• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min klockarmbandsbutik.

Även jag säger +1 på sailcloth, ligger i tiden och där kan du slå dig in lättare och kanske hitta en större marginal även. Som en referens så skulle du redan från bara mig kanske skapa en 5 leads om du sålde högkvalitativ sailcloth.
Kul att du kör igång, alltid roligt när folk sparkar igång med klock relaterat.

Lycka till
M

Även jag säger +1 på sailcloth, ligger i tiden och där kan du slå dig in lättare och kanske hitta en större marginal även. Som en referens så skulle du redan från bara mig kanske skapa en 5 leads om du sålde högkvalitativ sailcloth.
Kul att du kör igång, alltid roligt när folk sparkar igång med klock relaterat.

Lycka till
M

Tack för tipsen och lyckönskningarna! :)

Vad tycker ni gällande Quick release på bandstift? Såna som man kan byta utan verktyg. Bra eller skräp?
De som kommer med Meyhofers Easy-Click tycker jag är bra. Det vore toppen om man kunde köpa dem lösa till band som inte har featuren ursprungligen. Det kräver dock lite karvande i bandet, men det är ju trevligt pyssel.

Tänk nytt, har du ingen unik produkt konkurrerar du med tusentals andra. Why, How, What helt enkelt :)

Vilka material och utföranden finns inte band i idag? Vilka uppstickare på senare tid har lyckats och varför? (Everest, rubber B som exempel)

Ska jag köpa naton eller bergeon verktyg gör jag det ifrån andra mer etablerade och billigare återförsäljare.

Fimpa de töntiga färgnamnen fö.

Tänk nytt, har du ingen unik produkt konkurrerar du med tusentals andra. Why, How, What helt enkelt :)

Vilka material och utföranden finns inte band i idag? Vilka uppstickare på senare tid har lyckats och varför? (Everest, rubber B som exempel)

Ska jag köpa naton eller bergeon verktyg gör jag det ifrån andra mer etablerade och billigare återförsäljare.

Fimpa de töntiga färgnamnen fö.

Kul förslag på inspiration.
Och jag håller med dig om att försöka hitta nya material som inte ännu finns klockarmband. Ska forskas på detta.
Vad gäller de töntiga namnen så är jag rätt töntig som person och tycker det återspeglar det :)
Jag gillar lite tönterier.

Tack för din feedback! :)

De jag har testat har varit skräp, men börjar ju komma bland High-end tillverkare lite smått. Finns säkert bra grejer dvs.

De som kommer med Meyhofers Easy-Click tycker jag är bra. Det vore toppen om man kunde köpa dem lösa till band som inte har featuren ursprungligen. Det kräver dock lite karvande i bandet, men det är ju trevligt pyssel.

Ok så det är acceptabla om kvalitén håller. Och sälja dem separat är en bra idé med.
Tack till er båda :)

Vill tacka alla så hemskt mycket för all feedback. Jag har nu sammanställt allting ni har sagt. Ska försöka göra en priolista och börja implementera det som går. Jag återkommer inom ett halvår med lite resultat och kanske tar en feedbackrunda till om ni skulle vara benägna till det.

Kan ge lite insikt i vad jag börjat göra redan: Har börjar kolla på flera av materialen som ni tipsat om. Mycket sailcloth för att se hur man kan få tag på band i hög kvalite'.
Har även börjat känna på olika typer av läder och skapat en lista av verktyg och utrustning som behövs för att göra egna läderband.
En sak som visat sig vara svårare än jag trodde, var att få tag på metalldelar i bra kvalité (spännen och loopar). Ska få samples från Tyskland om någon vecka hoppas de kan sina metaller. :)

Massor med kärlek till er!

Något som verkligen saknas är snygga läderarmband som passar till Rolex sportar. Band med Curved ends och perfect fit för Rolex. Rubber B och Everest är ju typ de enda som gör detta och fokuserar typ bara på gummi (förutom några mindre fina standard läderband) Jag försöker just nu köpa ett snyggt läderband till min klocka, och har varit tvungen att vända mig till en snubbe i Frankrike som gör custommade på beställning.

