• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marcels watch - Prissättning

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
@Marcels.se
Yonsson, aurum och vaniljglass är forumets absoluta besserwissers och gillar verkligen inte att man säger emot dem eller tycker olika. Och trycker gärna ner medlemmar så fort de får chansen. De kommer aldrig någonsin medge (eller fatta) att det finns fler sanningar där ute. De jagar nästan alltid i flock dessutom.

Mitt råd är att bara ignorera dem som många andra redan gör.
 

Dt250

Rolex
Paneristi
@Marcels.se
Yonsson, aurum och vaniljglass är forumets absoluta besserwissers och gillar verkligen inte att man säger emot dem eller tycker olika. Och trycker gärna ner medlemmar så fort de får chansen. De kommer aldrig någonsin medge (eller fatta) att det finns fler sanningar där ute. De jagar nästan alltid i flock dessutom.

Mitt råd är att bara ignorera dem som många andra redan gör.
Intressant, dela gärna med dig vilka fler sanningar som finns där ute ?
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Nyckeltal 2018-12 (tkr)
Omsättning 974
Res. e. fin 75
Årets resultat 58
Summa tillgångar 1 352

finns en kundkrets, för det mesta.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det kan vara så att det ses konstigt av en del att informera exempelvis nytillkomna, forummedlemmar som trådstartaren är ett exempel på eller andra som inte är medlemmar på detta forum men som läser här i alla fall, de lär vara många(?), att de riskerar bli lurade/blåsta av den prissättningen. Varför skulle man vilja ta upp det? För en del är det naturligt att göra det, för andra svårförståeligt. Det är nog bara att acceptera att det är så.
Jo fast hur blir dom lurade och i förhållande till vad är väl det som är intressant? Blir dom lurade i förhållande till priser i liknande butiker eller blir dom lurade/blåsta i förhållande till om dom först lär sig att efterforska, leta objekt på ebay, hitta billig och villig uris som kan se över hemkommet objekt? Jag har inte sett någon göra den jämförelsen, och det är ju den som är intressant för att avgöra hur dyrt det egentligen är tycker jag. Dom som du beskriver är väl inte riktigt hjälpta om dom nu vill handla i butik?
 
M

Marcel Watch Group AB

Guest
Hej igen KS :)

Nu har vi varit sjukt aktiva de senaste dagarna här, skoj men tidskrävande ;)

@Tigerrrr tack för åsikten, vi är som vi är med priser som vi har och vi uppskattar de som är benägna att åtminstone jämföra oss mot relevanta kanaler vilket vi inte anser att Trader eller eBay är. Sen har alla rätt till sina uppfattningar och en av dem är att vi är dyra. Det är som sagt okej att tycka det och var och envar har olika uppfattningar om vad som är prisvärt, dyrt och vad de värdesätter vid köp av allehanda olika saker :). Uppenbarligen delar inte vi allas åsikter precis som alla inte delar våra, förmodligen för att vi har olika preferenser och olika mål :).

@meo_swe Ja, så kan det vara, för vissa, men mest troligt inte för alla eller så kan det vara så att alla inte har samma intresse i att bevaka auktionsslut och kanske kan det vara så att alla inte vill vänta in ett auktionsslut, men för de som kan är det skoj :) Auktioner kan vara roliga!

@Dt250 För de flesta verkar det finnas en rad olika sanningar, åtminstone finns en rad olika uppfattningar vilka man kan hålla för mer eller mindre sanningar (vi hänvisar till vår dialog med @Aurum om marknadspris, kan förslagsvis också googla diverse sanningsdefinitioner för den filosofiskt lagda :D ) Och ja, vi, med många många flera, verkar tydligen finna en marknad, om än inte på KS :D

@URsinne Vi vill hänvisa till äpplen och päron, vi har i vårt första svar hänvisat till butiker (online såväl som fysiska) som har jämförliga priser och kanske även åtaganden. Du vill jämföra mot nätauktioner, då borde du kanske istället jämföra eBay mot Trader eller Kaplas etc. Det hade kunnat vara en relevant jämförelse (fick ju även se lite skärmdumpar från Tradera när liknande objekt postades vilket kanske pekar på en skillnad mellan vad som generellt säljs där jämfört mot oss såväl som andra butiker?), det hade varit äpple mot äpple :) men som sagt, vi försöker inte påtvinga någon vår åsikt, men vi berättar den gärna, sen kan den delas eller ej :).

