• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Det är en "keeper"! Annars kan du ju alltid höra av dig... Har en sbdx001 redan men känslan av att jämför de sida vid sida är kittlande. Vore kul att jämföra t.ex lume, som då ska vara vassare på 017.
Ja lumen är rena strålkastaren, men det har varit genomgående på alla nyare Seiko jag haft så jag misstänker att det är marginellt...
 

larsbeg

Panerai
Har tänkt mig en MM300 under lång, lång tid och har äntligen kommit mig för att pröva en SBDX017. Jag måste säga att den imponerar stort med mycket bra finish och kvalitetskänsla. Bär stort, men ok för den som mig är van vid klassiska storlekar. Då den kändes klunsig på (den i mitt tycke snygga) länken, åkte ett Rios High Tech med segelvävstruktur på. Kanhända är den här för att stanna.. ;)

MM300 070618.jpg


MM300 (2) 070618.jpg
Skulle den inte stanna finns nog både en och två som kan tänka sig att befria dig ifrån den;). Jädritt frän dinka hursom :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har tänkt mig en MM300 under lång, lång tid och har äntligen kommit mig för att pröva en SBDX017. Jag måste säga att den imponerar stort med mycket bra finish och kvalitetskänsla. Bär stort, men ok för den som mig är van vid klassiska storlekar. Då den kändes klunsig på (den i mitt tycke snygga) länken, åkte ett Rios High Tech med segelvävstruktur på. Kanhända är den här för att stanna.. ;)

MM300 070618.jpg


MM300 (2) 070618.jpg
Nice band, aldrig sett förr. Bättre än billigare motsvarigheter???
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Nice band, aldrig sett förr. Bättre än billigare motsvarigheter???
Ja avsevärt; "water resistant" läder på insidan och syntet på utsidan, så de är bekväma och stabila. Det finns även en variant som är lite stoppad som även den ser bra ut, men de känns nog så styva. De är heller inte speciellt dyra, € 20-25 på bukten.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja avsevärt; "water resistant" läder på insidan och syntet på utsidan, så de är bekväma och stabila. Det finns även en variant som är lite stoppad som även den ser bra ut, men de känns nog så styva. De är heller inte speciellt dyra, € 20-25 på bukten.
Tack! Får de feta stiften plats?
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
A0828D48-0FAD-43C3-9D1C-4CAD3B386335.jpeg

(Mm600, Sbdb001). Man vet att man gillar en klocka när man ser den ligga i hyllan och tänker ”jag måste ta en shelfie”. :D
Ja, så är det. Här har man på ett par dagar gått från svala känslor till att vara så där kär igen som man aldrig varit förut... :D
Även jag placerar därför min japanska Marinemaster i främmande kulturell kontext... ;)
MM300 Shellfie 090618.jpg
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Har sett SBDX017 dyka upp som restocked på några svenska säljares instagram! Är den back in biz eller vad händer? Trodde den var discontinued!
 

AB

Panerai
2-Faktor
Har sett SBDX017 dyka upp som restocked på några svenska säljares instagram! Är den back in biz eller vad händer? Trodde den var discontinued!
De har nog legat hos återförsäljarna ett bra tag, prissättningen på SBDX017 i Sverige var (är?) hög i jämförelse med exempelvis andra länder i Europa. Dock kanske prisnivån går att motivera nu när den inte tillverkas längre :)
 
Topp