• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Manlig nog att bära en liten klocka?

Husse

Patek
Jo men vi vintagesjälar i diskussionsdelen av forumet brukar ju kollidera hyffsat ofta i just detta ämne :) 35mm dressklocka på mina 19mm handleder är biffigt ju! :D

Och för att bilder e kul. 35mm Tissot
IMG_20190228_152331_340.jpg
Oerhört tjusigt! :)
Komfortmässigt är ju 34-36mm oslagbart! :)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Vad är det för övre skönhet där? Helt såld :)
Och utseendet påverkar mycket hur utformningen kan godtas för mig. En Gshock motiveras att vara stor för alla sina funktioner men inget klår en enkel tavla i ett litet format, 35mm.
Det är en SBGW235. Anledningen till att jag vet det är för att även jag tycker att den har en helt magisk tavla som i kombination med sina blånerade visare blir närmast förtrollande.
Mvh John
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Vad är det för övre skönhet där? Helt såld :)
Och utseendet påverkar mycket hur utformningen kan godtas för mig. En Gshock motiveras att vara stor för alla sina funktioner men inget klår en enkel tavla i ett litet format, 35mm.
Det är en Grand Seiko SBGW235. Drygt 37mm och helt galet fin
Edit: såg att svar redan fanns med samma konstaterande. Kan tillägga att den blånekade sekundvisaren skiftar mellan blå som på bilden och gradvis mot svart
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
@ironcastle
Har du lust att fota den där på samma avstånd och med samma vinkel fast på insidan av armen. Alltså fota spännet istället för klockan. Är sugen på den där men många tycker ju att spännet är för stort för en så liten klocka. Vad är din upplevelse?
Spännet är i längsta laget tycker nog de flesta. Men det är funkis och snyggt. Påminner om det hos Sub C om du har en för referens.
Har inga bilder just nu på det från den sidan.
 

A95

Omega
Själv gillar jag inte när jag ser en person med en FÖR stor klocka. Tycker att du ska köra med det du gillar.
När vi slutar bry oss vad andra tycker då är vi på rätt väg!
 
Senast ändrad:

Guldfågel

Breitling
Är rätt stor med mina 185cm och 90kg men har nästan uteslutande <40mm. Är inne på min tredje 36 mm klocka. Har haft ett par olika större klockor också (42mm störst hittills) men tycker nästan alltid att det känns väldigt blaffigt såfort jag har på mig den. Tycker de hamnar i vägen och föredrar en nättare klocka.

Nästan aldrig någon som reagerat över att klockan är för liten.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har 19,5cm handleder och har testat en 36mm DJ som jag tycker sitter bra faktiskt. Visst ser den lite liten ut men en DJ ska enligt mig vara 36mm. 41mm DJ ser skevt ut, även på större handleder, enligt mig.
IMG_20190314_144724.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20190318_173811__01.jpg
    IMG_20190318_173811__01.jpg
    179 KB · Visningar: 4

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Nu är allt relativt men att 36mm är litet känns lite konstigt. Finns herrmodeller idag som är 36mm så personligen är allt under det det vi pratar om. Har en 35mm utöver 36mm och någon lite större.
 

Punkt

Omega
Vi behöver en tråd för små klockor där 37 mm och större blir sittande kvar på bänken.

Visa era små rackare så man får lite inspiration till nästa köp. Alla prisklasser är välkomna.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
IMG_20190512_151222.jpg
Jag börjar lite med att stretcha på ramarna med Hamiltons Khaki 38a. Väldigt tunn smidig o lättburen. Men får väl rött kort ändå i den här tråden kanske? Är gärna med o pushar för lite mindre klockor men har själv fastnat på 38/39 där mina andra också ligger.
 
Topp