[EDIT] @URsinne vi kan också hänvisa till inlägget ovan detta ser vi nu :) Tack @BarbaBaba som på ett annat sätt säger vad vi försökt säga :)

@TobiasD Vi har inte för avsikt att vara nedlåtande eller hånande, var nog mer tänkt som ironiskt, självironiskt och i vissa avseende "syrligt" (svarar nog lite i förhållande till vad som skrivs till oss). Men vi ämnar som sagt inte att nedvärdera någon lika lite som någons åsikt varför vi säger att det är okej att tycka att vi är dyra, har fel, etc. Vi tar gärna diskussionen :) Transparansen, well, som vi har skrivit tidigare är att vi inte är så aktiva så att mail är oftare en snabbare och säkrare kanal för att få svar på frågor. Vi ber om ursäkt för otydlighet och ifall någon känt sig påhoppad av oss, det var inte vår avsikt. Vi vill dock understryka att vi gärna pratar och då oftast i samma tonläge som initieras i diskussionen :).

@yonsson Well, vi tror att vi kan vår affärsidé bättre än dig och vi tror att du hittar skitsnacket i våra långa texter bättre än oss ;) kan ibland också finnas viss substans i långa texter, testa läsa en bok, sjukt mycket text, men rätt bok kan också ha innehåll av relevans :D

Nu önskar vi trevlig kväll, helg och fredag!

Vänligen

Marcels Watch Group
 
Senast redigerad av en moderator:

Dt250

Rolex
Paneristi
Visst kan vi tycka att @Marcels.se har höga priser. Dock tycker jag att det är fel att säga att det lurar folk. Är man som många på KS livrädda att betala en krona för mycket och lägger ner mycket tid på att hitta den optimala dealen, så är ju denna handlare inget alternativ. Men om man bara vill köpa en cool vintageklocka i hygglig kvalite så visst kör på. Finns många överprisade saker på stan, Rolex, Gucci, starköl på Riche,service på en Mercedes ja listan kan göras lång. Jag tycker de är skojare för jag skulle aldrig köpa en klocka där, men det kanske finns som påpekats flera sanningar.
 
Senast ändrad:

Tjabo

Rolex
2-Faktor
@Marcels.se
Yonsson, aurum och vaniljglass är forumets absoluta besserwissers och gillar verkligen inte att man säger emot dem eller tycker olika. Och trycker gärna ner medlemmar så fort de får chansen. De kommer aldrig någonsin medge (eller fatta) att det finns fler sanningar där ute. De jagar nästan alltid i flock dessutom.

Mitt råd är att bara ignorera dem som många andra redan gör.

Även om ingen av de du nämner tillhör mina favoriter här på KS så vill jag hävda (min uppfattning är) att de inte alls går på i flock. Att måla ut dem som mobbare tycker jag är helt fel.

I synnerhet Aurum är ytterst stringent som ensam soldat och håller en ytterst tydlig linje helt oberoende av yttre påverkan.

I det fall de tre nämnda går åt samma håll så handlar det nog snarast om att deras åsikter sammanfaller (killgissar jag).

En passus, men det gamla citatet om att se upp när du slåss mot ett monster så du inte blir ett själv - stämmer.

