Boris Balkan
Fark you!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för glas/boett(?)- press du kör?
Helt otroligt att det är så himla kul att läsa och se på bilderna, TACK!
Jag kan knappt se mig mätt, och vore jag inte allergisk mot stål så skulle jag genast försöka köpa någon av dina fina klockor när de är renoverade.
"Allergisk mot stål-det är ju omöjligt!" Visst är det väl så, det är väl någon legering i som jag inte tål. Håller just nu på att testa om jag kan ha titan, och det verkar gå bra.....dock är det få vintage-ur med titan på marknaden
![]()
Nickelallergi antar jag? Finns flera märken som kör med legeringar utan nickel. Sen titan (och guld) då."Allergisk mot stål-det är ju omöjligt!" Visst är det väl så, det är väl någon legering i som jag inte tål. Håller just nu på att testa om jag kan ha titan, och det verkar gå bra.....dock är det få vintage-ur med titan på marknaden
![]()
Nickelallergi antar jag? Finns flera märken som kör med legeringar utan nickel. Sen titan (och guld) då.
Så är det nog, har dock inte "papper" på det annat än att huden blir röd och det kliar som tusan, så det är bättre att låta bli att ha stålklockor på sig.Nickelallergi antar jag? Finns flera märken som kör med legeringar utan nickel. Sen titan (och guld) då.
Finns nån gammal tråd om detta vet jag. Testa och sök... Kom upp ett antal bra alternativ på stålklockor utan nickel då. Titan också helt safe.Så är det nog, har dock inte "papper" på det annat än att huden blir röd och det kliar som tusan, så det är bättre att låta bli att ha stålklockor på sig.
Jag har kört med guld länge nu, men det kostar ju lite mer ....så det skulle inte sitta fel om jag kunde ha ur i stål.
Det finns ju så himla många fina klockor i stål, men tyvärr, det begränsar.
Det finns andra problem med att "glida" omkring med guld på handleden, då folk kan få fel uppfattning bara för att man har en "guld-rolex"
![]()