• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Manlig nog att bära en liten klocka?

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hittade en bild som jag tycker visar att det mesta fungerar.
wrist-man-watches-3up.jpg
Kan tycka den lilla ser för liten ut på just där. Med det sagt går jag aldrig på bilder som oftast ljuger, speciellt wristshots. Mina 33mm vintage kan med lätthet se rätt stora ut med ett klassiskt handledskott. Det bästa är att se de på sig själv (eller andra) på lite avstånd i en spegel.

Här är ett tvärt om-exempel där en klocka som faktiskt mäter 40mm och är hela 15mm hög som plötsligt ser ut som ett damur på mig. Fast i verkligheten är den inte alls så liten. Många andra bilder ser den t.o.m för stor ut på.
C1AF1483-DC77-471F-9448-84A50C96298E.jpeg
 
Senast ändrad:

aximand

Panerai
2-Faktor
Kan tycka den lilla ser för liten ut på just där. Med det sagt går jag aldrig på bilder som oftast ljuger, speciellt wristshots. Mina 33mm vintage kan med lätthet se rätt stora ut med ett klassiskt handledskott. Det bästa är att se de på sig själv (eller andra) på lite avstånd i en spegel.

Här är ett tvärt om-exempel där en klocka som faktiskt mäter 40mm och är hela 15mm hög som plötsligt ser ut som ett damur på mig. Fast i verkligheten är den inte alls så liten. Många andra bilder ser den t.o.m för stor ut.
C1AF1483-DC77-471F-9448-84A50C96298E.jpeg
Jag upplever samma men för mig är det ofta höjden på klockan som avgör om den känns stor eller inte. 15 mm hög blir rätt stor i förhållande till omkretsen på 40 mm, så det kan nog vara det du upplever.
 
  • Like
Reactions: HSK

Alexander

Panerai
2-Faktor
Bryter OT’n med hur 40mm sub kan se ut på mig:
64A9DB64-368D-4477-8BE6-57EE2CC65946.jpeg

Tyckte den kändes rätt köttig i början eftersom jag i princip bara hade 36 och 34mm i bagaget. Vanesak I guess. Idag känns den bra men jag skulle inte vilja gå större.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kan tycka den lilla ser för liten ut på just där. Med det sagt går jag aldrig på bilder som oftast ljuger, speciellt wristshots. Mina 33mm vintage kan med lätthet se rätt stora ut med ett klassiskt handledskott. Det bästa är att se de på sig själv (eller andra) på lite avstånd i en spegel.

Här är ett tvärt om-exempel där en klocka som faktiskt mäter 40mm och är hela 15mm hög som plötsligt ser ut som ett damur på mig. Fast i verkligheten är den inte alls så liten. Många andra bilder ser den t.o.m för stor ut på.
C1AF1483-DC77-471F-9448-84A50C96298E.jpeg
Aaah, en @yonsson bild tagen lite snett från sidan!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag upplever samma men för mig är det ofta höjden på klockan som avgör om den känns stor eller inte. 15 mm hög blir rätt stor i förhållande till omkretsen på 40 mm, så det kan nog vara det du upplever.
Nej då. Dessa bär rätt smått, mindre i känslan än de flesta på runt 40mm faktiskt. Men fotar man rakt uppifrån ganska nära så blir perspektivet fel och klockan kommer närmare linsen (pga höjden). Men det kanske var det du menade?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Kan tycka den lilla ser för liten ut på just där. Med det sagt går jag aldrig på bilder som oftast ljuger, speciellt wristshots. Mina 33mm vintage kan med lätthet se rätt stora ut med ett klassiskt handledskott. Det bästa är att se de på sig själv (eller andra) på lite avstånd i en spegel.

Här är ett tvärt om-exempel där en klocka som faktiskt mäter 40mm och är hela 15mm hög som plötsligt ser ut som ett damur på mig. Fast i verkligheten är den inte alls så liten. Många andra bilder ser den t.o.m för stor ut på.
C1AF1483-DC77-471F-9448-84A50C96298E.jpeg

Du har helt rätt som vanligt. Men det blir ju lite svårare för dig också eftersom du är klent byggd. :heart:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
True.

Inte så hög heller så man får inte den där uppbyggande illusionen på närbilder. Men jag kör terrorist idag så har ingen annan testklocka just nu. :)
Sedan blir svårare när man tänker på vilken bild som är viktigast. Den vi lägger upp på sociala medium, den som andra ser från lite avstånd eller den vi själva ser när vi tittar ned på handleden...
 

JF15

Omega
Kommer lite sent på pucken... men har en Marathon GP som jag personligen tycker är stenhård trots sina 36mm. Tritium+lite biffigare tjocklek på caset som gör det?
IMG_1472.JPG

IMG_1471.JPG
 

Man

Rolex
Man får träna om det ska gå.. ;)
Gul, tror den kan vara 30mm kanske. Men storlek är bara en vanesak, som jag skrev i nåt annat inlägg. Vad sägs?
D82A7BC5-FFDF-434B-81F1-6B4870B39625.jpeg
 
Topp