OnT:

Sakfrågan känns utagerad. De säljer klockor för överpriser och står för det. Case closed.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
@Marcels.se
Yonsson, aurum och vaniljglass är forumets absoluta besserwissers och gillar verkligen inte att man säger emot dem eller tycker olika. Och trycker gärna ner medlemmar så fort de får chansen. De kommer aldrig någonsin medge (eller fatta) att det finns fler sanningar där ute. De jagar nästan alltid i flock dessutom.

Mitt råd är att bara ignorera dem som många andra redan gör.
Synd du inte vågar stå för sådana åsikter öga mot öga. Vaniljglass brukar jag hålla med men inte Yonsson, inte så skarp analys från din sida tyvärr. Tack för ditt bidrag i tråden och på forumet förövrigt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@Marcels.se
Yonsson, aurum och vaniljglass är forumets absoluta besserwissers och gillar verkligen inte att man säger emot dem eller tycker olika. Och trycker gärna ner medlemmar så fort de får chansen. De kommer aldrig någonsin medge (eller fatta) att det finns fler sanningar där ute. De jagar nästan alltid i flock dessutom.

Mitt råd är att bara ignorera dem som många andra redan gör.
Testa att hålla dig till ämnet alternativt komma med argument till varför deras klockor skulle vara vettigt prissatta. Det vi tre har gemensamt är snarare att vi tycker man ska göra schyssta affärer. För mig är det viktigt vem jag handlar med, jag skulle exempelvis inte köpa av någon som mörkar fel eller har fullständigt orimliga priser.
 
M

Marcel Watch Group AB

Guest
Testa att hålla dig till ämnet alternativt komma med argument till varför deras klockor skulle vara vettigt prissatta. Det vi tre har gemensamt är snarare att vi tycker man ska göra schyssta affärer. För mig är det viktigt vem jag handlar med, jag skulle exempelvis inte köpa någon som mörkar fel eller har fullständigt orimliga priser.
Nu vill vi ju bara peta lite igen, inte nedlåtande eller hånande, men vad du @yonsson anser vara "schysst" behöver inte nödvändigtvis stämma överens med vad andra anser vara "schysst". Detsamma gäller då även "rimliga priser", det beror på varje persons egna preferenser, erfarenheter o.s.v., d.v.s. ett par högst godtyckliga begrepp varför diskussionen kan tendera att bli desamma. :) Bara en tanke.

Avseende att mörka fel finns det lagstiftning för sådant om inte garantier lämnas.

Vänligen

Marcels Watch Group
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
@URsinne Vi vill hänvisa till äpplen och päron, vi har i vårt första svar hänvisat till butiker (online såväl som fysiska) som har jämförliga priser och kanske även åtaganden. Du vill jämföra mot nätauktioner, då borde du kanske istället jämföra eBay mot Trader eller Kaplas etc. Det hade kunnat vara en relevant jämförelse (fick ju även se lite skärmdumpar från Tradera när liknande objekt postades vilket kanske pekar på en skillnad mellan vad som generellt säljs där jämfört mot oss såväl som andra butiker?), det hade varit äpple mot äpple :) men som sagt, vi försöker inte påtvinga någon vår åsikt, men vi berättar den gärna, sen kan den delas eller ej :).

[EDIT] @URsinne vi kan också hänvisa till inlägget ovan detta ser vi nu :) Tack @BarbaBaba som på ett annat sätt säger vad vi försökt säga :)
Var har jag jämfört med nätauktioner speciellt? Kan inte se jag nämnt nätauktioner alls i den här tråden och inte syftat på några heller.
Ingår det i din affärsfilosofi att ljuga också?
 
