• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mindre dykarklockor (⩽40 mm)

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Zelos Mako i brons. 39mm (eller är den 40?), 500m klassning. Tuffaste jag har. Ska jag göra något som riskerar att repa eller dinga klockan tar jag denna, för den blir ändå bara snyggare.
IMG_20190913_154500.jpg


Steinhart Ocean 39 GMT 500 Premium. Kontemporär design med lume i bezeln. 50ATM och GMT. Snygg, stryktålig, prisvärd. Också 39mm.
IMG_20190916_170200.jpg


Nya Seiko Mini Turtle. Kan inte beteckningen på rak arm. Också mindre.
 
Senast ändrad:

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Någon som har oris divers i 36 mm? Har hört att den bärs mindre och den är ju redan rätt liten. Verkar dessutom vara 17 mm lugs vilket är riktigt dumt.
Sen till festen, ber om ursäkt, jag har en sån. Den är magisk och bär faktiskt större än man kan tro. Köpte först 40mm-versionen av samma klocka (den med brons-bezel), men köpte en 36mm istället och sålde 40:an. No regrets.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Kanske en 40 mm Panerai? Klarar 300 m djup. Finns också länk till. Ref PAM049. Den tillhör de dyrare, men det kommer inte fler heller.
greenpam049.jpg
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
• Raven Trekker och Raven Vintage. 40 mm diameter, 49 och 50 mm lug-to-lug, ETA 2824 och Miyota 9015, safirglas och plexi-kristall respektive. Raven:s nästa projekt är just en mindre dykarklocka. Kolla Raven Solitude, en 40/42 diameters pjäs med 47 mm:s lug-to-lug och urverk Seiko NH35A. Prissatt under 500$. Blir eventuellt tvungen att inhandla, återstår att se... :angel:
Raven Trekker kommer snart i ny version och har krympt ytterligare till 39 mm! Riktigt sugen. Blev förrestena aldrig någon Raven Solitude, då jag tyckte de såg lite tråkiga ut när de kom.
 

Sammy

Breitling
Kanske någon som kan hjälpa mig i rätt riktning?
Köpte en Glycine Combat Sub från en säljare här på forumet. Älskade verkligen utseendet och tunnheten på klockan - men storleken på 42 mm och 50 mm lug to lug var lite för stort för mig. Någon som har förslag på klockor med liknande utseende men runt 36-38 mm?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Kanske någon som kan hjälpa mig i rätt riktning?
Köpte en Glycine Combat Sub från en säljare här på forumet. Älskade verkligen utseendet och tunnheten på klockan - men storleken på 42 mm och 50 mm lug to lug var lite för stort för mig. Någon som har förslag på klockor med liknande utseende men runt 36-38 mm?
Nuförtiden tillverkas det nästan bara större, men sök bland damur, äldre vintage, märken som Piaget, Blancpain, Frank Muller kanske. Doxa har äldre dykarur för damer som har den storleken och är tuffa. AP har också fina i den storleken, Audemar Piguet. Tag Heuer, Luminox kanske eller äldre sk. Skindivers. Det blir nog begagnat om du ska hitta något. Det här är något att börja med. Swatch är också något du kan söka i förresten.
 

Sammy

Breitling
Nuförtiden tillverkas det nästan bara större, men sök bland damur, äldre vintage, märken som Piaget, Blancpain, Frank Muller kanske. Doxa har äldre dykarur för damer som har den storleken och är tuffa. AP har också fina i den storleken, Audemar Piguet. Tag Heuer, Luminox kanske eller äldre sk. Skindivers. Det blir nog begagnat om du ska hitta något. Det här är något att börja med. Swatch är också något du kan söka i förresten.

Tack,
Då har jag något att utgå från!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Certina släpper dykare på 38 mm i flera färger. På tiden! Blev riktigt sugen på den blå.
Vilket intressant släpp av Certina 🙋. 38 mm dykare 🤔✨ Är de möjligen först ut? Lyckas de, vilket jag tror, kommer fler tillverkare att följa efter.
 
Topp