• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Det var exakt så jag menade men jag har inte sett "marknadens" respons än. Den kommande modellen- humbug! ;)
Ingen vill ju ha X-tavla och det finns många purister så jag tror att priserna på både 001 och 017 kommer stiga. En förutsättning för höga priser på 001 och 017 är ju däremot att de är servade om de är gamla, folk verkar ju livrädda för äldre seikos som inte är servade.

Ingen vill ju ha X-tavla och det finns många purister så jag tror att priserna på både 001 och 017 kommer stiga. En förutsättning för höga priser på 001 och 017 är ju däremot att de är servade om de är gamla, folk verkar ju livrädda för äldre seikos som inte är servade.
De mest eftertraktade är de från 2015 eftersom det är en sådan jag har. ;)
Service kan ju bli en faktor att räkna med då sådan inte utförs varsomhelst på dessa ur.

Det beror ju som vanligt på skick och ålder.

Nej, modellen var oförändrad mellan 2001 och 2011. Problemet är att det inte går att skilja en från 2001 och en från 2011 åt utan garantipapper.
Uppgraderingen (017) kom ju nyligen, typ 2015.
Tror jag har någorlunda koll på skillnaden mellan 001 och 017(tror jag). Hardlex glas på 017? Självklart skick och ålder! Undrade bara eftersom du skrev just 2001, tänkte jag att den årsmodellen hade något specifikt karaktärsdrag(läs: oftast produktionsfel) som gjorde den mer önskbar och ovanlig.

Hej alla MM-fans!
Har blivit galet sugen på att införskaffa en 001:a. Läst mig till(i denna tråd) att den är mer "the real deal". Vad får man betala för en sådan? Vill helst inte ha den på länk. Kollat på prisreferens på KS och där verkar de ligga mellan 8-10K. Stämmer det eller?
Tacksam för all hjälp!
Mvh
Deddas
Er også ute etter en 001:a:angel: Når ble de siste 001 produsert? Er prisen høyere for en 001 enn en 017?

0996ADCC-0A52-4375-9A26-E0324F14B629.jpeg

Jag kör 001 idag, dock andra bokstäver. ;)

Tillbaka
Topp