• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min klockarmbandsbutik.

peppelito

Omega
Är som flera andra också skeptisk till Nato. Hellre lite tvådelade band i schysst, rejäl textil av olika slag. Även läder i vintagestuk skulle locka mig personligen. Skulle även gärna se läder/textil med viklås av bra kvalitet. För mig personligen är inte priset den viktigaste faktorn. Betalar hellre 1000 spänn för ett band med riktigt bra kvalitet, än 500 för ett med "bara" bra kvalitet...
 
Senast ändrad:

Strindberg

Patek
2-Faktor
Kom på en grej, läderband med riktigt vintagestuk skulle vara coolt. Alltså inte de där ganska tjocka med stygn i kanten , utan den typen av band som klockor hade förr i tiden. Ostoppade, gärna avsmalnande, av god kvalitet. Kolla in i vintageavdelningen.
 

marer

Cartier
Som grafisk designer tycker jag hemsidan är stilren och enkel, men vad tusan föreställer logotypen? Ska du ha logotypen på dina produkter i framtiden bör du nog redan nu överväga en enklare logga. :)
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Är som flera andra också skeptisk till Nato. Hellre lite tvådelade band i schysst, rejäl textil av olika slag. Även läder i vintagestuk skulle locka mig personligen. Skulle även gärna se läder/textil med viklås av bra kvalitet. För mig personligen är inte priset den viktigaste faktorn. Betalar hellre 1000 spänn för ett band med riktigt bra kvalitet, än 500 för ett med "bara" bra kvalitet...

Tack för tipsen!
Läder ska jag börja skapa själv. Vilket jag verkligen ser fram emot att lära mig.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Kom på en grej, läderband med riktigt vintagestuk skulle vara coolt. Alltså inte de där ganska tjocka med stygn i kanten , utan den typen av band som klockor hade förr i tiden. Ostoppade, gärna avsmalnande, av god kvalitet. Kolla in i vintageavdelningen.
Det ska jag kolla upp. Tack!
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Som grafisk designer tycker jag hemsidan är stilren och enkel, men vad tusan föreställer logotypen? Ska du ha logotypen på dina produkter i framtiden bör du nog redan nu överväga en enklare logga. :)
Bolaget heter TornadoRat Studios så det är en tornadoråtta. Men utveckling av logotypen ska så klart fortsätta. Tack så mycket för din feedback.
 

Rixard

Cartier
Fick hem natot i veckan och tycker både färgen och kvaliteten var kanonbra. Det enda jag tycker kunde varit bättre är att keepers är lite väl "rymliga" om du förstår vad jag menar. Kanske någon millimeter tajtare hade vart bra. Förutom det så var den kanon och absolut prisvärd!
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
1. Vad ska jag utöka mitt utbud med tycker ni?

Tack på förhand!

Mvh,
Rawa

Natoband i bomull kanske vore nåt? Få som säljer såna. De kanske också är nåt att testa för de som vill bleka men inte lyckats med andra Natos?

Som redan sagts ovan; ostoppade typ vintageläder, inte minst i 18mm i hyfsat god kvalitet. Borde finnas större marknad för än som märks nu. Rentav svårt att få tag på sånt ibland. Sällan tjocka stoppade "moderna" band gör sig på små till medelstora vintage, kan vara snudd på en styggelse:pompus:...

Tycker färgbenämningarna på dina band är roliga. Vet inte om det är du som hittat på dem men gillar det.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Fick hem natot i veckan och tycker både färgen och kvaliteten var kanonbra. Det enda jag tycker kunde varit bättre är att keepers är lite väl "rymliga" om du förstår vad jag menar. Kanske någon millimeter tajtare hade vart bra. Förutom det så var den kanon och absolut prisvärd!

Jag förstår precis vad du menar. Tack för detta, jag ska kolla in det. Grymt kul att du är nöjd med kvalité och färg. :)
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Natoband i bomull kanske vore nåt? Få som säljer såna. De kanske också är nåt att testa för de som vill bleka men inte lyckats med andra Natos?

Som redan sagts ovan; ostoppade typ vintageläder, inte minst i 18mm i hyfsat god kvalitet. Borde finnas större marknad för än som märks nu. Rentav svårt att få tag på sånt ibland. Sällan tjocka stoppade "moderna" band gör sig på små till medelstora vintage, kan vara snudd på en styggelse:pompus:...

Tycker färgbenämningarna på dina band är roliga. Vet inte om det är du som hittat på dem men gillar det.

Natoband i bomull är väldigt intressant och ska absolut undersökas med. Grymt roliga tips ni kommer med! Löderbanden ska jag börja testa mig fram med inom en snar framtid. Har precis flyttat och väntat på att landa lite i allt kaos.

Namnen är jag och min sambo som hittar på/inspireras. Kul att du gillar dem. :)
 

Rixard

Cartier
Natoband i bomull är väldigt intressant och ska absolut undersökas med. Grymt roliga tips ni kommer med! Löderbanden ska jag börja testa mig fram med inom en snar framtid. Har precis flyttat och väntat på att landa lite i allt kaos.

