• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Manlig nog att bära en liten klocka?

40mm med för den delen.
20190506_083417-01.jpeg

33mm eterna
20190520_191543.jpg
20190520_191548.jpg

33 ish mm omega
Vad säger ni?
20190520_191827.jpg
20190520_191832.jpg
20190520_191855.jpg
Jag tycker det finns flera sätt att se det på... Eftersom det är vintage klockor och alla som bar klocka på tiden det begav sig (oavsett storlek på handled) såg ut så där, så är det helt i sin ordning. 33-34mm på 19+ handled var inget konstigt och ser fortfarande helt ok ut. Men det är när det är vintage. Jag har ett antal gamla ´90 talare som är 34-36mm som idag ser ut som barnklockor. Precis som med musik, vissa låtar är tidlösa och håller, andra är väldigt tidstypiska och utdaterade.
Så i detta fall, rock on!

Jag tycker det finns flera sätt att se det på... Eftersom det är vintage klockor och alla som bar klocka på tiden det begav sig (oavsett storlek på handled) såg ut så där, så är det helt i sin ordning. 33-34mm på 19+ handled var inget konstigt och ser fortfarande helt ok ut. Men det är när det är vintage. Jag har ett antal gamla ´90 talare som är 34-36mm som idag ser ut som barnklockor. Precis som med musik, vissa låtar är tidlösa och håller, andra är väldigt tidstypiska och utdaterade.
Så i detta fall, rock on!
Bra beskrivet, håller med till fullo. Hade nog inte klarat bära en modern klocka i denna storlek, men just för att de är vintage så funkar det.

Klockorna sitter liiite långt ner. 35 mm hade kanske sett bättre ut på dessa modeller som är vardagsur. Tar du steget till lite exklusivare utformning tycker jag storleken hade passat bättre. Dock små detaljer detta.
Yes, håller med. Eternan är väldigt simpel och mycket smal och känns lite konstig och bära, omegan som är lite tjockare känns bättre. Så jag kan tänka mig om jag hade något i samma storlek men lite tjockare med intressant form så bärs det som du säger bättre.

Tillbaka
Topp