M

Marcel Watch Group AB

Guest
Var har jag jämfört med nätauktioner speciellt? Kan inte se jag nämnt nätauktioner alls i den här tråden och inte syftat på några heller.
Ingår det i din affärsfilosofi att ljuga också?
Hej igen,

Då frågar vi istället för att presumera; vilket är då det "normalpris" som du hänvisar till eller vad är "skyhögt" jämfört mot. Vi tog nog för givet att du instämde andras jämförelse med vad priset i relation var dyrt till, men det kanske var fel av oss, du kanske menar att priset i förhållandet till något annat är skyhögt så som privatpersoner som handlar sinsemellan på KS vilket samma teori om jämföra lika mot lika kan appliceras på? Eller kanske är det din godtyckliga uppfattning av vad priset är/borde vara baserat på dina erfarenheter? :) Om det var så du istället menade får vi ta tillbaka jämförelsen mot nätauktioner och omformulera frågan enligt ovan.

Vänligen

Marcels Watch Group
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jo fast hur blir dom lurade och i förhållande till vad är väl det som är intressant? Blir dom lurade i förhållande till priser i liknande butiker eller blir dom lurade/blåsta i förhållande till om dom först lär sig att efterforska, leta objekt på ebay, hitta billig och villig uris som kan se över hemkommet objekt? Jag har inte sett någon göra den jämförelsen, och det är ju den som är intressant för att avgöra hur dyrt det egentligen är tycker jag. Dom som du beskriver är väl inte riktigt hjälpta om dom nu vill handla i butik?
Det har redan svarats på. Nu vet jag inte om marcels hyr ett palats för sin verksamhet som måste finansieras men det är bra om intressenterna får veta det i så fall. De klart säljer de bara två klockor per år för att sikta på att nästa år sälja tre eller vad de sa så kanske inte är så underligt de måste ta ut fantasivinster på varje. Seriösa handlare försöker inte slå mynt till den graden av oerfaret folk och siktar på att omsätta några fler istället. Skulle säga det finns väldigt professionella såna som inte kommer i närheten av de här skrattretande prisexemplet.

Vill man handla av skojare som tar dubbla priser eller tredubbla är det naturligtvis fritt fram men man bör vara medveten om att man betalar mycket mer än normalt. Många är inte det. De som inte bryr sig finns men är ganska få skulle jag tro. Tråden handlar i vilket fall till stor del om en rak fråga om saken.

Hej igen,

Då frågar vi istället för att presumera; vilket är då det "normalpris" som du hänvisar till eller vad är "skyhögt" jämfört mot. Vi tog nog för givet att du instämde andras jämförelse med vad priset i relation var dyrt till, men det kanske var fel av oss, du kanske menar att priset i förhållandet till något annat är skyhögt så som privatpersoner som handlar sinsemellan på KS vilket samma teori om jämföra lika mot lika kan appliceras på? Eller kanske är det din godtyckliga uppfattning av vad priset är/borde vara baserat på dina erfarenheter? :) Om det var så du istället menade får vi ta tillbaka jämförelsen mot nätauktioner och omformulera frågan enligt ovan.

Vänligen

Marcels Watch Group
Tyvärr, jag diskuterar inte med dig så du behöver inte ta upp din tid med fler frågor till mig.
vänligen
URsinne
 
Senast ändrad:
M

Marcel Watch Group AB

Guest
Det har redan svarats på. Nu vet jag inte om marcels hyr ett palats för sin verksamhet som måste finansieras men det är bra om intressenterna får veta det i så fall. De klart säljer de bara två klockor per år för att sikta på att nästa år sälja tre eller vad de sa så kanske inte är så underligt de måste ta ut fantasivinster på varje. Seriösa handlare försöker inte slå mynt till den graden av oerfaret folk och siktar på att omsätta några fler istället. Skulle säga det finns väldigt professionella såna som inte kommer i närheten av de här skrattretande prisexemplet.

Vill man handla av skojare som tar dubbla priser eller tredubbla är det naturligtvis fritt fram men man bör vara medveten om att man betalar mycket mer än normalt. Många är inte det. De som inte bryr sig finns men är ganska få skulle jag tro. Tråden handlar i vilket fall till stor del om en rak fråga om saken.


