• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mindre dykarklockor (⩽40 mm)

BenD

Cartier
2-Faktor
Jag har handleder som mäter lite drygt 15cm och köpte en Baltic Aquascaphe som passar väldigt bra. Den mäter 39mm x 47mm.
2317ECEA-9A69-4F11-AD96-5015B0CC5F7E.jpeg
 

nomis87

Breitling
Jag tittar just nu också efter en mindre dykare för att bli min nya "beater".
Gillar Squale 1545 men kvalitén verkar sådär enligt recension i en annan tråd. Gillar också Certina DS Action men tror att de är lite för stora.
Önskemål:
-Quartz
-Safirglas
-Tunn
-WR högre än 100m
-Bra lume

Tips?
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Jag tittar just nu också efter en mindre dykare för att bli min nya "beater".
Gillar Squale 1545 men kvalitén verkar sådär enligt recension i en annan tråd. Gillar också Certina DS Action men tror att de är lite för stora.
Önskemål:
-Quartz
-Safirglas
-Tunn
-WR högre än 100m
-Bra lume

Tips?
Scurfa Diver One. Riktigt tung. Inte så tunn dock. Men researcha storyn bakom så kommer du bli sugen på en. :D
 

Sigurd

Cartier
Bra tips!
Dock på gränsen till tjock. Lite tveksam till urtavlan också. Hade nog tänkt mig bara index (som Scurfa) eller index plus 6-9-12 (som Hydroconquest)
Känns den tung på armen?

GSAR:en bygger mycket på höjden och framför allt på ett nato/zulu, TSAR:en är något tunnare och bärs iom lite bättre tycker jag. Vikten i en GSAR med länk känns ju men inte så att det stör på något sätt. Är det ett problem så kan man ju bära den på andra alternativ än en länk.
Riktigt bra klockor men passar kanske inte alla tillfällen.
 

Elias.A

Cartier
Jag tittar just nu också efter en mindre dykare för att bli min nya "beater".
Gillar Squale 1545 men kvalitén verkar sådär enligt recension i en annan tråd. Gillar också Certina DS Action men tror att de är lite för stora.
Önskemål:
-Quartz
-Safirglas
-Tunn
-WR högre än 100m
-Bra lume

Tips?
72485962-7177-429F-AB83-6E3932A8A77F.jpeg

Samma märke som mitt förra tips i tråden. Christopher Ward c60 trident 300. Finns i 38mm med Quartz och 300M water resistans
 

:-)

Cartier
Forum software by XenForo™ © 2010-2018 XenForo Ltd. User deleted.
 
Senast ändrad:

engst

Cartier
Så här ser mina Marathon TSAR ut. Lägger dem jämte varandra för jämförelsens skull, och har den mindre (dvs Medium med 36 mm) på armen. Min handled är 18 cm. Jag är väldigt förtjust i dem, men var beredd på att de som sagt inte är den typen av dykare som man väljer till alla tillfällen :)
AFF8C905-8E2A-4FFA-A24C-537914FA0F39.jpeg
8A498D17-2CA2-4860-8D7F-C3386AD680DE.jpeg
 

:-)

Cartier
Forum software by XenForo™ © 2010-2018 XenForo Ltd. User deleted.
 
Senast ändrad:
Kompletterar med Yema Navygraf som jag ivrigt väntar på. 39mm och utan Superman låset till glasringen. 7,5k
686BE1B8-6E6F-47CF-A28C-DDE5DDF303E0.jpeg


... sen min Vostok Neptune, visserligen 40mm men bärs väldigt litet pga kort boett. 1,5k
C7E22B57-5C25-4D4C-A492-AE296A355953.jpeg


... finns ju en hel del trevliga micros också, t.ex. Traska Freediver. 40mm, 48mm lug2lug. 5k
BCD7819E-F088-42E8-8642-2CD54CEB6274.jpeg


... sen gillar man smått är ju kvarts att föredra och vintage är ju skoj. Cyma Diver på 39mm och under centimetern tjock. 3,5k
2A74FCE2-A837-43AB-B957-2A3F6560AFC0.jpeg



Det är mina tips :D

Snyggt! Gillade Cyma där svår att få tag på?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Snyggt! Gillade Cyma där svår att få tag på?
Cyman är nog inte helt lätt att få tag i om man specifikt vill ha just den modellen MEN det finns säkert ett dussin snarlika klockor från andra märken i samma boett. Dessutom har de ofta samma urverk och snarlika tavlor också :) Det är en MRPSA boett och priset är något spretigt. Längst ner kan man hitta Dugena som brukar vara billigast sen Candino/City/Cyma t.ex. med priser beggat från kanske 2000kr och uppåt och i överkant hittar man bell&ross/Sinn/Heuer som börjar på kanske 10k beggat och upp till 20k. men alla är som sagt snarlika ;) Sen finns det några till som ligger i mitten prismässigt t.ex. Bucherer. Jag hittade min på eBay och det har seglat förbi några Dugena/Heuer/Sinn/Bell&Ross på köp&sälj.

Edit: Kika lite i MRP SA tråden så får du lite tips att söka på :D https://klocksnack.se/threads/mrp-sa-tråden.108831/
 
Cyman är nog inte helt lätt att få tag i om man specifikt vill ha just den modellen MEN det finns säkert ett dussin snarlika klockor från andra märken i samma boett. Dessutom har de ofta samma urverk och snarlika tavlor också :) Det är en MRPSA boett och priset är något spretigt. Längst ner kan man hitta Dugena som brukar vara billigast sen Candino/City/Cyma t.ex. med priser beggat från kanske 2000kr och uppåt och i överkant hittar man bell&ross/Sinn/Heuer som börjar på kanske 10k beggat och upp till 20k. men alla är som sagt snarlika ;) Sen finns det några till som ligger i mitten prismässigt t.ex. Bucherer. Jag hittade min på eBay och det har seglat förbi några Dugena/Heuer/Sinn/Bell&Ross på köp&sälj.

Edit: Kika lite i MRP SA tråden så får du lite tips att söka på :D https://klocksnack.se/threads/mrp-sa-tråden.108831/

Wow, tack ska du ha!
Om man är lite sugen på en kvartsare, finns de flesta av dessa i de med?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Wow, tack ska du ha!
Om man är lite sugen på en kvartsare, finns de flesta av dessa i de med?
Ingen fara, bara skoj :)
Vet faktiskt inte exakt vilka som finns som kvarts, men Dugena, Candino, Cyma, Bucherer och Heuer är kvarts och Bell&Ross med sin Hydromax och Sinn 810 är kvarts fast dem finns med automatverk också men då är Demineur och 810 dem heter har jag för mig.
 
Topp