• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Erika's MN Strap måste vara det bekvämaste bandet som finns. Som en onepiece i mjukaste plysch. Supercomfy!
IMG_2863.JPG
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Hallå alla MM-ägare!
Är på jakt efter en maffig beater och därför hamnade jag här till sist.
Har nu skummat igenom tråden och avundsjukt kikat på era bilder. Trots att man är en sinnister och mest sneglat åt U1/UX, så väcker sbdx017 ett ha-begär.

Men funkar sbdx017 på en 17 cm handled? Jag ser att lug to lug inte alls är över min gräns, men då lughornen är raka så kanske det ser för stort ut? Har rätt rund ovansida av handleden.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Hallå alla MM-ägare!
Är på jakt efter en maffig beater och därför hamnade jag här till sist.
Har nu skummat igenom tråden och avundsjukt kikat på era bilder. Trots att man är en sinnister och mest sneglat åt U1/UX, så väcker sbdx017 ett ha-begär.

Men funkar sbdx017 på en 17 cm handled? Jag ser att lug to lug inte alls är över min gräns, men då lughornen är raka så kanske det ser för stort ut? Har rätt rund ovansida av handleden.
Fungerar nog galant, den är inte så stor som många verkar tro. Jag har själv 17 cm och tyckte inte att det var några som helst problem, har dock ganska platta handleder.
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Fungerar nog galant, den är inte så stor som många verkar tro. Jag har själv 17 cm och tyckte inte att det var några som helst problem, har dock ganska platta handleder.
Nej precis, enligt spec så är den runt 48-49 mm lug to lug och höjden känns inte heller överdriven. Har en sinn som mäter 17 mm i höjd. Även haft en PO som bygger rätt mycket på höjden.

Är det smidigast att handla hos seiya?
Med tull å skatt så landar priset på ca 20-21. Känns helt ok.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej precis, enligt spec så är den runt 48-49 mm lug to lug och höjden känns inte heller överdriven. Har en sinn som mäter 17 mm i höjd. Även haft en PO som bygger rätt mycket på höjden.

Är det smidigast att handla hos seiya?
Med tull å skatt så landar priset på ca 20-21. Känns helt ok.
Tips: Köp en någorlunda ny 001 beggad för typ 10-12 istället om du är osäker.
 
Topp