Namnen är jag och min sambo som hittar på/inspireras. Kul att du gillar dem. :)
Gillar också namnen :) tycker de är påhittiga!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Natoband i bomull är väldigt intressant och ska absolut undersökas med. Grymt roliga tips ni kommer med!
Håller med @URsinne om Natoband i bomull (gärna så tunt som det bara går). Detta är min absoluta favorit bland Natoband: https://stylechrono.se/butik/natoband/ Överlägsen kvalitetskänsla (tycker att de flesta Natoband upplevs lite "plastiga") och bekvämlighet. Men just det jag länkade till finns inte i så många färger (och många bandbredder är slut:().
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Håller med @URsinne om Natoband i bomull (gärna så tunt som det bara går). Detta är min absoluta favorit bland Natoband: https://stylechrono.se/butik/natoband/ Överlägsen kvalitetskänsla (tycker att de flesta Natoband upplevs lite "plastiga") och bekvämlighet. Men just det jag länkade till finns inte i så många färger (och många bandbredder är slut:().

Coola band! Tack för länken också. Blir så lätt att förstå vilken typ av band ni menar då. Ska se om jag kan få till lite såna band med i framtiden. :)
 

Psykel

Patek
Tycker det funkar oftast att använda mindre band, tex 20mm på 21mm och 22mm.
Funkar, absolut. Men inte optimalt i min mening! Antingen blir det glipa eller så blir det ihoptryckt. Jag har vintageklockor på 17mm (Reverso, Tank bland annat) och 19mm (Polerouter bland annat) och det är alltid bökigt att hitta passande band. Perlon och nato brukar funka helt okej om man går ner en millimeter, men läder ser inte bra ut.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Det kanske har tagits upp tidigare, men udda storlekar är ju något som generellt sett är rätt svårt att få tag på. 17, 19, 21mm.
När jag väl börjat göra banden själv så kommer jag fixa udda storlekar. Det är en fördel att inte behöva beställa in 100 stycken åt gången. :)
Jag har inte glömt udda storlekar! Tack för din input.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Funkar, absolut. Men inte optimalt i min mening! Antingen blir det glipa eller så blir det ihoptryckt. Jag har vintageklockor på 17mm (Reverso, Tank bland annat) och 19mm (Polerouter bland annat) och det är alltid bökigt att hitta passande band. Perlon och nato brukar funka helt okej om man går ner en millimeter, men läder ser inte bra ut.
Håller med dig. Det funkar ju med fel storlek och visst kan det vara så att ingen förutom en själv märker det.
Men just den där gnagande känslan av att det kunde ha varit bättre är inte så kul. :wtf:
 
D

Deleted member 18570

Guest
Jag håller med om nato eller tvådelat i bra canvas (gärna bomull). Bifogar en bild lånad på annat forum...
canvas nato.jpg
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Det har ju redan nämnts, men för att addera lite tyngd till det hela: Tvådelat nato som inte bygger boetthöjd! I övrigt är det färger, färger, färger.. Jag skriver även under på önskemålen om sail cloth.

I övrigt så ser sidan riktigt bra ut. Enkel, lättmanövrerad! Kommer testa ett band nästa gång jag letar natos. Jag gillar namnen också.:)
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Det har ju redan nämnts, men för att addera lite tyngd till det hela: Tvådelat nato som inte bygger boetthöjd! I övrigt är det färger, färger, färger.. Jag skriver även under på önskemålen om sail cloth.

I övrigt så ser sidan riktigt bra ut. Enkel, lättmanövrerad! Kommer testa ett band nästa gång jag letar natos. Jag gillar namnen också.:)

Tvådelade natoband ska absolut in i sortimentet. Sail cloth har visat sig svårt att hitta i god kvalitet men jag kommer att fixa såna.

Tack för din feedback och de uppmuntrade kommentarerna om shopen.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
En liten uppdatering för de som bryr sig.
Jag har varit uppe många nätter efter jobbet och letat nya band. Jag har beställt en del nya färger och kombinationer av nuvarande modeller Natoband. För att fylla på och få lite liv i kollektionen.

Och de jag jobbat absolut mest med kan ni se nedan.
Det vänstra är Canvas/Cordura. Det högra är Sailcloth.
Canvas-banden kommer att finnas i 4 färger till att börja med. I storlek 20mm/22mm.
Sailcloth kommer bara finnas i mörkgrå/svart med ljusgrå stitching 20mm.
Jag fick leta länge innan jag stötte på riktigt Sailcloth. Allt annat var läder och annat skräp. Dessa är riktiga grejer.
Består bara av segeltyget. Inga konstiga dofter eller material.
Banden görs i England och USA.

Jag har absolut inte glömt alla andra typer av band som ni nämnt. Men det tar lite tid att finna såna jag gillar och kan tänka mig att sälja.
Det ligger så många band jag inte godkänt i en låda här hemma...

Ett enormt tack för all feedback. Ni har påverkat mig något enormt. Och lärt mig så mycket.
Jag hoppas detta var av intresse.

Dessa band bör dyka upp om någon månad i shoppen.
Se bilden nedan som en liten teaser.

Mvh,

Rawa

D7EEFEB2-91A5-4AE7-8449-2FCC352328F1.JPEG
 
Topp