• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SÄ var man med en till tuna dÄ!

RejÀl rackare men sitter ÀndÄ riktigt bra pÄ armen. Ser jÀvligt stor ut pÄ min bild dock och jag har redan fÄtt tre kommentarer (en kommentar överhuvudtaget hör till ovanligheterna), sÄ det Àr en riktig ögonfÄngare.

FÄr passa pÄ och tacka forumets egna tonfiskhamstrare för att han delat med sig. Den hÀr blir nog kvar ett bra tag.
image.jpg
Bra dÀr! VÀlkommen till den exklusiva belugaklubben. Har Àgt ditt fina ex. SÄlde, fick panik och hade turen att hitta en ny. Min sÀger hej!
20150914_085107.jpg

Hur mycket större kÀnns/Àr sumo Àn skx tycker ni som testat bÄda?

Otroligt sugen pÄ en sumo och mm300 men Àr vÀldigt klent byggd tyvÀrr. Synd att fÄ avstÄ grymma klockor för man Àr född som en pinne

Otroligt sugen pÄ en sumo och mm300 men Àr vÀldigt klent byggd tyvÀrr. Synd att fÄ avstÄ grymma klockor för man Àr född som en pinne
Testa! Tycker sumon sitter mycket bÀttre pÄ handleden Àn en skx eftersom bandhornen har bÀttre form. Sumon Àr ju dessutom tunnare.

Den Àr grym, bra köp!
Om du stör dig pÄ "gnugget" John nÀmnde sÄ lÀr det vara lÀtt löst med lite autosol eller sÄn pasta som man gör rent spisen med. :)

VÀldigt nöjd. KÀnns pÄ nÄgot sÀtt som en lyxig G-shock pÄ armen. Nog materialen som gör det. Hade tÀnkt lÄta "gnugget" vara, men nu vÄgar jag nog testa. Tack för tipset!

Bra dÀr! VÀlkommen till den exklusiva belugaklubben. Har Àgt ditt fina ex. SÄlde, fick panik och hade turen att hitta en ny. Min sÀger hej!
20150914_085107.jpg

Jag var ju och nosade pÄ just din (eller min dÄ..) och hade bestÀmt mig att köpa precis nÀr den blev sÄld.. Men den hittade rÀtt tillsist

Har fÄtt Quartz-psykos sÄ jag tror det kan dyka upp nÄgot mer hÀr inom överskÄdlig framtid.

Har inte testat SKX men Àr vÀldigt nöjd med min forumköpta Sumo. Vridringen Àr nedsÀnkt i boetten och det fÄr klockan att inte kÀnnas sÄ hög.
HÀr Àr en trÄd pÄ WUS dÀr nÄgon har illustrerat skillnaderna mellan Sumo, Monster och 007.
http://forums.watchuseek.com/f21/pic-request-sumo-vs-skx007-009-a-136669.html

Jag upplever min SKX007 som mindre Àn min Sumo. Sumon Àr visserligen nÄgon mm lÀgre, men att den Àr nÄgon mm bredare och har lÀngre luggar ger ett större intryck och gör att den kÀnns pÄtagligt större i allmÀnhet i min mening. Sen Àr den ocksÄ fett mycket bÀttre, sÄ det kan man leva med. Jag har köpt och sÄlt en svart Sumo redan, det Àr svÄrt att backa frÄn SKX till Sumo kvalitetsmÀssigt.

Hade en sumo ett kort tag, var större Àn jag trodde men den sitter riktigt skönt och bra boett Àven för smalare handleder men den Àr stor. Och ser stor ut. Gillar man det Àr den ok. 007:an kÀnns lite tjockare, mer toolig och bÀrs mindre.

Konstigt att de Àr sÄ ovanliga. Tycker det Àr en av GS absolut mest lyckade modeller.
Hur upplever du tjockleken?
Ärligt talat sĂ„ upplever jag storleken/tjockleken som ganska liten, men det beror nog mest pĂ„ att jag Ă€r van med större och tyngre klockor.
Det Àr en klocka jag Àlskar att titta pÄ men sÀllan bÀr pga att avsaknad av tygnden fÄr mig att kÀnna mig "naken", mycket mÀrkligt:confused:

Tycker sumon Àr mÀrkbart större. Bandhornens vinkel gör den ÀndÄ skön pÄ armen, men ser krallig ut ÀndÄ.

Om du fortfarande vill ha en slÀng ivÀg ett PM. Borde rensa lite i klockdrivorna hÀr hemma.

HÀr kommer en jÀmförelsebild pÄ lite dykare.
Tuna, Monster, MM300, SKX007.
image.jpg

Ingen Sumo dÄ jag tycker den sitter sÀmst pÄ smÄ handleder.

Hej! Har ganska nyligen blivit intresserad av klockor och söker tips :) DÄ jag inte har sÀrskilt hög budget har jag kollat runt en del pÄ skx007/009. Vet nÄgon hur denna klocka Àr? eller Àr det vÀrt att lÀgga ner mer pengar och köpa nÄgot annat?

Hej! VÀlkommen in i SEIKO trÀsket. En SKX007/009 Àr den ultimata instegsklockan. Du kommer att gilla den och det finns risk att Du blir med flera SEIKO.

Tillbaka
Topp