• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Finns det någon länk till MM300 som är bättre än originalet (som jag iofs gillar, men ombyte förnöjer..)? Har Strapcode fått ordning på passformen och nyansen i stålet på sina länkar än?
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Döma av draget i tråden så finns det nog inga kvar..
Jag sitter och suger på en, men det lär jag också fortsätta med. Den är ju så jävla bra!
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Har ’bara’ kvar dessa två om vi inte ska räkna in Tunorna (ganska många SBDX01 har kommit och gått genom åren),

SBDX012



SLA013J



SLA019 vore trevligt att välkomna till handleden bara inte priset blir stratosfäriskt, lär ju vara sista inkarnationen av vad som blivit en ikonisk klocka.
 
Senast ändrad:

S.L

Vacheron
2-Faktor
38 papp, ganska stratosfärisk.

Hört 37 för svenskt listpris men det betydde säkert 37.995kr...
Och det kommer inte att bli aktuellt för min del iaf. Återstår att se hur resten av världen hanterar prissättningen, det är trots allt en stor limited edition, ganska olimited jmf med tidigare varianter och den gröna tavlan utan Marinemaster men med Prospex logga känns mer polariserande. Tror/hoppas att nyktrare prisnivåer kan hittas.
 

AB

Panerai
2-Faktor
Hört 37 för svenskt listpris men det betydde säkert 37.995kr...
Och det kommer inte att bli aktuellt för min del iaf. Återstår att se hur resten av världen hanterar prissättningen, det är trots allt en stor limited edition, ganska olimited jmf med tidigare varianter och den gröna tavlan utan Marinemaster men med Prospex logga känns mer polariserande. Tror/hoppas att nyktrare prisnivåer kan hittas.
Färre ex än SLA017 iaf :D
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Någon som vet hur man går till väga för att skicka in en sbdx017 på garanti (kass gångreserv) till Gnomon? Måste man betala tull då man får tillbaka klockan igen?
Och vad kostar en service om man skickar den till optura istället?
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Någon som vet hur man går till väga för att skicka in en sbdx017 på garanti (kass gångreserv) till Gnomon? Måste man betala tull då man får tillbaka klockan igen?
Och vad kostar en service om man skickar den till optura istället?
Om klockan har världsgaranti så kostar det inget att skicka till Optura som eventuellt skickar vidare till Amsterdam eller Japan. Jag räknar med att returen går via Optura till dig och varför ska man betala moms då? Men det återstår att se, min MM300 har inte kommit tillbaka från Japan ännu.
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Om klockan har världsgaranti så kostar det inget att skicka till Optura som eventuellt skickar vidare till Amsterdam eller Japan. Jag räknar med att returen går via Optura till dig och varför ska man betala moms då? Men det återstår att se, min MM300 har inte kommit tillbaka från Japan ännu.
På garantisedeln står japan only. Fick svar från Gnomon idag, dom tycker jag ska skicka den till dom (i Singapore) och sätta värdet på försändelsen till $250 för att undvika tull. Sen skickar dom tillbaka den på samma sätt. Jag får bekosta frakten dit.
Jag vet inte hur det funkar med tull då jag får tillbaka den igen, tidigare har jag lämnat in klockor till klockmaster i globen så har dom skickat till optura, men då har det gällt världsgaranti.
Skulle kännas bättre att lämna till klockmaster och betala för en vanlig service, men inte om det är för dyrt...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
På garantisedeln står japan only. Fick svar från Gnomon idag, dom tycker jag ska skicka den till dom (i Singapore) och sätta värdet på försändelsen till $250 för att undvika tull. Sen skickar dom tillbaka den på samma sätt. Jag får bekosta frakten dit.
Jag vet inte hur det funkar med tull då jag får tillbaka den igen, tidigare har jag lämnat in klockor till klockmaster i globen så har dom skickat till optura, men då har det gällt världsgaranti.
Skulle kännas bättre att lämna till klockmaster och betala för en vanlig service, men inte om det är för dyrt...
Ring Globen och fråga. Om det är Japangaranti och Optura skickar den på rep i Japan så gäller ju garantin, beror lite på hur Optura hanterar Japan-garantier.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Vad tror ni, alternativ länk till MM300?
b46d2f434448b0660f2f15e96b0203b9.jpg
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Greppar inte riktigt detta, frånsett den gröna mm, finns nu en nu standard-mm i svart? Vad skiljer isf från den gamla frånsett x'et?
 
Topp