• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Hej Alla MM300-fantaster. Går och trånar efter en SLA021 eller SLA023 och men har svårt att bestämma mig för vilken. Tar gärna inputs av er som har någon av dem eller kanske har/haft båda. Svart är ju alltid svart men den blå ser ju också nice ut. Upplever ni att det blir mycket reflektioner i vridring och glas/tavla? På vissa bilder ser den svarta mer grå ut (antagligen p.g.a. reflektioner) likväl att den blå färgen endast verkar framträda i vissa vinklar. M.a.o. känns de "blingiga"? Skulle ni säga att man vänjer sig vid höjden eller kommer den alltid kännas hög? Tack på förhand. :)
Jag har den blå, sla023, och har haft den äldre svarta modellen Sbdx017.
Storleken upplevde och upplever inte jag som ett problem, man vänjer sig rätt snabbt. Den nya känns lite annorlunda eftersom glaset är platt och inte kupat, men tycker inte den känns blingig. Nya känns mer modern.
Den blå färgen är väldigt diskret, den känns oftast svart så länge det är mörka förhållanden, i ljuset får den en väldigt vackert blå nyans. :)
 

JesperO

Rolex
Min från imorse - postade i annan tråd för att överglänsa spb-hypen.

017:
F56CD92B-6761-4915-8B3F-BF228254D480.jpeg
 

CVesper

Cartier
2-Faktor
Tjena mm tråden, jag är i ett läge där jag funderar över mitt nästa klockköp, står och väger mellan en sla023 eller en aquaracer, och min fråga gäller hur mkt en service på en sla023 går på? Väldigt nyfiken just för baklocket inte existerar, så jag antar att det är mer jobb på denna modell.
Tack på hörhand!
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena mm tråden, jag är i ett läge där jag funderar över mitt nästa klockköp, står och väger mellan en sla023 eller en aquaracer, och min fråga gäller hur mkt en service på en sla023 går på? Väldigt nyfiken just för baklocket inte existerar, så jag antar att det är mer jobb på denna modell.
Tack på hörhand!
Inget svar på din fråga men det är just det att det är så krångligt att komma åt urverket som håller mig tillbaka. Allt som oftast går de väl inte jätte bra (tidsmässigt) och en ruckning är ju därmed krångligt och kostsamt. Går de sämre än 10sek per dag stör jag mig nått enormt speciellt i denna prisklassen. Annars är det en jäkligt grym klocka med sitt monocase!
 

CVesper

Cartier
2-Faktor
Inget svar på din fråga men det är just det att det är så krångligt att komma åt urverket som håller mig tillbaka. Allt som oftast går de väl inte jätte bra (tidsmässigt) och en ruckning är ju därmed krångligt och kostsamt. Går de sämre än 10sek per dag stör jag mig nått enormt speciellt i denna prisklassen. Annars är det en jäkligt grym klocka med sitt monocase!

Ja det verkar ju ligga en hel del jobb att montera ner mer eller mindre hela klockan istället för ett baklock där man kommer åt urverket direkt. Men vore kul att veta hur mkt mer en service, eller ruckning för den delen, kostar.
 
Topp