Inget piskar en MM300 i kvalité men med tanke på priset så är den ett klipp.Potato potato. Hur känns den jämfört med mm300?
På handleden bärs den riktigt bra, inte tillnärmelsevis lika topptung som en MM300'a
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inget piskar en MM300 i kvalité men med tanke på priset så är den ett klipp.Potato potato. Hur känns den jämfört med mm300?
Måste nog testa en. Har grymt sug efter en ordentlig dykare då min mm300 är på spa hos optura i Norge sedan flera veckor tillbaka. Var köpte du din?Inget piskar en MM300 i kvalité men med tanke på priset så är den ett klipp.
På handleden bärs den riktigt bra, inte tillnärmelsevis lika topptung som en MM300'a
Kunde optura med 8L35? Jag förstod det som det bara var Seiko UK som gjorde det? Jag har haft min där i fyra veckor.Måste nog testa en. Har grymt sug efter en ordentlig dykare då min mm300 är på spa hos optura i Norge sedan flera veckor tillbaka. Var köpte du din?
Tar du beställningar så tar jag gärna en t-shirt i storlek L.Hade inget bättre för mig så jag gjorde lite illustrationer av den mest ikoniska av alla Seikos mästerverk. Jag ska nog fixa mig den som en poster och som t-shirt så fort min tryckare är tillbaka från semestern!
gnomonwatches.comMåste nog testa en. Har grymt sug efter en ordentlig dykare då min mm300 är på spa hos optura i Norge sedan flera veckor tillbaka. Var köpte du din?
Jag lämnade in den på klockmaster i Globen som skickade dit den för felsökning. Har inte fått nåt svar än, antar pga semestertider.Kunde optura med 8L35? Jag förstod det som det bara var Seiko UK som gjorde det? Jag har haft min där i fyra veckor.
Min MM300 var på besök hos Optura samt i Amsterdam utan att de kunde hitta felet. Till slut fick den flyga till Japan och nu går klockan perfekt. Det var nog inte helt lätt att felsöka på min klocka tror jag? Men Optura fixar lätt en rundsmörjning.Kunde optura med 8L35? Jag förstod det som det bara var Seiko UK som gjorde det? Jag har haft min där i fyra veckor.
Vad var problemet med din?Min MM300 var på besök hos Optura samt i Amsterdam utan att de kunde hitta felet. Till slut fick den flyga till Japan och nu går klockan perfekt. Det var nog inte helt lätt att felsöka på min klocka tror jag? Men Optura fixar lätt en rundsmörjning.
Den höll tiden skapligt men oförutsägbart tills den plötsligt skenade iväg med upp till 45spd åt ena eller andra hållet. Bilden är från när klockan hade det som jävligast den stackarn! Det gick på garanti.Vad var problemet med din?
Har du tur är det ingen från brattesidan av forumet som läser detta Lycka till!Faaaan också! Skulle aldrig läst den här tråden. Måste få väck min bratte NU så en mm300 kommer in!!
Håller med @Spincini till punkt och pricka. Sitter myclet bättre än mm300 men finishen på boett, tavla och visare är tyvärr inte i nivå med mm300. Det optimala vore en SBDC061 med mm300-finish och 8L-urverk.Potato potato. Hur känns den jämfört med mm300?
En sådan köper jag direkt!Håller med @Spincini till punkt och pricka. Sitter myclet bättre än mm300 men finishen på boett, tavla och visare är tyvärr inte i nivå med mm300. Det optimala vore en SBDC061 med mm300-finish och 8L-urverk.
SLA017 hamnade ju ganska nära.En sådan köper jag direkt!
I England har e inte semsterstängt! Tog ändå fyra veckor!Jag lämnade in den på klockmaster i Globen som skickade dit den för felsökning. Har inte fått nåt svar än, antar pga semestertider.
https://m.ebay.com/itm/Authentic-Se...wPKdamEoF&_nkw=SBDX017+rubber&_from=R40&rt=ncNågon som har tips på vart jag kan köpa ett marinemaster gummi till SBDX001?
Jag köpte mitt från seiya, det var dyrt från början upptäckte jag och det blev inte billigare med moms och tull. Men jag fick med en snofsig putsduk som det står Seiya på! Bara en sådan sak!Någon som har tips på vart jag kan köpa ett marinemaster gummi till SBDX001?
Jag köpte mitt från seiya, det var dyrt från början upptäckte jag och det blev inte billigare med moms och tull. Men jag fick med en snofsig putsduk som det står Seiya på! Bara en sådan sak!
Den är säkert helt grym (har aldrig klämt på den), men hur motiverar du att den är mer prisvärd än fantastiska SBDX017..?
Dubbeldippar. MM600 är möjligtvis Seikos mest prisvärda dykarklocka.
Springdrive med GMT såklart.Den är säkert helt grym (har aldrig klämt på den), men hur motiverar du att den är mer prisvärd än fantastiska SBDX017..?
Hm.. Ok, den är väl minst dubbelt så dyr, men det kanske är mycket för pengarna i jämförelse med motsvarande..Springdrive med GMT såklart.
Man kan ju alltid hävda vad som är prisvärt och inte men kollar man begpriserna så skiljer det inte mycket i pris. För skillnaden får man titan, springdrive med GMT och 600m WR (om man nu bryr sig om sådant).Hm.. Ok, den är väl minst dubbelt så dyr, men det kanske är mycket för pengarna i jämförelse med motsvarande..
Börjar kolla beg.priserna...Man kan ju alltid hävda vad som är prisvärt och inte men kollar man begpriserna så skiljer det inte mycket i pris. För skillnaden får man titan, springdrive med GMT och 600m WR (om man nu bryr sig om sådant).
Tvärt om menar jag, svindyra!Börjar kolla beg.priserna...