Vad hände med denna tråden då?
https://klocksnack.se/threads/manlig-nog-att-bära-en-liten-klocka.106606/
Omöjlig att hitta. Men ska läsa igenom. Tackar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad hände med denna tråden då?
https://klocksnack.se/threads/manlig-nog-att-bära-en-liten-klocka.106606/
Klockor bärs, precis som skor, med fördel i rätt storlek. Här kommer mina två under 37 mm.
![]()
![]()
Bäst hittills i den här tråden! Den där DJn är grymt fin!Klockor bärs, precis som skor, med fördel i rätt storlek. Här kommer mina två under 37 mm.
![]()
![]()
Allt över 26mm är vulgärt.
![]()
5/5, så bra matchatPiaget Protocole ref 9154 (28 x 25 mm)
![]()
![]()
”Dagens standard”, som du nämner, är väl det som är mode?På något sätt förundrar jag en anledning till det att en klocka under 37 mm betraktas som en för liten enligt dagens standard
oberoende av det vilken storlek ens handled är. Under tiotals år har flera miljoner männer med armar på olika storlekar burit
klockorna som är mindre än 37 mm. Bland dem har åtminstone Rolex Datejust och Date-Date alltid varit populära,
och naturligtvis flera andra märkena.
![]()
Piaget Protocole ref 9154 (28 x 25 mm)
![]()
![]()
Jag är ledsen att jag inte håller med. Jag gillar armband och bär det själv ofta, men denna kombo känns inte Feskarn som jag känner dig. Jag tycker kombon med de blå pärlorna och klarblåa armbandet ger ett alldeles för feminint uttryck för min smak. Jag undrar om inte den fina Piageten hade vunnit på ett tunt fint svart armband?5/5, så bra matchat
Jag är ledsen att jag inte håller med. Jag gillar armband och bär det själv ofta, men denna kombo känns inte Feskarn som jag känner dig. Jag tycker kombon med de blå pärlorna och klarblåa armbandet ger ett alldeles för feminint uttryck för min smak. Jag undrar om inte den fina Piageten hade vunnit på ett tunt fint svart armband?
Varför inte?Kan nog inte bära mindre än 36 tyvärr...
36mm DJ
![]()
![]()
Typ 33mm eterna
![]()
Finns massorHar vi några 34/36or som klarar av att bada lite då?
Åhh dom flesta funkar rätt lika...ställer tid och datum med kronan... Bärs på vänster arm med kronan "skiers right"Gillar 36mm mest men 40-41mm är absolut max. Dock kör jag bara Rolex klockor då jag inte är kunnig nog på några andra märken
Äh, Cartier tanks och andra såna där fjolldinkor kan man ha på bröllop. Nu är det sommar och varmt, då ska handledsbojorna på!Lyssna nu era jäkla hobbynasare, 36mm är inte ”litet” det är en perfekt storlek för män och kvinnor med smak och finnetzzz...
Äh, Cartier tanks och andra såna där fjolldinkor kan man ha på bröllop. Nu är det sommar och varmt, då ska handledsbojorna på!![]()