Tyvärr, jag diskuterar inte med dig så du behöver inte ta upp din tid med fler frågor till mig.
vänligen
URsinne

Hej igen,

Mycket givande inställning till världen måste vi meddela (sarkasm, ja;) ). Men det är även det okej, vill man inte prata, diskutera saker eller lyssna på avvikande åsikter från andra utan håller sig till godtyckliga uttalanden om trosuppfattningar som har konstig relation till verkligheten (palats, etc.) så står det så klart var och en fritt :). Tänker att det blir en relativt onyanserad världsbild och mest troligt i vissa avseenden en väldigt felaktig och konstig sådan? Vi har väl också svårt att se vad vi skrivit som upprört @URsinne på det sätt att det ej ens går att föra en normal, saklig, dialog? Kanske kan någon annan än vederbörande svara på det då hen inte vill :)?

Oavsett vad önskar vi @URsinne tillsammans med alla andra KS:are en trevlig afton och helg :)

Vänligen

Marcels Watch Group
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hej igen,

Mycket givande inställning till världen måste vi meddela (sarkasm, ja;) ). Men det är även det okej, vill man inte prata, diskutera saker eller lyssna på avvikande åsikter från andra utan håller sig till godtyckliga uttalanden om trosuppfattningar som har konstig relation till verkligheten (palats, etc.) så står det så klart var och en fritt :). Tänker att det blir en relativt onyanserad världsbild och mest troligt i vissa avseenden en väldigt felaktig och konstig sådan? Vi har väl också svårt att se vad vi skrivit som upprört @URsinne på det sätt att det ej ens går att föra en normal, saklig, dialog? Kanske kan någon annan än vederbörande svara på det då hen inte vill :)?

Oavsett vad önskar vi @URsinne tillsammans med alla andra KS:are en trevlig afton och helg :)

Vänligen

Marcels Watch Group
Det är enbart att det du frågar har det svarats på konkret fram och baklänges och jag har inget mer att tillföra. Du leker bara en retorisk lek för att flytta fokus och det leder ingenvart och ger inte mig något. Gonatt.
 

Patrik J

Rolex
Skurkar är skurkar och ocker är ett brott. Om det det här pajasföretaget ägnar sig åt är bestraffningsbart vet jag inte men det är direkt pinsamt att läsa de direkt patetiska försvarstalen från några krämare som låtsas att de ägnar sig åt någonting annat än att lura pengar av mindre vetande. Det är ännu mer pinsamt att de gör det på ett entusiastforum där 90 procent kan läsa igenom deras bullshit.

JM2C under influence av X antal karantänbärs men någorlunda resonabel och relativt rättstavande men något bitter och förbannad över allt skit just nu.
PS: Duane Allman är världens bästa gitarrist - ever :cigar:
 

LordTTK

Omega
2-Faktor
Känns nästan att trådskaparen är affären..
Och att det slog fel med att försöka göra smygreklam eller ”all reklam är bra reklam”.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Vilken spinn den här tråden fick!

I sak verkar det dock inte ha hänt särskilt mycket sedan trådens första sida, annat än att Marcels och vi andra skriver om varandra.

Det positiva med tråden är väl att ts förhoppningsvis sparat lite pengar och att andra nytillkomna forummedlemmar som överväger sitt första vintage köp blir varse om att priserna hos Marcels är bland de dyraste world wide.
 
M

Marcel Watch Group AB

Guest
Det är enbart att det du frågar har det svarats på konkret fram och baklänges och jag har inget mer att tillföra. Du leker bara en retorisk lek för att flytta fokus och det leder ingenvart och ger inte mig något. Gonatt.
God eftermiddag!

Vi håller nog inte riktigt med om det. Frågan vara om det var överpris på klockan och svaret blev då från de flesta att de tycker att det är det jämfört mot andra (kanaler). Det är alltså de flestas åsikt även om den av flera nyanserats med att det beror på vad man jämför mot och att klientelet på forumet här kanske inte så ofta väljer att köpa av handlare. Vi kom in i diskussionen med svar på frågan att vi förmodligen är dyrast i stan, kanske till och med i världen (@marconimotet) ;) (även om vi inte tror det). Precis som vi flera gånger tidigare också påpekat och också försökt förklara varför det kan uppfattas så, kanske framförallt i detta forum.

