• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Geparden

Audemars
Båda är ju limiterade, jag förstår det alltså som att de inte ersatt med någon ny standardvariant.
Seiko Japan la upp denna tidigare men det skulle ju kunna vara en dåligt fotad SLA019 o_O
IMG_3258.PNG
 

AB

Panerai
2-Faktor
Är det sluttillverkat på alla Marinemaster klockor nu? Är det bara Prospex som gäller?

Vet ej men verkar ju onekligen vara så. I alla fall för denna modell, vissa tonfiskar har ju kvar texten.

Seiko Japan la upp denna tidigare men det skulle ju kunna vara en dåligt fotad SLA019 o_O
IMG_3258.PNG

Måste vara en SLA019 det där! Aja, man får iaf en hint om hur en med svart tavla och vridning skulle kunna se ut :hilarious:
 
Riktigt nöjd med MM300, har dock märkt att det är ganska dålig finish mellan luggarna... är det så eller har jag fått ett riktigt dåligt exemplar?
E4D2D809-0442-4B00-8288-1037A1F0D068.jpeg
 
Jag har för mig att min klocka som just nu är i Japan ser lite skabbig ut bakom öronen med irreguljära ytor, men koppärr har den inte. Inget som stör i alla fall.

Okej, kanske är som det ska då. Tyckte bara det såg konstigt ut då klockan i övrigt har väldigt bra finish. Som sagt inget som stör när väl armband eller länk är på då det knappt syns som tur är :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad tror ni, alternativ länk till MM300?
b46d2f434448b0660f2f15e96b0203b9.jpg
Absolut! Den är grymt bra! För 1/3 av priset mot en mm300 är den en no brainer.
29496264_10157363771832907_9180907390256545792_n.jpg


Så detta är den nya Marinemastern? De har plockat bort texten? Hade personligen ingenting emot den..
Deb är grym live! Tråkigt med X-logo men förutom det är den riktigt bra!
Greppar inte riktigt detta, frånsett den gröna mm, finns nu en nu standard-mm i svart? Vad skiljer isf från den gamla frånsett x'et?
Den kommer ju såklart komma i svart. Det som skiljer mot 017 förutom X-logo är keramiskt inlägg i vridringen och safirglas.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Absolut! Den är grymt bra! För 1/3 av priset mot en mm300 är den en no brainer.

Deb är grym live! Tråkigt med X-logo men förutom det är den riktigt bra!

Den kommer ju såklart komma i svart. Det som skiljer mot 017 förutom X-logo är keramiskt inlägg i vridringen och safirglas.
Keramiskt inlägg och safirglas är bra (och det skogsgröna är snyggt) men x:et kan dessvärre inte förbises oberoende av färg i övrigt. Nä, nuvarande sbdx001 är en keeper och det känns skönt att landa i. Sålänge...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hahaha, menar du att 017 är en mini-uppgradering från 001 och inte värd att köpa? Har förstått att det inte skiljer så mycket mellan ref'arna? Problemet är ju att 001 verkar vara obefintlig att köpa, inte ens på Chrono :(
001 har ju utgått. 017 har ny lyspasta, annan krona, något bättre urverk och repskyddsbehandling. Så 017 är en uppgradering i de flestas ögon även om många purister ser totalen som en nedgradering.

Smaksak helt enkelt men många föredrar 001.
 

deddas

Rolex
Hej alla MM-fans!
Har blivit galet sugen på att införskaffa en 001:a. Läst mig till(i denna tråd) att den är mer "the real deal". Vad får man betala för en sådan? Vill helst inte ha den på länk. Kollat på prisreferens på KS och där verkar de ligga mellan 8-10K. Stämmer det eller?
Tacksam för all hjälp!
Mvh
Deddas
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej alla MM-fans!
Har blivit galet sugen på att införskaffa en 001:a. Läst mig till(i denna tråd) att den är mer "the real deal". Vad får man betala för en sådan? Vill helst inte ha den på länk. Kollat på prisreferens på KS och där verkar de ligga mellan 8-10K. Stämmer det eller?
Tacksam för all hjälp!
Mvh
Deddas
De kommer alltid på länk OCH gummi. ;)
10 och under är kanonpris, tror du får lägga mer för en bra.
 

deddas

Rolex
De kommer alltid på länk OCH gummi. ;)
10 och under är kanonpris, tror du får lägga mer för en bra.
Ah okey, då förstår jag! Den ser ju riktigt nice ut på gummi och nato! Tycker den ser lite för "biffig" ut på länk. Svårt när man inte haft den på armen iofs. Så under 10 är bra alltså? För jag har kollaqt igenom de flesta säljesannonser och den lägsta jag hittade låg på 7,5k men det kanske beror på att det är "svårflyttat" på KS?
Tack för snabbt svar!
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Möjligen kan det faktum att 017- modellerna tagits ur produktion påverka prisbilden också. Har inte riktigt fått grepp om detta. Tror knappt det legat någon mm300 ute på sälj här på KS sedan den nyheten släpptes. Uppfattning/reflektioner kring detta t.ex @yonsson ?

Ah okey, då förstår jag! Den ser ju riktigt nice ut på gummi och nato! Tycker den ser lite för "biffig" ut på länk. Svårt när man inte haft den på armen iofs. Så under 10 är bra alltså? För jag har kollaqt igenom de flesta säljesannonser och den lägsta jag hittade låg på 7,5k men det kanske beror på att det är "svårflyttat" på KS?
Tack för snabbt svar!
 

deddas

Rolex
Möjligen kan det faktum att 017- modellerna tagits ur produktion påverka prisbilden också. Har inte riktigt fått grepp om detta. Tror knappt det legat någon mm300 ute på sälj här på KS sedan den nyheten släpptes. Uppfattning/reflektioner kring detta t.ex @yonsson ?
Okey, så kan det säkert vara. Är inte så insatt...När togs de ur produktion då?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Möjligen kan det faktum att 017- modellerna tagits ur produktion påverka prisbilden också. Har inte riktigt fått grepp om detta. Tror knappt det legat någon mm300 ute på sälj här på KS sedan den nyheten släpptes. Uppfattning/reflektioner kring detta t.ex @yonsson ?
Rent logiskt borde ju priserna på 001 och 017 gå upp. Priserna på 001 gick upp när 017 lanserades. Men man vet ju aldrig, folk kanske hellre vill ha den kommande modellen.
 
Topp