• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min klockarmbandsbutik.

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Hej!

Jag är en rätt nybliven medlem på Klocksnack men varit en "lurker" länge.
Nu är det så att jag har bestämt mig för att sälja klockarmband och en del tillbehör på nätet.
Mitt utbud för tillfället är magert. Anledningen till det är att jag inte kan sälja något som jag själv inte kan tänka mig att bära.
Så det blir väldigt mycket "Gör om, gör rätt" i mina mail och samtal till leverantörer.
Jag designar banden själv och väljer material för samtliga delar av banden.

Till vardags jobbar jag som webbutvecklare.
På kvällarna tränar jag och instruerar kampsport (BJJ/MMA).
All tid däremellan går till shoppen.

Jag hade uppskattat feedback från er väldigt mycket kring utbudet och allt mellan himmel och jord egentligen.

https://strapped.se

1. Vad ska jag utöka mitt utbud med tycker ni?
2. Vad vill ni att jag undviker helt?
3. Förbättringar på shoppen.

Mina Natoband i nylon blev nyligen recenserade av Klockrent.org.
Jag känner att jag åtminstone gjort en del saker rätt.

Jag sitter ständigt och försöker slipa på nya idéer för att kunna erbjuda något som klockälskare skulle uppskatta.
Målet är att skapa banden för hand själv inom en snar framtid.

Självfallet får alla på klocksnack en rabatt om ni skulle ge mig den äran någon gång i framtiden.
Ange då klocksnack15 för 15% rabatt.
Alltid fraktfritt så klart.

Tack på förhand!

Mvh,
Rawa
 

mouqvist

Rolex
Din vision kan bli svår att nå, finns så mycket på marknaden. Men du kanske erbjuder något extra som inte saluförs idag?
Sen måste jag citera mig själv från tidigare inlägg: tycker tyvärr att Nato är rätt fult och opraktiskt. En lång flärp som man inte vet vad man ska göra med och som somliga klipper av, bandet blir supertunnt och passar inte vanliga klockor vars boett har viss höjd, bandet höjer dessutom boetten över handleden, klockan brukar då hänga som en klump. För att inte prata om lukten på ett använt Nato-band.
Mitt förslag är att satsa på andra mer speciella armband.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Din vision kan bli svår att nå, finns så mycket på marknaden. Men du kanske erbjuder något extra som inte saluförs idag?
Sen måste jag citera mig själv från tidigare inlägg: tycker tyvärr att Nato är rätt fult och opraktiskt. En lång flärp som man inte vet vad man ska göra med och som somliga klipper av, bandet blir supertunnt och passar inte vanliga klockor vars boett har viss höjd, bandet höjer dessutom boetten över handleden, klockan brukar då hänga som en klump. För att inte prata om lukten på ett använt Nato-band.
Mitt förslag är att satsa på andra mer speciella armband.

Tack för din feedback!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tror det överlag är svårt att sälja natos för samma priser som riktiga Phoenix eller Gnoms. Dessutom finns det redan etablerade butiker med naton vilket inte gör det lätt, tror jag. Schyssta vintage-inspirerade läder tror jag kan sälja bra, och även modernare snitt. Samt tygband eller cordura. Men inget alibaba-skit som vem som helst kan köpa för 5kr över nätet.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tror det överlag är svårt att sälja natos för samma priser som riktiga Phoenix eller Gnoms. Dessutom finns det redan etablerade butiker med naton vilket inte gör det lätt, tror jag. Schyssta vintage-inspirerade läder tror jag kan sälja bra, och även modernare snitt. Samt tygband eller cordura. Men inget alibaba-skit som vem som helst kan köpa för 5kr över nätet.

Tack för tipsen! Jag vill inte heller sälja alibaba-skit :)

Tack för att du tig dig tiden.
 

Ronnie

Rolex
Hej!
Till sommaren kommer jag, och kanske en del andra, leta efter badvänliga, tunna textil- eller gummiband när våra alligatorband inte är svett- och vattensäkra nog.
Jag vill inte att klockans totala höjd ska ökas och jag vill inte ha flärperiet, så inte Nato för mig iallafall.
Typ segeltyg i normalt armbandsutförande vore läckert!
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Hej!
Till sommaren kommer jag, och kanske en del andra, leta efter badvänliga, tunna textil- eller gummiband när våra alligatorband inte är svett- och vattensäkra nog.
Jag vill inte att klockans totala höjd ska ökas och jag vill inte ha flärperiet, så inte Nato för mig iallafall.
Typ segeltyg i normalt armbandsutförande vore läckert!

