Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg!Jag har handleder som mäter lite drygt 15cm och köpte en Baltic Aquascaphe som passar väldigt bra. Den mäter 39mm x 47mm.
Scurfa Diver One. Riktigt tung. Inte så tunn dock. Men researcha storyn bakom så kommer du bli sugen på en.Jag tittar just nu också efter en mindre dykare för att bli min nya "beater".
Gillar Squale 1545 men kvalitén verkar sådär enligt recension i en annan tråd. Gillar också Certina DS Action men tror att de är lite för stora.
Önskemål:
-Quartz
-Safirglas
-Tunn
-WR högre än 100m
-Bra lume
Tips?
Inte superbra lume dock, med tanke på Tritium?Marathon GSAR medium. 36mm milspec:ad rövsparkarklocka. Finns med quartz också (TSAR medium).
Inte superbra lume dock, med tanke på Tritium?
Bra tips!Marathon GSAR medium. 36mm milspec:ad rövsparkarklocka. Finns med quartz också (TSAR medium).
Bra tips!
Dock på gränsen till tjock. Lite tveksam till urtavlan också. Hade nog tänkt mig bara index (som Scurfa) eller index plus 6-9-12 (som Hydroconquest)
Känns den tung på armen?
Jag tittar just nu också efter en mindre dykare för att bli min nya "beater".
Gillar Squale 1545 men kvalitén verkar sådär enligt recension i en annan tråd. Gillar också Certina DS Action men tror att de är lite för stora.
Önskemål:
-Quartz
-Safirglas
-Tunn
-WR högre än 100m
-Bra lume
Tips?
Det där hade jag ingen aning om, 36mm är den storlek som passar mina handleder bäst.
Tack för tipset!
Riktigt snygg klocka, har du några åsikter om den? Är sugen på att köpa en.Jag har handleder som mäter lite drygt 15cm och köpte en Baltic Aquascaphe som passar väldigt bra. Den mäter 39mm x 47mm.
Kompletterar med Yema Navygraf som jag ivrigt väntar på. 39mm och utan Superman låset till glasringen. 7,5k
... sen min Vostok Neptune, visserligen 40mm men bärs väldigt litet pga kort boett. 1,5k
... finns ju en hel del trevliga micros också, t.ex. Traska Freediver. 40mm, 48mm lug2lug. 5k
... sen gillar man smått är ju kvarts att föredra och vintage är ju skoj. Cyma Diver på 39mm och under centimetern tjock. 3,5k
Det är mina tips
Cyman är nog inte helt lätt att få tag i om man specifikt vill ha just den modellen MEN det finns säkert ett dussin snarlika klockor från andra märken i samma boett. Dessutom har de ofta samma urverk och snarlika tavlor också Det är en MRPSA boett och priset är något spretigt. Längst ner kan man hitta Dugena som brukar vara billigast sen Candino/City/Cyma t.ex. med priser beggat från kanske 2000kr och uppåt och i överkant hittar man bell&ross/Sinn/Heuer som börjar på kanske 10k beggat och upp till 20k. men alla är som sagt snarlika Sen finns det några till som ligger i mitten prismässigt t.ex. Bucherer. Jag hittade min på eBay och det har seglat förbi några Dugena/Heuer/Sinn/Bell&Ross på köp&sälj.Snyggt! Gillade Cyma där svår att få tag på?
Cyman är nog inte helt lätt att få tag i om man specifikt vill ha just den modellen MEN det finns säkert ett dussin snarlika klockor från andra märken i samma boett. Dessutom har de ofta samma urverk och snarlika tavlor också Det är en MRPSA boett och priset är något spretigt. Längst ner kan man hitta Dugena som brukar vara billigast sen Candino/City/Cyma t.ex. med priser beggat från kanske 2000kr och uppåt och i överkant hittar man bell&ross/Sinn/Heuer som börjar på kanske 10k beggat och upp till 20k. men alla är som sagt snarlika Sen finns det några till som ligger i mitten prismässigt t.ex. Bucherer. Jag hittade min på eBay och det har seglat förbi några Dugena/Heuer/Sinn/Bell&Ross på köp&sälj.
Edit: Kika lite i MRP SA tråden så får du lite tips att söka på https://klocksnack.se/threads/mrp-sa-tråden.108831/
Ingen fara, bara skojWow, tack ska du ha!
Om man är lite sugen på en kvartsare, finns de flesta av dessa i de med?
Riktigt snygg klocka, har du några åsikter om den? Är sugen på att köpa en.
Jag älskar den och har burit den hela sommaren. För mig är den på många sett helt perfekt.
På semestern bytte jag mellan tropic strap för bad på dagen, till BOR för middag på kvällen.
Beads of Rice = BOR länkKul att höra!
För den mindre kunniga, vad är BOR?
Aha! Tack, väldigt snyggt! Lär sig mycket härBeads of Rice = BOR länk