• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Petta

Omega
5FDC669E-74A2-4CF4-9B13-48525D66F472.jpeg

Mesh länk passade den bra på!

Jag har min på original omega mesh med strapcode viklås och kan inte tänka mig en bättre mer klassisk combo:)
20190424_151642.jpg
20190424_151849.jpg

Det har för övrigt gått exakt på sekunden i ca 3 månader om man lägger den i olika positioner där man vet att den går fortare eller långsammare:)
 

Orrna

Cartier
Har fått och kärat ner mig totalt o marinemaster. Alltid velat ha en men snart suget för stort trots begränsad klockbudget. Till och med börjat fundera i banorna att lägga ut min gs snowflake till försäljning till fördel för en mm
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Sålde min SBDX017 för några år sen och har nu börjat sukta efter en MM300 igen. Om man idag skulle köpa en ny MM300, ska man då köra på SBDX017 eller på den nya SLA021?

De få SBDX017 som finns kvar därute verkar ligga i samma prisklass som SLA021.
 
Sålde min SBDX017 för några år sen och har nu börjat sukta efter en MM300 igen. Om man idag skulle köpa en ny MM300, ska man då köra på SBDX017 eller på den nya SLA021?

De få SBDX017 som finns kvar därute verkar ligga i samma prisklass som SLA021.
Beror lite på vad man går igång på, själv föredrar jag SBDX017 pga Marinemaster texten osv på tavlan som gör den mer ”orginal” Men det är som sagt en smaksak :)
 

Klockaren

Panerai
Sålde min SBDX017 för några år sen och har nu börjat sukta efter en MM300 igen. Om man idag skulle köpa en ny MM300, ska man då köra på SBDX017 eller på den nya SLA021?

De få SBDX017 som finns kvar därute verkar ligga i samma prisklass som SLA021.

Jag hade SLA021 sitter nu med SBDX017.
För mig är det två likadana men väldigt olika klockor.

Tavlan är riktigt svart på SLA021 medan den går lite mot svart/grå på 017.

Safirglas och keramisk bezel på SLA021 men en helt oskyddad lumeplupp kl 12 gjorde att jag sålde min och började jaga en SBDX017 istället.
I vissa vinklar, så upplevs lumepluppen kl 12 på nya modellen som "grumlig" då svartan från bezeln lyser igenom och då ser man den kan vara något ojämn applicerad.

Sen har vissa klagat på att lumen "släpper" men det kan jag inte bekräfta för det hände inte mig.
Men i slutändan så är det en smaksak, den bärs samma iallafall så välj den du tycker tilltalar dig mest.
 
Topp