33mm eterna
![]()
![]()
33 ish mm omega
Vad säger ni?
![]()
![]()
![]()
Each to his own; är du komfortabel i de klockorna är det bara att köra.Jag tycker det finns flera sätt att se det på... Eftersom det är vintage klockor och alla som bar klocka på tiden det begav sig (oavsett storlek på handled) såg ut så där, så är det helt i sin ordning. 33-34mm på 19+ handled var inget konstigt och ser fortfarande helt ok ut. Men det är när det är vintage. Jag har ett antal gamla ´90 talare som är 34-36mm som idag ser ut som barnklockor. Precis som med musik, vissa låtar är tidlösa och håller, andra är väldigt tidstypiska och utdaterade.
Så i detta fall, rock on!
Själv tycker jag det ser väldigt litet ut; har för egen del två gamla Omegor från 40-talet men de är ändå 35ish och 37ish mm vilket funkar bra med tanke på att de är dressur.
Intressant tankegång det här med att "på den tiden var det kutym, därför är det helt i sin ordning även idag, 80-90 år senare".. Ser våra kläder ut som de gjorde på 30- och 40-talen?
Nyfiken på varför riktigt små klockor på män ska anses vara mer "ok" utseendemässigt än om någon hade dragit på sig en kostym från 1931..
Ingen värdering här utan genuin nyfikenhet..