• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Min klocka har på kort tid varit på service två gånger och urverket går riktigt bra nu faktiskt. Men idag upptäckte jag ett märke på en tätningsring synlig på bild vid 5 minuters markeringen. Vad kan detta vara måntro? Ska skaffa lupp idag för närmre inspektion.
E9253C45-EBA3-480D-86F7-D53665FF2B33.jpeg

Den vid klockan nio?
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Tråkigt att höra om dina oflyt. Kan inte GS AD i Sverige lösa problemet?
Jo, jag pratade precis med Optura i Tønsberg och de ville att jag skulle skicka upp klockan igen så att de kunde åtgärda problemet. Inga problem där inte :) Jag köpte klockan från Japan men världsgarantin i ett år ska täcka arbetskostnaderna. Bra service måste jag säga!
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Tamigfanken om jag inte gjorde en tabbe @spammerstakeahike :) Jag åkte och köpte en lupp och då såg jag att det satt en liten fläck i kristallens fasning mot vridringen. Den satt ganska hårt. Jag håller på att stryka väggarna med kalkvatten där hemma så kanske var det lite calciumkarbonat? Jag fick väck fläcken och ringde till Gisle på Optura och bad om ursäkt. Ibland kan det vara på sin plats att sova på saken. Det ska jag ta med mig...:rolleyes:
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tamigfanken om jag inte gjorde en tabbe @spammerstakeahike :) Jag åkte och köpte en lupp och då såg jag att det satt en liten fläck i kristallens fasning mot vridringen. Den satt ganska hårt. Jag håller på att stryka väggarna med kalkvatten där hemma så kanske var det lite calciumkarbonat? Jag fick väck fläcken och ringde till Gisle på Optura och bad om ursäkt. Ibland kan det vara på sin plats att sova på saken. Det ska jag ta med mig...:rolleyes:

Ah, skönt att du fick väck problemet. Inget kan störa så mycket som en ful fläck som sitter på insidan på en fin klocka.
 

joh.jonsson

Panerai
Hej bullen.

Köpte en ny original länk på ebay. Den 28e september, idag ledsnade jag och begär tillbaka hela köpesumman. Så jävla surt att den verkar vara missing in action :(
DHL vet såklart ingenting. O säljaren verkar vara reko, säljer massor med seiko /citizen /zenith grejjer.

Hur som haver, vad ska jag köpa istället, o vart? Angus jubilee från strapcode ligger 1a på listan just nu. Andra förslag??
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Finns det ngn officiell förklaring/idé varför just spännet är av titanium? Viktbesparingen måste vara minimal så varför använda detta över stål. Lättare att putsa upp kanske?
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Fy fan. Nu är jag besviken på Post Nord som har slarvat bort min MM300 på väg till Optura i Norge. Jag skickade såklart ett rekommenderat brev men det är nu puts väck!

Jag hoppas innerligt att paketet kan hittas, annars har jag gått på en smäll.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Fy fan. Nu är jag besviken på Post Nord som har slarvat bort min MM300 på väg till Optura i Norge. Jag skickade såklart ett rekommenderat brev men det är nu puts väck!

Jag hoppas innerligt att paketet kan hittas, annars har jag gått på en smäll.
Sicken skit :(
Du har haft rätt mycket otur med den va?
 

AB

Panerai
2-Faktor
Nej framgick inte i annonsen men jag hade vetskap om det innan innan den trillade in med posten. Den är alltså blästrad i efterhand och alltså ingen "special edition" men säkerligen ganska ovanlig.
Såg den annonsen tidigt och reflekterade över det till synes väldigt låga priset, antar att det förklarar saken? :)

Kör hårt, MM300 är grym! Jag är nog snart med i klubben igen, snöat in mig på den nya SLA019 som ser hur grym ut som helst.
 
Senast ändrad:
Topp