• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

falten

Cartier
Funkar lätt även om du bara går från ett håll, det viktiga är att ha lite tryck på ändbiten så stiftet kommer utanför hålet, sedan gör du samma sak från andra hållet.
Den går ur ena men då vägrar andra sidan, verkar som sprinten har tryckts in för mkt då för att gå ut från andra hållet:(
 

falten

Cartier
Bor du i Stockholm, föreslår jag ett besök på KM Globen.
Var där på lunchen och sa de måste ta den till "verkstaden" då behöll jag den för att fortsätta hemma, men kan konstatera efter svurit en timme att det inte går, hur man kan sätta sånna tighta spring bars, så får nog lämna in den ändå :)
 

falten

Cartier
Grym klocka! Kul med en ny klocka för första gången på säkert två år:) länken vill jag dock av med och strula de bandstift får jag kasta in handduken och lämna in den imorn på klockmaster :)
IMG_20190402_173818.jpg
 

wanstahl

Cartier
Fan.. varför skulle jag börja läsa denna tråd. Nu kommer massa känslor jag inte har råd med för stunden.. Grattis till er alla, riktigt fina pjäser!

En fråga, hur känns höjden? Sitter själv på rätt tunna underarmar och är rädd att mm är lite för matig?
 

AB

Panerai
2-Faktor
Fan.. varför skulle jag börja läsa denna tråd. Nu kommer massa känslor jag inte har råd med för stunden.. Grattis till er alla, riktigt fina pjäser!

En fråga, hur känns höjden? Sitter själv på rätt tunna underarmar och är rädd att mm är lite för matig?
Den är hög, inget snack, men med det sagt så bärs den väldigt bra. Jag nojade också i början men det är glömt nu. Du måste testa den helt enkelt och se hur det känns för dig!
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
En eloge till klockmaster globen som hjälpte mig med bandstiften som satt fast som tusan, och köpte ett par nya stift som var rätt till klockan. (klockan ej köpt där) och allt till kaffepengar!

Då var vi där samtidigt! Jag var inne med barnvagnen och provade lite klockor. Misstänkte att du säkert hängde på KS (gör inte alla som äger en Marinemaster det?)
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Det kändes som att man gjorde en bra investering att köpa från klockmagasinet till 25% rabatt....har faktiskt svårt och se att jag kommer släppa min SLA021J1....kan vara den bästa klocka jag burit....:cool::D:rolleyes::angel::seiko:
Jag grämer mig
Det kändes som att man gjorde en bra investering att köpa från klockmagasinet till 25% rabatt....har faktiskt svårt och se att jag kommer släppa min SLA021J1....kan vara den bästa klocka jag burit....:cool::D:rolleyes::angel::seiko:
Känns segt att ha missat det erbjudandet. Jag behövde sälja en annan klocka för att få loss cashen men hann inte... :-( Grattis till en fin dinka till mer än rätt kurs!
 
Topp