• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Marcels watch - Prissättning

Detta lås skulle jag gärna vilja få klarhet i - hur de kom fram till priset. Jag köpte ett likadant till min Ranchero (guld på stål) hos min lokala klockmaster för en femhundring och då fick jag arbetet (byte av uppdragskronan) i det priset.

IMG_3391.png
Du betalar för proveniensen. Smutsen är original från -61

Beredd att instämma. Det är en sak att göra ett reportage om en handlare som är kontroversiell. Men att ta in någon som de facto både bluffar och blåser upp sina priser känns inte helt riktigt. Även att tillägga blivit avstängd från sveriges största klocksite.
Själva bluffandet är ju absolut inte ok men prissättning är väl upp till var och en?

Han gör egna konton och recenserar. Ovanligt många med enbart en recension.
067D557C-4298-4AB5-9F31-E434768B284A.jpeg
Rätt ska vara rätt. Som jag tidigare påpekat i tråden är det faktiskt en och annan riktig kund som recenserat verksamheten.
Vad är det ni insinuerar? Skulle han skriva sina egna recensioner? Jag valde ut en recension helt på måfå och googlade fram recensenten. Inte nog med att han finns på riktigt, han verkar dessutom vara en ganska känd skådespelare!
_20210922_183258.JPG

_20210922_183541.JPG

Har följt hela tråden, priser tycker jag ändå inte är anledning att inte få vara med i ett klipp på tuben 😀
Om man blåser upp priset genom att tillämpa en egen värderingsmetodik som avviker från marknadspraxis/standard är det inte bara en bluff men i vissa fall även olagligt.
Sedan kan han få vara på tuben hur mycket han vill, det gör inte det hela mer legitimt för det. Det är som att påstå att pyramidspel är lagligt för att köparna får skylla sig själva.

Tycker nog man kan lyssna på programmet innan man dömer @Amorell
Ingen här som dömt @Amorell du får nog läsa om. Han brukar göra utomordentliga segment. Frågan rörde varför man ger utrymme till Marcel(?).

Om man blåser upp priset genom att tillämpa en egen värderingsmetodik som avviker från marknadspraxis/standard är det inte bara en bluff men i vissa fall även olagligt.
Sedan kan han få vara på tuben hur mycket han vill, det gör inte det hela mer legitimt för det. Det är som att påstå att pyramidspel är lagligt för att köparna får skylla sig själva.

Ingen här som dömt @Amorell du får nog läsa om. Han brukar göra utomordentliga segment. Frågan rörde varför man ger utrymme till Marcel(?).
Jag ser iaf fram emot avsnittet, har själv anlitat Christoffer en gång i början av mitt klockintresse. Sen hittade jag hit och efter det så kommer jag inte göra det igen. Syftar du på alla deras egna benämningar osv?

Jag uttryckte mig slarvigt. Det jag menade var att det kanske är för tidigt att ifrågasätta varför Amorell ger utrymme till Marcel innan man tagit del av innehållet

Jag ser iaf fram emot avsnittet, har själv anlitat Christoffer en gång i början av mitt klockintresse. Sen hittade jag hit och efter det så kommer jag inte göra det igen. Syftar du på alla deras egna benämningar osv?
Du hade ju läst tråden sa du. Menar du att vi ska sammanfatta allt idiotiskt i tråden åt dig? Du får väl översiktsläsa lite i tråden.

Jag uttryckte mig slarvigt. Det jag menade var att det kanske är för tidigt att ifrågasätta varför Amorell ger utrymme till Marcel innan man tagit del av innehållet
Det är en högst relevant fråga tycker jag. Jag tycker i alla fall inte man ska uppmuntra och promota folk som satt i system att medvetet vilseleda och lura andra.

Det är en högst relevant fråga tycker jag. Jag tycker i alla fall inte man ska uppmuntra och promota folk som satt i system att medvetet vilseleda och lura andra.
Som sagt, jag tänker nog ta del av innehållet innan jag uttalar mig om lämpligheten.

Sen kanske det är ett lite tungt ok att lägga på en hobbyintervjuares axlar att ta moralisk ställning i valet av personer som deltar i ens program.

Jan Emmanuel har väl varit med också? Det är ju en ganska kontroversiell kille så att säga.

Det lär ju inte vara för att ifrågasätta honom, det kan vi nog vara säkra på.
Nu tycker jag att du är lite väl pessimistisk faktiskt. Jag har sett avsnittet och kan gå i god för att det var konsumenträttsjournalistik av högsta klass. Bifogar en skärmdump där man ser @Amorell förpassa Marcels sortiment av fejkband och kladdigt ommålade tavlor till återvinningen.
1508240159 (1).jpeg

Det är ju iofs inte alls säkert att alla är medvetna om denna tråd?
Nu tycker jag att du är lite väl pessimistisk faktiskt. Jag har sett avsnittet och kan gå i god för att det var konsumenträttsjournalistik av högsta klass. Bifogar en skärmdump där man ser @Amorell förpassa Marcels sortiment av fejkband och kladdigt ommålade tavlor till återvinningen.
1508240159 (1).jpeg
Det skulle vara uppfriskande, helt klart! 😄

1508240159 (1).jpeg
Nu blir jag sådär 80talsnostalgisk igen.

Det måste ju vara lite "Fjäder I Hatten" ändå att ha blivit bortkastad av en ung Sverker

Äh, jag vet inte. Sen tycker jag att Amorell kan intervjua vem han vill. Cancelkulturen har väl ännu inte nått KS
Det har ingenting med cancel culture att göra. Sluta släng dig med termer vars innebörd inte är applicerbar. Att påstå att det är ett fall av cancel culture förutsätter att Marcel var ett företag som tidigare stöttats av KS medlemmar och lyfts fram som något fantastiskt etc. etc.

Som sagt, jag tänker nog ta del av innehållet innan jag uttalar mig om lämpligheten.

Sen kanske det är ett lite tungt ok att lägga på en hobbyintervjuares axlar att ta moralisk ställning i valet av personer som deltar i ens program.

Jan Emmanuel har väl varit med också? Det är ju en ganska kontroversiell kille så att säga.
Är man rädd om sitt namn så bör man nog beakta vilka man gör business med. Var och en får såklart fatta sina egna beslut. Om tråden missats så har han ju ett gyllene tillfälle att i så fall läsa tråden innan klippet publiceras.

Det har ingenting med cancel culture att göra. Sluta släng dig med termer vars innebörd inte är applicerbar. Att påstå att det är ett fall av cancel culture förutsätter att Marcel var ett företag som tidigare stöttats av KS medlemmar och lyfts fram som något fantastiskt etc. etc.
Okej, fel begrepp. Men jag tror du missförstod. Marcels har jag absolut inget över för, men Amorell får ju göra vad han vill och det kan ju vara en intressant intervju. Det var mot han jag tycker man kan vänta med kritik.

Är man rädd om sitt namn så bör man nog beakta vilka man gör business med. Var och en får såklart fatta sina egna beslut. Om tråden missats så har han ju ett gyllene tillfälle att i så fall läsa tråden innan klippet publiceras.
Så är det väl. Du tänker att Amorells trovärdighet påverkas av att han intervjuar Marcels?

Okej, fel begrepp. Men jag tror du missförstod. Marcels har jag absolut inget över för, men Amorell får ju göra vad han vill och det kan ju vara en intressant intervju. Det var mot han jag tycker man kan vänta med kritik.
Som jag skrev innan 😉

• Like
Reactions: NRE
Tillbaka
Topp