• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
0F34F3D4-C0C9-4CCB-B3BE-971970F1AE1F.jpeg
C3FD37C3-A011-407F-A8C0-28C84C214FDD.jpeg

Vad hände här liksom....
SBDX017 vs SLA019
14.6mm tjocklek vs 15.4mm
:banghead:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan va oklart, missat denna skillnad. Det är ju samma urverk?! Finns väl ingen som tyckt att SBDX017 är för tunn liksom, varför göra SLA019 tjockare?
Enligt WUS krävde safirglaset en tjockare vridring. :bored: Vet inte riktigt om jag köper den motiveringen, klickan borde ju bli tunnare med safirglas, inte tjockare. Var/är sugen på att testa SBDX023 när den kommer men detta kommer man ju störa dig på.
 

elmaco

Omega
Vad får man för en MM300 SBDX001 i bruksskick? Tänkte kränga den då det är dags för nått nytt men vill ju liksom inte ge bort den.. Med alla handlingar, välanvänd länk och ett fräscht originalgummi.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Enligt WUS krävde safirglaset en tjockare vridring. :bored: Vet inte riktigt om jag köper den motiveringen, klickan borde ju bli tunnare med safirglas, inte tjockare. Var/är sugen på att testa SBDX023 när den kommer men detta kommer man ju störa dig på.
Kan ju vara keramikinlägget som är tjockare.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Kan inte släppa tanken om denna.. Har endast provat i butik tidigare och jäklar ja, den är så smutt! Hoppas på att få äga en, en dag. Är det någon/några som kör Crafter Blue gummi på deras MM?
F2AEABF8-38C3-40C9-879B-41A7E0584560.jpeg
6903AE96-BEF5-442A-A74D-8FA6CCAD9FFE.jpeg
11973B7C-D92F-43B4-9310-EAF8004EBE9A.jpeg
Jag brukar köra med Crafter Blue som har mycket bra passform och är bekväm att bära. Rekommenderas!
 
Det har jag inte så stort problem med, emmer jo, men det jag inte gillar med den a är den nya bezeln och den nya tavlan, känns för dressat för att vara seikos mest ikoniska dykarklocka.

Men det var ju butiksljus, säkert bättre i normal belysning.
Utveckling är alltid bra, men i det här fallet vette tusan, känns o charmig helt enkelt?
 
Senast ändrad:
Topp