• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Manlig nog att bära en liten klocka?

Coolt. Bra att gå sin egen väg och välja det man gillar. Antar att du testade 36mm också innan du valde? 17cm är ju inte så liten handled ändå, men du föredrog 31mm? Jag, med handled på knappt 17cm, har alltid tänkt att om jag skulle skaffa en DJ så skulle det stå mellan 36 och 41, utan att tänka mindre än så Kanaan vara en möjlighet. Kan vara bra att tänka utanför boxen ibland. :)
Ärlig talat... på den tiden skulle jag på bröllop utomlands, var ganska ung och ville bära på något roligt. Jag hade redan fått ett intresse för klockor och hade typ grejer från Seiko, G-Shock, Citizen etc. Eftersom jag skulle till ett fint evenemang så ville jag ha på mig något passande liksom :) Ingen behövde berätta för mig att Rolex var något "fint". Blev faktisk ganska paff för hela grejen med mekaniska klockor! :woot: Så jag sparade pengar och tillsut så räckte det till en 31mm DJ hos AD. Ett av mina första lyxklockor! Jag gillar klockan och använder den då och då. Många skulle säga att det är damstorlek men skitsamma åsikter bryr jag mig inte riktigt om hehe.

Ärlig talat... på den tiden skulle jag på bröllop utomlands, var ganska ung och ville bära på något roligt. Jag hade redan fått ett intresse för klockor och hade typ grejer från Seiko, G-Shock, Citizen etc. Eftersom jag skulle till ett fint evenemang så ville jag ha på mig något passande liksom :) Ingen behövde berätta för mig att Rolex var något "fint". Blev faktisk ganska paff för hela grejen med mekaniska klockor! :woot: Så jag sparade pengar och tillsut så räckte det till en 31mm DJ hos AD. Ett av mina första lyxklockor! Jag gillar klockan och använder den då och då. Många skulle säga att det är damstorlek men skitsamma åsikter bryr jag mig inte riktigt om hehe.
Ja det klart att det är en damklocka men alla behöver inte göra samma val. Man bär det man vill. Finns ju gott om kvinnor som bär herrklockor. Så det är bara att posta bilder i tex Datejust-tråden. I tex Cartier-tråden ser man att det inte är så ovanligt att män bär väldigt smått.

Ja det klart att det är en damklocka men alla behöver inte göra samma val. Man bär det man vill. Finns ju gott om kvinnor som bär herrklockor. Så det är bara att posta bilder i tex Datejust-tråden. I tex Cartier-tråden ser man att det inte är så ovanligt att män bär väldigt smått.

Var sitter könet på klockan? Det har jag aldrig förstått.. ;)

Var sitter könet på ett par högklackade skor?
Jag är rolig att ha med på fest.

Korta svaret är ingenstans.

Något längre svaret är: trots att högklackat är dåligt för hälsan så fortsätter kvinnor världen över att använda det, varför kan man fråga sig? Många studier pekar på att den uppfattade graden av attraktionskraft ökar med högklackat, man skulle alltså kunna säga att det medför psykosexuella förmåner, spekulativt för att man riktar fram bäckenet något och tvingas således stå i något som skulle kunna definieras som en semi-sexuellt inbjudande ställning.

Jättelånga svaret är: det är komplicerat. Vem vet?
Oavsett: 34mm plast!
IMG_20201004_122433.jpg

En sån där bärs ju dessutom något större än sina mått. Väldigt tjusig och stilren! 👌

Tycker siffrorna sitter i en rätt liten ring som får det att se mindre ut, men boetten och att det är så mycket tavla gör det större, så det blir många intryck samtidigt. Snygg tycker jag iaf!

Tycker siffrorna sitter i en rätt liten ring som får det att se mindre ut, men boetten och att det är så mycket tavla gör det större, så det blir många intryck samtidigt. Snygg tycker jag iaf!
Ja, nu när du säger det så! Är väldigt sugen på en sån där och har kollat på 34mm, är ju perfekt för en dressig klocka tycker jag. Har spanat på den med grå tavla men jag undrar om den bärs större eller mindre än den vita. Har du testat den?

Ja, nu när du säger det så! Är väldigt sugen på en sån där och har kollat på 34mm, är ju perfekt för en dressig klocka tycker jag. Har spanat på den med grå tavla men jag undrar om den bärs större eller mindre än den vita. Har du testat den?
Inte testat, men den tycker själv den svarta tavlan är riktigt snygg. Siffrorna är lite längre ut på den också, så den kanske känns större?

thumbnail.asp

Inte testat, men den tycker själv den svarta tavlan är riktigt snygg. Siffrorna är lite längre ut på den också, så den kanske känns större?

thumbnail.asp
Ja, kan vara så, det är ju lite annorlunda layout. Hade gärna testat en på armen först men vet inte om de finns hos AD i Sverige. Ska kolla upp det!

Tillbaka
Topp