• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mest underskattade klocktillverkaren?

I "pang för pengen"-segmentet skulle jag säga Fortis och Baume & Mercier. Bra finish och en hel del fina modeller som ofta hamnar i bakvattnet för andra pang för pengen-märken som Oris och Longines tex. Lite oförtjänt...

I de högre prisspannen tycker jag Ulysse Nardin får för lite kärlek. De gör en hel del vansinnesmodeller med fantastiskt hanterk både i tavlor och verk - klockvärlden vore en mycket tråkigare plats utan dem...

Pang för peng

4479267329_d57f74d545_o.jpg

14001411882_a839a22933_b.jpg



Lyx (lånad bild tyvärr)

Ulysse-Nardin-Safari-Jaquemarts-Minute-Repeater.jpg
 

orre

Cartier
Mest underskattade tillverkare utifrån vad då? Försäljningsframgång, kvalitet, eller en hop klocknördars tyckande som bara vi själva bryr oss om:)

Som svar på din fråga och även min fråga så får det bli Heuer.

Enligt mig skulle man nästan kunna säga det motsatta om Heuer. Om det är 3 tillverkare @ en person som är ointresserad av klockor kan är det rolex, omega och tag heuer. Men som du sa finns det många aspekter på frågan. :)
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Tänkte i dessa banor för någon dag sedan dvs vad är mest beg klocka för pengarna

Tänkte också på universal Geneve och då främst 90 talarna i compax serien som har Lemania 1873 verk osv men tyvärr finns knappt några till salu och så har de något för små boetter
Dessutom verkar universal ha gått in i någon törnrosa sömn med mycket liten tillverkning eller möjligtvis värre än så. Kontoret finns men kanske bara för bokföring osv ingen närvaro på mässor ? Inga nya modeller?


Men......om man ser till en specifik modell så finns
det ju faktiskt speciellt en ikon klocka, med på många samlares 25 i topp lista
Och ändå så lågt prissatt ..

När en bekant hade en sån och ville byta så blev det affär igår

Vad det blev ?
Zenith el primero rainbow 90 tals


Tyvärr kan jag just nu inte bifoga bild för något fel i min ipad gör
Att när jag kommer så långt att jag skall välja bild släcks hela denna sida ner
Och jag får starta internetsidan gå in på klocksnack igen och logga in på nytt
Även denna gång släcks det. Någon mer som har problem med detta? Lösning?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Tyvärr kan jag just nu inte bifoga bild för något fel i min ipad gör
Att när jag kommer så långt att jag skall välja bild släcks hela denna sida ner
Och jag får starta internetsidan gå in på klocksnack igen och logga in på nytt
Även denna gång släcks det. Någon mer som har problem med detta? Lösning?
Uppdatera till iOS 8.0.2 är en bugg i 8.0
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Som många påpekar så finns det ju en massa olika sätt att titta på detta. Min erfarenhet och reflektion efter att ha sålt klockor i nästan ett decennium är följande. Väldigt, väldigt många köper inte klocka enkom för sin egen skull, utan för att visa för andra att de har råd, har stil, har koll etc. Därmed säljs det, enligt mig, oproportionerligt många Rolex, Omega, Breitling och TAG Heuer. Därmed menar jag inte på något sätt att det är några mindre bra klockor. Men man kan få "mer klocka för pengarna" hos märken som tex Oris och Longines i den lite lägra klassen, IWC, Jaeger, Zenith och Chronoswiss i mellanklassen och UN, Blancpain och GP i den högre klassen.

Jag hukar för motelden, men är beredd :)

Att VC och Breguet skulle vara underskattade håller jag inte alls med om, de räknas ju till de fyre (eller fem) stora.
Säger inte emot men kan ju ha en del att göra med andrahandsvärdet också? Kör hellre på erkända "lättflippade" märken trots att jag köper mest ur budgetsegmentet.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Personligen kan jag tycka att Hermes känns en smula underskattade. Likaså Chopard.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
OT: antikmartin, har du en rainbow också?! Skulle vara kul att se bild på den och fler på VC. Du kan få se vårt "Jarseskåp" i utbyte...

OnT: Longines och Citizen. Longines för att de har historia och modeller men ingen cred bland vanligt folk oc Citizen för att de som sagt buntas ihop med Ur&Penn-trams.

Detta gäller alltså bland vanligt folk. Mest underskattat här är nog JLC, man ser nästan bara olika Reverso.
 
Topp