• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Justdix

Cartier
2-Faktor
Hej Marinemasters,
Hur är tidshållningen på era MM300 ?
Min SBDX017 håller +3/+4 vilket är både inom COSC och METAS ramen ;)
Min har legat på +0.2sek om dagen i snitt under 3 dagar
 

Bilagor

  • Screenshot_20190315_093708_de.uhrenbastler.watchcheck.jpg
    Screenshot_20190315_093708_de.uhrenbastler.watchcheck.jpg
    46.1 KB · Visningar: 2

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Började själv med en sumo, införskaffade sedan en marinemaster. Motiveringen att hålla kvar sumon försvann lite då. Samtidigt tycker jag att du ska hålla kvar vid sumon om du gillar den. Du får ju böta rätt mycket mer för en mm300 och sumon ger mycket "pang för pengen".
Tjena ,

Har en Sumo idag , hur bärs marinemastern i jämförelse? Tycker ni det är onödigt med en MM om man har en Sumo?? Dum fråga möjligen
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Får se om detta inlägg ger något svar alls som du är ute efter och relevansen i nedanstående är lite tunn men med tanke på att sbdx001/017 tagits ur produktion och är eftersökta skulle jag säga bra. Bättre nu än för sådär två år sedan. Vad ska vi dra till med; sådär 50-70% av något slags nypris? Finns ju som saluför till högre än nypris också. Får de sålt? Tveksamt.
Det finns ju många mm300. Andra såsom exempelvis sbdx023/ sla021 vet jag knappt. Har inte eftersökt någon försäljning.
Vilken söker du, och viktigast, vad anser du själv @DaKa?
Hur håller sig andrahandsvärdet på MM300??
 
Senast ändrad:

DaKa

Cartier
Får se om detta inlägg ger något svar alls som du är ute efter och relevansen i nedanstående är lite tunn men med tanke på att sbdx001/017 tagits ur produktion och är eftersökta skulle jag säga bra. Bättre nu än för sådär två år sedan. Vad ska vi dra till med; sådär 50-70% av något slags nypris? Finns ju som saluför till högre än nypris också. Får de sålt? Tveksamt.
Det finns ju många mm300. Andra såsom exempelvis sbdx023/ sla021 vet jag knappt. Har inte eftersökt någon försäljning.
Vilken söker du, och viktigast, vad anser du själv @DaKa?

Nej, alltså...jag funderar på sla021an, tänkte om det är en vettig investering?? Vissa klockor sjunker som stenar, medan andra håller ju ganska bra andrahandsvärde. Men, verkar som sagt vara en eftersökt klocka för riktiga klocknördar,....tror inte man köper en SEIKO för MM-pengar om man bär en klocka som en statussymbol utan man köper en MM för man älskar klockor.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Väl resonerat och ett bra val. Kolla nedanstående länk (om du inte sett det tidigare).
https://www.klockmagasinet.se/seiko-prospex-marine-master-sla021j1
Nej, alltså...jag funderar på sla021an, tänkte om det är en vettig investering?? Vissa klockor sjunker som stenar, medan andra håller ju ganska bra andrahandsvärde. Men, verkar som sagt vara en eftersökt klocka för riktiga klocknördar,....tror inte man köper en SEIKO för MM-pengar om man bär en klocka som en statussymbol utan man köper en MM för man älskar klockor.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Jag har slarvat bort ett originalbandstift till min sbdx001. Ersättaren till detta är mindre och ett spel har uppstått mellan ändlänk och boett :( Någon i tråden som har tankar om var man ska leta efter nya (i Malmötrakten) eller finns det kanske någon som har alldeles för många!?
 
Topp