Grymt! Tack igen för din feedback! Riktigt tacksam för att ni tar er tiden. Verkligen.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Önskar dig all lycka till, tips är att ha lite annat utbud än konkurrenter och blanda bra och bättre band då det finns hyfsat stora aktörer redan. Du har fått en del förslag och jag gillar tänket att faktiskt lyssna in målgruppen innan en drar igång på allvar, som sagt lycka till :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ett riktigt bra Sailcloth vore nice. Kolla bradystraps för inspiration. Gärna i grått, köper dirr!

+1 på sailcloth.

Sen så tror jag att det är superviktigt med snabb hantering av beställningarna. Helst att den läggs på lådan samma dag om man tex beställer innan 12.00. Ska man konkurrera med utländska aktörer är snabbhet i alla fall för mig en viktigare faktor än pris.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Snygga, slitna lädernaton i olika bruna nyanser har jag haft svårt att hitta. Passar vintagestilen på både ur och kläder.
Även texilband av bra kvalitet uppskattas, typ canvas eller cordura. Hadley-Romas band är väldigt bra men vi vill ha fler alternativ.
Dock tycker jag att vi konsumerar för mycket redan så sälj kvalitet, då behöver vi inte lika många.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Önskar dig all lycka till, tips är att ha lite annat utbud än konkurrenter och blanda bra och bättre band då det finns hyfsat stora aktörer redan. Du har fått en del förslag och jag gillar tänket att faktiskt lyssna in målgruppen innan en drar igång på allvar, som sagt lycka till :)
Tack! Jag tycker det är en självklarhet egentligen att lyssna på målgruppen. Jag ska vara helt ärlig mot alla, inklusive mig själv. Och er feedback hjälper jättemycket. En ficklampa i totalt mörker. :)
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
+1 på sailcloth.

Sen så tror jag att det är superviktigt med snabb hantering av beställningarna. Helst att den läggs på lådan samma dag om man tex beställer innan 12.00. Ska man konkurrera med utländska aktörer är snabbhet i alla fall för mig en viktigare faktor än pris.

Som det är nu är det efter jobbet jag skickar iväg paketet senast. De dagar jag inte jobbar hemma är de i lådan ca 1 timme efter beställningen kommit in.
Tack för din input!
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Snygga, slitna lädernaton i olika bruna nyanser har jag haft svårt att hitta. Passar vintagestilen på både ur och kläder.
Även texilband av bra kvalitet uppskattas, typ canvas eller cordura. Hadley-Romas band är väldigt bra men vi vill ha fler alternativ.
Dock tycker jag att vi konsumerar för mycket redan så sälj kvalitet, då behöver vi inte lika många.
Såna har jag tänkt börja göra själv från grunden! Har redan spanat in svenskt läder som jag vill använda. Nu är det "bara" att lära mig göra det. :)

Tack!
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Kan du inte göra schyssta vintage läderband också? Nog bredare målgrupp än lädernato, som förövrigt är rätt uselt :D
När jag väl lärt mig göra läderband så kommer jag att göra många olika varianter. I synnerhet varianter som målgruppen visat intresse för. Lädernato är en bra start tror jag eftersom det är ett av de enklare banden att lära sig göra. Lite krypa innan jag springer. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hej!
Till sommaren kommer jag, och kanske en del andra, leta efter badvänliga, tunna textil- eller gummiband när våra alligatorband inte är svett- och vattensäkra nog.
Jag vill inte att klockans totala höjd ska ökas och jag vill inte ha flärperiet, så inte Nato för mig iallafall.
Typ segeltyg i normalt armbandsutförande vore läckert!
Hirsch Capitano löser ditt problem. Lyxhud och tål vatten kanon! ;)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Det jag söker är lite ”roligare” färger. Mossgröna och svarta NATO’n har jag redan, jag vill ha fler trikolor-lösningar inför sommaren! Mer färg! Mer rött/vitt/grönt till min italiensemester!
 
Topp