• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Har läst igenom denna tråden flera gånger i två månader nu sedan jag lade en beställning och väntat som fan. Äntligen får jag lägga in en post, och den är ju så sjukt bra!
077FDDB4-E312-40CD-9431-8C50B009F840.jpeg
Smutt! Vart beställde du den ifrån och vad gick det på?

Smutt! Vart beställde du den ifrån och vad gick det på?
Den är köpt på klockia.se under Black Friday, priserna gick lite bananas under natten då deras system krånglade men de var schyssta och gav mig den till priset jag klickade hem den på. Och eftersom jag troligtvis inte har tänkt att flippa mina klockor så kan jag väl skriva ut att den gick på 16 772:-

Senast ändrad:
Har en MM300 på ingång! Måste ju skaffa ett schysst gummi asap nu. Har förstått att Crafter blue har ett gott ryckte, är det någon som vill bli av med sitt så finns jag här med öppna armar!
Vet ni några andra bra gummin?

Har en MM300 på ingång! Måste ju skaffa ett schysst gummi asap nu. Har förstått att Crafter blue har ett gott ryckte, är det någon som vill bli av med sitt så finns jag här med öppna armar!

Jag tycker originalgummit är bra. Gillar dessutom ofta originalband då det känns som dessa oftast passar bäst i utseende. Jag kokade gummit lite snabbt, tror dessutom det räcker med att hälla kokande vatten på det i en kopp eller liknande så får du en rundare form som känns bättre på handleden. :)
Kanske onödigt svar från min sida då du frågade efter andra gummin egentligen.

Jag har inte fått chans att prova ännu för min MM är i Japan men jag har köpt Tropic och Tiretrack från Uncle Seiko för att testa på klockan.

Var och provade en MM300 idag och kan konstatera två saker:

1) Den är alldeles för hög för mina platta handleder.
2) Något är skevt när den i Sverige kostar 29k samtidigt som AD i Tyskland säljer den online för 18k.
62BD1802-DCCB-4410-8B68-C96ECFB8FC48.jpeg
C3933714-12EB-4C94-B924-12B749CE909E.jpeg
Säljer alla tyska ADs den för 18? Låter ju löjligt billigt, under Japanpris.

Ty det är så du brukar bemöta folk som ställer enkla verifierbara frågor, oftast hänvisas de till google. Nåväl: https://www.chrono24.se/seiko/divers-prospex-marinemaster-mm300-sbdx017--id7576392.htm

Och enligt Seiko Deutschlands hemsida är de AD.

Edit: Även Olfert säljer den till samma pris. Enligt Seiko är även de AD. Chronoline samma pris, också AD.
Fast du ställde ingen fråga, du skrev ett påstående och jag skrev en följdfråga. Du skrev som om du hade kollat upp det. Jag hittar fortfarande inte Aika som AD på Seiko Tysklands hemsida när jag går igenom listan.

https://store.seikowatches.com/map?...7.73438775776417&lng=8.406976727093706&zoom=6

Fast du ställde ingen fråga, du skrev ett påstående och jag skrev en följdfråga. Du skrev som om du hade kollat upp det. Jag hittar fortfarande inte Aika som AD på Seiko Tysklands hemsida när jag går igenom listan.

https://store.seikowatches.com/map?...7.73438775776417&lng=8.406976727093706&zoom=6

Bara att skriva in Dresden, eller adressen "Bautzner Str. 6, Dresden, Saxony" så kommer du rätt. Fungerade inte hotlinken i inlägget du citerade?

Bara att skriva in Dresden, eller adressen "Bautzner Str. 6, Dresden, Saxony" så kommer du rätt. Fungerade inte hotlinken i inlägget du citerade?
C8492FCB-5902-4992-8831-B73C9F369BA0.png

Hittade! Inte världens bästa hemsida, hade faktiskt letat. Svenska listpriset är sjukt, har aldrig sagt något annat. Med det sagt så är 18 riktigt bra, bara att köpa för den som är sugen. :)

C8492FCB-5902-4992-8831-B73C9F369BA0.png

Hittade! Inte världens bästa hemsida, hade faktiskt letat. Svenska listpriset är sjukt, har aldrig sagt något annat. Med det sagt så är 18 riktigt bra, bara att köpa för den som är sugen. :)
Det enda bra man kan säga om Seiko Deutschneylands hemsida är att den är bättre än Opturas (seg till och med för att vara en norsk sida). Mobilversionen har jag inte ens försökt mig på.
Ja, jag tycker själv det är lite märkligt när det mellan två AD's i grannländer (inom samma marknad) skiljer 38%. Man (jag) är alldeles för retail till yrket för att köpa den diskrepansen. 6% kan förklaras med den lägre tyska momssatsen men resterande 32% är svåra att svälja.

Till saken hör att både Olfert och Aika på sina egna hemsidor säger att det är spezial angebote, vilket väl är fine. Men listpriset är 2300 Euro vilket till och med med dagens katastrofala växelkurs är närmare 21% lägre än vad KM Globen ger som pris. Nu är klockan som sagt alldeles för hög för mig, men skulle det bli ett gekeuf skulle jag nog titta ner till Tyskland både en och två gånger. Jag har dessutom hört att Dresden är fint på sommaren.

Det enda bra man kan säga om Seiko Deutschneylands hemsida är att den är bättre än Opturas (seg till och med för att vara en norsk sida). Mobilversionen har jag inte ens försökt mig på.
Ja, jag tycker själv det är lite märkligt när det mellan två AD's i grannländer (inom samma marknad) skiljer 38%. Man (jag) är alldeles för retail till yrket för att köpa den diskrepansen. 6% kan förklaras med den lägre tyska momssatsen men resterande 32% är svåra att svälja.

Till saken hör att både Olfert och Aika på sina egna hemsidor säger att det är spezial angebote, vilket väl är fine. Men listpriset är 2300 Euro vilket till och med med dagens katastrofala växelkurs är närmare 21% lägre än vad KM Globen ger som pris. Nu är klockan som sagt alldeles för hög för mig, men skulle det bli ett gekeuf skulle jag nog titta ner till Tyskland både en och två gånger. Jag har dessutom hört att Dresden är fint på sommaren.
Det är mycket som är svårt att förstå vad gäller prissättningen. :)
Den jag hade köpte jag från just Tyskland faktiskt men då skiljde det ”bara” 4’ i pris.

Tillbaka
Topp