seikodiverr
KS Explorers Club
+1Jag gillar den länken. Tycker den är långt ifrån kass.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
+1Jag gillar den länken. Tycker den är långt ifrån kass.
Bara för att flika in så hade jag samma/liknande problem med fyra par ändlänkar för en annan Seiko-modell. Gav upp efter fjärde paret när jag testat mot tre olika boetter (samma modell). Jag kunde fila ner en ändlänk för bättre passform så tvivlar på att felet ligger hos Seiko, deras originallänkar (solida som vikta) för andra modeller passar ju utan problem.Jag har haft det problemet med Strapcode’s länk på en SKX. Då skickade Strapcode en ny ändlänk och tunnare bars som jag slutligen blev tvungen att använda. Jag har också ägt någon klocka som tidigare ägare hade fulmoddat och gjort ett mellanting på -tunnare bars med ett varv vanlig kontorstejp runt.
Naturligtvis så hävdade Strapcode att Seiko inte har så bra toleranser när dom borrar lughålen.
Vilket band är det där? Isofrane?En fantastisk klocka!
Borealis, samma stil som Isofrane.Vilket band är det där? Isofrane?
Fattar inte om du tipsar eller tigger stryk.Tips till Seikovänner! Min klocka ovan ligger till försäljning här på KoS.
Orsak till försäljning: tänkte att jag skulle testa en Omega (ja, jag vet, inte ok..) Speedmaster.
Hahaha väntade på den kommentarenFattar inte om du tipsar eller tigger stryk.
Nej.tänkte att jag skulle testa en Omega Speedmaster.
Nu har jag beställt och fått hem smala bars med tjocka ändar. Då får jag dit länken ordentligt. Har ett tunt lager maskeringstejp runt varje bar för att undvika glapp.Utlåtandet får nog vänta lite. Får inte dit länken ordentligt, ena sidan på spring baren hoppar inte i hålet riktigt så länken släpper då man drar lite i den.
Har varit med om samma sak tidigare med en länk från Strapcode, verkar som att den inte är helt 100 alignad med klockans hål. Fick dock dit den då jag precis köpt klockan, men det kanske bara var tur. :/
Någon som har något tips? Går det inte att köra med seikos original bars?
Njaaaaääähhhh?Nu har jag beställt och fått hem smala bars med tjocka ändar. Då får jag dit länken ordentligt. Har ett tunt lager maskeringstejp runt varje bär för att undvika glapp.
I så fall är vi lika petiga båda två, tycker inte heller att det ser helt 100 ut. Skiljer lite i nyans och finish.Njaaaaääähhhh?
Det sitter bra men det är för stor kontrast på finish mot boetten eller är jag bara petig?
Var den frågan till mig? Jobbet gick på garanti. Kan säga att klockan fortfarande håller spec men det varierar något hiskeligt. Den kan både forta sig +10 och nästa dag sakta sig -10. Jag bara väntar på att urverket ska balla ur igen.Hur mycket fick du dega för servicen?
min fortar sig lite, par minuter per vecka kanske. är det dags för service då eller vad tror ni?
Yes den va till dig okej tur då! Min fortar sig fan en del fått för mig att den kanske är magnetiserad..
Funtar på att sälja min, kanske kan vara av intresse? Skickar PM!Ångrar mig rejält att jag sålde min MM300, Sbdx017 . Någon som vet vart man kan köpa en ny och till vilket pris?
Jag skrev förut om att min fortar sig lite. Nörd som man är så gjorde jag en timelapse över datumbytet
Hur som haver, det är litet skakigt filmat. Men kan en sån här film "avslöja" oregelbunden (?) gång som det ser ut att vara här?