• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Bjirnen

Breitling
Vissa dagar är bättre än andra :)! Idag anlände min första MM300 och svart Crafter Blue är beställt..
C96E1A63-C23A-4403-A98C-005290A475FB.png
Riktigt sjysst! Gillar de "äldre" mm300 :)
 

AB

Panerai
2-Faktor
Hur ser det ut med våffelband vid luggarna och upp mot klockan?
Visa gärna:)!
Har ingen bra bild på det tyvärr, och min SBDX001 sitter på CB just nu. Men, det blir lite klent med exempelvis Uncle Seikos våffelband, det är för smalt. Man måste ha en biffigare variant, och jag har ännu inte hittat någon förutom Seikos egna som sitter på exempelvis SLA025. Tyvärr är de banden endast 19mm mellan luggarna.

*Edit: För tunt alltså, inte för smalt.
 
Senast ändrad:

vader

Breitling
Har någon en uppskattning hur mycket en ny bezel kostar om bytet sker via AD? Gäller mm300 från 2016.
 
Senast ändrad:
Tack för tipset, nu är frågan iofs längre aktuell. Gällde ett begagnat köp, som jag dock bestämde att avstå.
Edit: Ringde dock lite runt, men fick alldrig något direkt pris. På ebay fanns en till salu, 400€, så är ingen billig grej.
Vet att en bezel till min Tonfisk skulle kosta ca €300 plus frakt så det låter inte otroligt med 400 för en MM300.
 
Topp