Har för mig @yonsson hade en bra jämförelse mellan de två men hittar den inte just nu.Grattis!! Vad är egentligen skillnaden mellan 001 och 007?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har för mig @yonsson hade en bra jämförelse mellan de två men hittar den inte just nu.Grattis!! Vad är egentligen skillnaden mellan 001 och 007?
Grattis!! Vad är egentligen skillnaden mellan 001 och 007?
Tack stålmannen!017 har Diashield som ska ge bättre reptålighet, annan/bättre lume, Prospex-logotypen på kronan och MEMS-teknologi i urverket som ska ge bättre precision.
Ps. satt precis och googlade på exakt samma sak Ds.
För att?Funderar på att byta ut denna mot en 017.
Nya uppgraderingarna lockar även om de är små och få.För att?
Kan knappast vara värt pengarna att "uppgradera"?Nya uppgraderingarna lockar även om de är små och få.
Det tycker jag, bättre precision i urverket och mer reptålig länk har jag inget emot att ge lite extra för.Kan knappast vara värt pengarna att "uppgradera"?
Känns tveksamt om det är värt det. Men visstNya uppgraderingarna lockar även om de är små och få.
Nu kommer jag kanske med en löjlig fråga, men hur ser passformen ut på ändlänkarna på eran 001/017?
Min har ett spel på några mm, dvs ändlänken ligger inte helt tajt mot boetten när man har monterat fast den på klockan. Det gör att ändlänken "vickar"/rör sig när man känner på lånken eller när man har klockan på armen. Mig veterligen så har klockan Seikos original fat bars och tror inte tjockare får plats. Är jag bara petig?
Jag har aldrig upplevt liknande på billigare Seiko, typ Padi eller SRP775.
Ja det stör mig inte jättemycket men visst är det konstigt med tanke på att de billigare Seikos inte har det, i alla fall de som jag ägt. Kanske går att lösa med ett tjockare stift...Inte MM specifikt men min GS har samma "problem" där SEL på ena sidan inte ligger perfekt an mot boetten. En liten glipa kan skönjas. Kan vicka nästan 1 mm upp/ned. Givetvis lite B för att vara GS men inget är ju perfekt.
Ja det stör mig inte jättemycket men visst är det konstigt med tanke på att de billigare Seikos inte har det, i alla fall de som jag ägt. Kanske går att lösa med ett tjockare stift...
1 mm!! Låter ju som du har fel länk.Inte MM specifikt men min GS har samma "problem" där SEL på ena sidan inte ligger perfekt an mot boetten. En liten glipa kan skönjas. Kan vicka nästan 1 mm upp/ned. Givetvis lite B för att vara GS men inget är ju perfekt.
1 mm!! Låter ju som du har fel länk.
Har aldrig upplevt problemet med någon GS, de har alla varit snortighta. Bland ProSpex känner jag i igen mig dock.
Ja, 1mm låter ju för bedrövligt tycker jag.Den är helt legit, ingen franken osv. Köptes ny i Ginza /Japan. Jag kanske överdriver men glipan syns bara om man tittar efter den.
Hade det på en gammal 001. På min 017 ligger ändbitarna dikt an.Nu kommer jag kanske med en löjlig fråga, men hur ser passformen ut på ändlänkarna på eran 001/017?
Min har ett spel på några mm, dvs ändlänken ligger inte helt tajt mot boetten när man har monterat fast den på klockan. Det gör att ändlänken "vickar"/rör sig när man känner på lånken eller när man har klockan på armen. Mig veterligen så har klockan Seikos original fat bars och tror inte tjockare får plats. Är jag bara petig?
Jag har aldrig upplevt liknande på billigare Seiko, typ Padi eller SRP775.
Ja, 1mm låter ju för bedrövligt tycker jag.
Hade det på en gammal 001. På min 017 ligger ändbitarna dikt an.
Jag hade samma på en mm300, jag löste det genom att klämma in lite tejp mellan boett oh ändlänk.Ja det stör mig inte jättemycket men visst är det konstigt med tanke på att de billigare Seikos inte har det, i alla fall de som jag ägt. Kanske går att lösa med ett tjockare stift...
De brukar ha sjukt små toleranser, nästan lite för tight så det blir jobbigt att sätta dit/ta bort länken. Jag har aldrig haft glapp på någon av mina.Hur är det med dina GS generellt - tajta och fina mot boett?
Jag hade samma på en mm300, jag löste det genom att klämma in lite tejp mellan boett oh ändlänk.
De brukar ha sjukt små toleranser, nästan lite för tight så det blir jobbigt att sätta dit/ta bort länken. Jag har aldrig haft glapp på någon av mina.
Inte i klass med klockan och lite underdimensionerad men helt ok ...Får intrycket att länken till MM300 är kass, vill gärna tro att den är på sin höjd skaplig i alla fall?
Jag gillar den länken. Tycker den är långt ifrån kass.Får intrycket att länken till MM300 är kass, vill gärna tro att den är på sin höjd skaplig i alla fall?
+1Jag gillar den länken. Tycker den är långt ifrån kass.
Utlåtandet får nog vänta lite. Får inte dit länken ordentligt, ena sidan på spring baren hoppar inte i hålet riktigt så länken släpper då man drar lite i den.Haha många som väntar på ditt utlåtande!
Jag har haft det problemet med Strapcode’s länk på en SKX. Då skickade Strapcode en ny ändlänk och tunnare bars som jag slutligen blev tvungen att använda. Jag har också ägt någon klocka som tidigare ägare hade fulmoddat och gjort ett mellanting på -tunnare bars med ett varv vanlig kontorstejp runt.Någon som har något tips? Går det inte att köra med seikos original bars?
Klart det är seiko som borrat fel...Jag har haft det problemet med Strapcode’s länk på en SKX. Då skickade Strapcode en ny ändlänk och tunnare bars som jag slutligen blev tvungen att använda. Jag har också ägt någon klocka som tidigare ägare hade fulmoddat och gjort ett mellanting på -tunnare bars med ett varv vanlig kontorstejp runt.
Naturligtvis så hävdade Strapcode att Seiko inte har så bra toleranser när dom borrar lughålen.