Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Själv jagar jag ”rätt” tavla på en annan 34mm Rolex.Jag är sugen på en 34mm Air king. Är jag ensam?
Oerhört tjusigt!Jo men vi vintagesjälar i diskussionsdelen av forumet brukar ju kollidera hyffsat ofta i just detta ämne35mm dressklocka på mina 19mm handleder är biffigt ju!
Och för att bilder e kul. 35mm Tissot
![]()
Liten klocka, stor... Hatt!Gagarin.
![]()
Det är en SBGW235. Anledningen till att jag vet det är för att även jag tycker att den har en helt magisk tavla som i kombination med sina blånerade visare blir närmast förtrollande.Vad är det för övre skönhet där? Helt såld
Och utseendet påverkar mycket hur utformningen kan godtas för mig. En Gshock motiveras att vara stor för alla sina funktioner men inget klår en enkel tavla i ett litet format, 35mm.
Det är en Grand Seiko SBGW235. Drygt 37mm och helt galet finVad är det för övre skönhet där? Helt såld
Och utseendet påverkar mycket hur utformningen kan godtas för mig. En Gshock motiveras att vara stor för alla sina funktioner men inget klår en enkel tavla i ett litet format, 35mm.
Den är manuell. 72 timmars reserv. Passar perfekt att den saknar datum då det bara tar ett ögonblick att ställa den när behov finns...En fråga om din underbara SBGW235: är den enbart manuell eller har den även automatisk uppdragning?
@ironcastleTrivs med denna. 36 mm.
![]()
![]()
Spännet är i längsta laget tycker nog de flesta. Men det är funkis och snyggt. Påminner om det hos Sub C om du har en för referens.@ironcastle
Har du lust att fota den där på samma avstånd och med samma vinkel fast på insidan av armen. Alltså fota spännet istället för klockan. Är sugen på den där men många tycker ju att spännet är för stort för en så liten klocka. Vad är din upplevelse?
Haha jag har lite att lära av dina ”fota nedåt mot skrevet” -bilder.Gylfen..
Det är den "moderna" (läs 50-70-tal) Rolex jag är mest sugen på! Helst av allt vill jag ha en 31-32mm BB.Jag är sugen på en 34mm Air king. Är jag ensam?
Regel nr 1..Haha jag har lite att lära av dina ”fota nedåt mot skrevet” -bilder.![]()
Tack för klargörandet. Här är förklaringen till min fråga:Den är manuell. 72 timmars reserv. Passar perfekt att den saknar datum då det bara tar ett ögonblick att ställa den när behov finns...
Jag är på! Skulle vilja prova en på innan bara... nån i Uppsalatrakten som har en man skulle kunna få testa? Bjuder givetvis på lunchen.Jag är sugen på en 34mm Air king. Är jag ensam?
Tycker det ser bra ut!!Har 19,5cm handleder och har testat en 36mm DJ som jag tycker sitter bra faktiskt. Visst ser den lite liten ut men en DJ ska enligt mig vara 36mm. 41mm DJ ser skevt ut, även på större handleder, enligt mig.
![]()
DJ skall vara 36 punkt slut! 41 är enormt stor o mindre onödigt litet. Jag menar varför? 36 är inte precis någon börda. Subjektiv? Absolut!Tycker det ser bra ut!!![]()
Under 40, för f-n!Smått är väl under 34mm!?