har 18cm handleder, precis som jag. Min 44m panna ser betydligt större ut på min handled än hans 47mm ser ut på hansAaaah, en klassisk vrida lite på handleden så klockan ser mindre ut!
Jag har fullt insikt. Allt började med att jag tittade in i skyltfönstret i en butik på Teneriffa, där en kvinnlig säljare frågade vad jag tyckte om Richard Mille. Jag svarade att det i skyltfönstret såg ut som helvete. Hon ryckte till och gav ifrån sig ett skrik. Ett skrik så pass högt att hennes kollega kommer rusande och tror att något är riktigt allvarligt håller på att ske. Han tog också illa upp när jag förklarade situationen. Sen startade en livlig diskussion.
Han förklarade att 80 % gör val baserade på vad andra bär och eftersom att b.la. stilsäkra män som Christiano Ronaldo och Maradona bär stora klockor. Ja, då kommer allmänheten också fortsätta med det. Han menade på att vi kommer se klockor över 50 mm som standard hos män snart. Jag är övertygad.
Det är för att manligheten är så otroligt sårbar.Jag har fullt insikt. Allt började med att jag tittade in i skyltfönstret i en butik på Teneriffa, där en kvinnlig säljare frågade vad jag tyckte om Richard Mille. Jag svarade att det i skyltfönstret såg ut som helvete. Hon ryckte till och gav ifrån sig ett skrik. Ett skrik så pass högt att hennes kollega kommer rusande och tror att något är riktigt allvarligt håller på att ske. Han tog också illa upp när jag förklarade situationen. Sen startade en livlig diskussion.
Han förklarade att 80 % gör val baserade på vad andra bär och eftersom att b.la. stilsäkra män som Christiano Ronaldo och Maradona bär stora klockor. Ja, då kommer allmänheten också fortsätta med det. Han menade på att vi kommer se klockor över 50 mm som standard hos män snart. Jag är övertygad.
Ser ut som en 42mm på dig![]()
Ibland går någon tre steg förbi alla gränsfall, som på de tre sista bilderna...Stort eller litet är bara en smaksak, jag tycker bägge fungerar bra i olika sammanhang.
Vad som är mest manligt? Även där smak och vilken stil man tilltalas av (jag vet dock vad jag tycker).
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu drev jag visst till lite överdrift. Men det blir inte bra åt andra hållet heller när man bär för små klockor.. (Italienskt macho tendens, -”jag är så manlig att jag kan bära upp dam solglasögon eller klockor”)
![]()
![]()
![]()
Håller med. Men ibland kan det stämma...”Jag behöver en stor klocka, över 40mm annars ser det för litet ut på mig”
Tröttaste kommentaren någonsin. Känns som något folk säger för att humblebraga om hur grova dom är lite snyggt
Haha. Sjukt fett att få platonan att se ut som en 34mm.Håller med. Men ibland kan det stämma...
![]()
När då? Det stämmer ju inte på bilden.Håller med. Men ibland kan det stämma...
![]()