Mot det svaret till @URsinne, som först sa att hen inte ville "diskutera" med oss till att ändra till det till att ts redan fått svar och att vi leker retoriska lekar, vill vi förtydliga vad vi faktiskt gör. Det första är att ge lite nyans; vi tror att det är fel att berätta för någon att det är jämförbart att ropa hem en klocka på tradera (el. dyl.) för ett lägre pris och tro att allt är guld och gröna skogar. Vi har flera gånger påtalat att det är skillnad på olika kanaler därav är priset olika på olika kanaler. Vi är inte en traderasäljare (som också getts exempel på) som säljer klockor "i befintligt skick". Vi har åtaganden vi efterlever gentemot de som handlat av oss vilket många (inte alla) som säljer på de kanalerna inte har. Detsamma gäller när det kommer till äkthet, vi garanterar att det inte är några kopior, man får gärna gå till tredje man och få det verifierat och vi betalar för den kostnaden och pengarna tillbaka om något vore en kopia, det gäller t.ex. inte hos de större nätauktionerna så som bukowskis, kaplans och många andra, de säljer utan garantier, vi gör inte det.

Så kontentan, som vi försökt få fram och som andra också lyft (@LordTTK) & @Patrik J (för övrigt, Viktor Wootan på bas är inte heller helt dum :D ), ja, vi är dyra jämfört mot vissa kanaler, men jämfört mot andra ligger vi på samma prisnivå. Vi har tagit upp flera exempel på liknande "butiker" online såväl som fysiska som jämförelse, vi har lyft Chrono24 och vi har gett förslag på i alla fall en annan butik (den enda vi vet) som är billigare men som håller mycket hög klass. Vad vi utöver det har besvarat är godtyckliga påståenden om oss, våra priser, vår eventuella heder, vår eventuella affärsidé, etc. Dessa subjektiva uppfattningar om oss som butik är, som vi flera gånger sagt, välkomna, vi tar gärna en saklig diskussion om dem (därav transparens som vi nämnt) men vi låter inte andra, som dessutom inte varken vet något om sakerna de uttalar sig om och gör irrelevanta jämförelser, för att sätta oss i en viss dager uttala saker utan att ha saklig grund för det varför vi mer än gärna svarar och som sagt mer än gärna tar diskussionen om de sakerna, kanske kan det hjälpa någon att få förståelse, kanske inte. :)

Slutligen vill vi också nämna att det är smått nedlåtande mot andra, speciellt våra kunder, som vi vet också finns här, att mer eller mindre påstå att "alla som handlar av Marcels (eller annan, om existerande, lika dyrt ställe) är idioter", det gynnar inte någon, varken den som har den åsikten, den som har handlat eller oss. Det är inte heller ett inbjudande sätt att till ett forum, som består av klockälskare oavsett var och för hur mycket man inhandlat vad man är glad och nöjd över, välkomna eller benämna medlemmar och vi står gärna för att nyansera diskussionen åt det hållet, att det är okej att köpa sina ägodelar till det pris man gör för att man värdesätter andra saker än andra. :) Vi alla här har förmodligen den saken gemensamt, vi älskar klockor i alla former och färger och vi vill dela den passionen oavsett vad. Att vi är dyra jämfört med vissa kanaler, javisst, vi skriver under på det, men att säga det på ett trevligt sätt och kunna acceptera att vissa butiker är dyrare än andra tycker vi är en del av hela den fantastiska klockmarknaden som finns därute :D. Sist men inte minst, det missgynnar väl ingen klockägare på detta forum att vi, ensamma eller tillsammans med andra överprisade butiker, bidrar till ett stigande värde på vintageklockor, vi hade då åtminstone inte haft något emot att värdet på våra ägodelar gick upp :)