Något som verkligen saknas är snygga läderarmband som passar till Rolex sportar. Band med Curved ends och perfect fit för Rolex. Rubber B och Everest är ju typ de enda som gör detta och fokuserar typ bara på gummi (förutom några mindre fina standard läderband) Jag försöker just nu köpa ett snyggt läderband till min klocka, och har varit tvungen att vända mig till en snubbe i Frankrike som gör custommade på beställning.
Finns en anledning till det ;)

Tack för din input! Det är nedskrivet nu och jag kommer kolla upp ang. Detta med. :)

Lade in en beställning på det blåa då jag var av behov av ett nato. Skall bli intressant att testa :) tror färgen kommer passa fint till klockan jag tänkt mig!

Hade dock lite problem med kortbetalningen så fick bli faktura, kan vart min telefon som adblocka något den inte skulle dock... Ni har inte övervägt möjlighet att ta betalt via swish?

Lade in en beställning på det blåa då jag var av behov av ett nato. Skall bli intressant att testa :) tror färgen kommer passa fint till klockan jag tänkt mig!

Hade dock lite problem med kortbetalningen så fick bli faktura, kan vart min telefon som adblocka något den inte skulle dock... Ni har inte övervägt möjlighet att ta betalt via swish?
Hej Rixard!

Tack för din beställning, jag såg när den poppade in förut.
Vad hade du för problem med kortbetalningen? Kunde du mata in kortnummer osv eller var det en vit skärm bara när du valde det?
Butiken är beroende av vad Collectorbank väljer att implementera i sin checkout och i dagsläget finns inte Swish tyvärr. Om det kommer så kommer jag att slå på det omgående!

Stort tack för beställningen!

Lös problemet åt de med modern Datejust (116200 osv) som vill ha läder eller gummi. Curved end eller preppa band med böjda bandstift, eller nåt. Svårt (omöjligt?) att hitta i dag.

Snygga bundband som överbryggar små vintageklockor till visuellt lite större och avspänt modernt.

Inte för att ta business från @Feskarn som levererar fantastiska band, men jag känner alltid att det är meckigt att få tag i bra canvasband till ett rimligt pris. Så det skulle jag gärna se mer av

Hej Rixard!

Tack för din beställning, jag såg när den poppade in förut.
Vad hade du för problem med kortbetalningen? Kunde du mata in kortnummer osv eller var det en vit skärm bara när du valde det?
Butiken är beroende av vad Collectorbank väljer att implementera i sin checkout och i dagsläget finns inte Swish tyvärr. Om det kommer så kommer jag att slå på det omgående!

Stort tack för beställningen!
Problemet var i collectors insticksmodul för mobilt BankID vilket producerade ett meddelande om att förfrågan hade blockerats eller liknande. Tror som sagt att det kan varit min mobils fel.

Inte för att ta business från @Feskarn som levererar fantastiska band, men jag känner alltid att det är meckigt att få tag i bra canvasband till ett rimligt pris. Så det skulle jag gärna se mer av
Jag är i full rulle med att ragga bra såna band. samples är på ingång! Vad anser du vara ett rimligt pris för canvasband av hög kvalité? Tack för din feedback.

Problemet var i collectors insticksmodul för mobilt BankID vilket producerade ett meddelande om att förfrågan hade blockerats eller liknande. Tror som sagt att det kan varit min mobils fel.

Ok då vet jag. Tack för återkopplingen!
Jag skickar ditt band idag efter jobbet. Bör vara hos dig senast på torsdag.

Vann ett av dina NATOn från klockrent. Kvaliteten är upplevt vad jag är ute efter, nu behöver jag bara lite roligare färgkombos som sagt. Fixar du den italienska tricoloren i 20mm och den franska i 22mm har du sålt 2 band direkt.

Vann ett av dina NATOn från klockrent. Kvaliteten är upplevt vad jag är ute efter, nu behöver jag bara lite roligare färgkombos som sagt. Fixar du den italienska tricoloren i 20mm och den franska i 22mm har du sålt 2 band direkt.

Vad glad jag blir av att du gillar bandet! Och stort grattis till dig!

Jag har lovat dig roligare färger och det ska du få. :) tar bara en stund innan de kommer in.

Tillbaka
Topp