• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Manlig nog att bära en liten klocka?

Klockor bärs, precis som skor, med fördel i rätt storlek :). Här kommer mina två under 37 mm.
9A4E8208-D430-4A3D-BB9C-1A379A1FB3CF.jpeg

EA83CA5A-A93B-4664-A6B9-6522C4357685.jpeg

Mkt bra!

På något sätt förundrar jag en anledning till det att en klocka under 37 mm betraktas som en för liten enligt dagens standard
oberoende av det vilken storlek ens handled är. Under tiotals år har flera miljoner männer med armar på olika storlekar burit
klockorna som är mindre än 37 mm. Bland dem har åtminstone Rolex Datejust och Date-Date alltid varit populära,
och naturligtvis flera andra märkena.

zq%71r3iRDWTDeSPl7uheA.jpg

På något sätt förundrar jag en anledning till det att en klocka under 37 mm betraktas som en för liten enligt dagens standard
oberoende av det vilken storlek ens handled är. Under tiotals år har flera miljoner männer med armar på olika storlekar burit
klockorna som är mindre än 37 mm. Bland dem har åtminstone Rolex Datejust och Date-Date alltid varit populära,
och naturligtvis flera andra märkena.

zq%71r3iRDWTDeSPl7uheA.jpg
”Dagens standard”, som du nämner, är väl det som är mode?
På liknande sätt som du säger om mäns klockor kan man väl säga om kvinnors: För x antal år sen var det väldigt ovanligt att en kvinna bar större än säg 30mm. Idag är läget helt annorlunda...

Piaget Protocole ref 9154 (28 x 25 mm)

A2551A05-4DF3-4BFA-8F9B-AEAEF827B08A.jpeg

0A4A9371-26AB-4D21-B735-E5A1E96CA2F0.jpeg
5/5, så bra matchat
Jag är ledsen att jag inte håller med. Jag gillar armband och bär det själv ofta, men denna kombo känns inte Feskarn som jag känner dig. Jag tycker kombon med de blå pärlorna och klarblåa armbandet ger ett alldeles för feminint uttryck för min smak. Jag undrar om inte den fina Piageten hade vunnit på ett tunt fint svart armband?

Jag är ledsen att jag inte håller med. Jag gillar armband och bär det själv ofta, men denna kombo känns inte Feskarn som jag känner dig. Jag tycker kombon med de blå pärlorna och klarblåa armbandet ger ett alldeles för feminint uttryck för min smak. Jag undrar om inte den fina Piageten hade vunnit på ett tunt fint svart armband?

Ja jag kan nog heller inte riktigt påstå att det är min grej men funkar helt okej storleksmässigt. Tror att klockan från början kommer på ett svart läder. Det är bara någon tidigare ägare som skojat till det lite och matchat med ett blått band. :)

Gillar 36mm mest men 40-41mm är absolut max. Dock kör jag bara Rolex klockor då jag inte är kunnig nog på några andra märken

Bilagor

• CC3ABA4E-FFF2-4701-A5B6-019BCB1FEC2D.jpeg
    CC3ABA4E-FFF2-4701-A5B6-019BCB1FEC2D.jpeg
    151.6 KB · Visningar: 9
Tillbaka
Topp