Med detta sagt kanske tråden slutar här och vi önskar alla en trevlig helg och bjuder på en trevlig Seamaster-tavla (visare är ej original så slipper Ni påpeka det (denna kan inte köpas hos oss då den sedan länge är såld så bör ej ses som en annons)) :D

Vänligen

Marcels Watch Group
 

Bilagor

  • 20190614_160104.jpg
    20190614_160104.jpg
    411.2 KB · Visningar: 30
Senast redigerad av en moderator:
M

Marcel Watch Group AB

Guest
Om det nu kommer in folk från google hit kan jag även ta tillfället i akt att varna för att Marcels säljer en hel del ommålade tavlor, falska Omegaband och kronor. Även en del ihopplockade sk. franken-klockor.
Franken kan vi inte skriva under på, men övriga delar så som kronor och armband (även spännen) skriver vi ut som "Aftermarket" eller "Generic" (oftast fjädrar).

Så vi kan i del instämma i ovan men skriver det i beskrivningen eller informerar i den fysiska butiken.

Vänligen

Marcels Watch Group
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Franken kan vi inte skriva under på, men övriga delar så som kronor och armband (även spännen) skriver vi ut som "Aftermarket" eller "Generic" (oftast fjädrar).

Så vi kan i del instämma i ovan men skriver det i beskrivningen eller informerar i den fysiska butiken.

Vänligen

Marcels Watch Group
Skriv det på hemsidan, misstänker nämligen att ni inte riktigt har koll på det? Var köper man tex krokodilpräglade Omegaband? Eller falska kronor med Omegasymbol på?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Franken kan vi inte skriva under på, men övriga delar så som kronor och armband (även spännen) skriver vi ut som "Aftermarket" eller "Generic" (oftast fjädrar).

Så vi kan i del instämma i ovan men skriver det i beskrivningen eller informerar i den fysiska butiken.

Vänligen

Marcels Watch Group
Falska Omegaband och kronor är inte "aftermarket", det är kopia. Det går emot reglerna här på forumet samt är olagligt här i Sverige.
 
M

Marcel Watch Group AB

Guest
Skriv det på hemsidan, misstänker nämligen att ni inte riktigt har koll på det? Var köper man tex krokodilpräglade Omegaband? Eller falska kronor med Omegasymbol på?
Vi skriver det på hemsidan? På de produkter som har det? Eller tänker du någon annan stans?

Kronor; sitter oftast på klockan när den köps, stort parti armband vid köp av nedlagt "urmakeri".

@SeikoZ Aftermarket är per definition en kopia... och i Sverige är varken kopior av hela produkter eller delar olagligt att sälja så länge det informeras om att det är en kopia eller aftermarket. @Dt250 Det är olagligt att marknadsföra dem som "äkta" och sälja som om de vore äkta. Men som sagt, det är på alla produkter vi säljer utskrivet ner till delar inne i klockan om de är original eller Aftermarket/Generic.

Vänligen

Marcels Watch Group
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Vi skriver det på hemsidan? På de produkter som har det? Eller tänker du någon annan stans?

Kronor; sitter oftast på klockan när den köps, stort parti armband vid köp av nedlagt "urmakeri".

@SeikoZ Aftermarket är per definition en kopia... och i Sverige är varken kopior av hela produkter eller delar olagligt att sälja så länge det informeras om att det är en kopia eller aftermarket. @Dt250 Det är olagligt att marknadsföra dem som "äkta" och sälja som om de vore äkta. Men som sagt, det är på alla produkter vi säljer utskrivet ner till delar inne i klockan om de är original eller Aftermarket/Generic.

Vänligen

Marcels Watch Group
Om det är aftermarket med logga på är det en FÖRFALSKNING. Sånt är alltid olagligt, även om du skriver ut det.
Aftermarket endast ok om det inte har varumärke.
 
Topp