Antingen beställde jag genomskinliga eller så skickade dom fel! Nåja, har testat lite ikväll på en skräpklocka...
Printade ut loggan, klippte sedan ut den efter den hade torkat en stund.
Tog fram klarlacken och sprejade lite.
La bara ett lager klarlack, blev rätt tjockt ändå.
Torkade i ca 2 min med hårdtork, behöver säkert längre tid men...
In i vatten ca 1 min.
Här är klockan jag tänkte testa på
När jag "slidade" loss bakpappret insåg jag att loggan var genomskinlig! Blev inget vidare på tavlan, syns ingenting!
Tog loss loggan från urtavlan och la det på utsidan av glaset istället för att få någon känsla.
Körde lite fake skeleton
La en vit papperbit under för och se hur det skulle se ut på en vit tavla.
Tja, inte helt övertygad. Blev nog extra dåligt i och med jag flyttade loggan. Sedan skall man tydligen lämna lite utanför det man printat, då kanske kanterna blivit bättre.
Jag skall nog vänta lite längre så allt orkar ordentligt också.
Får nog testa och köpa vitt papper nästa gång och försöka igen. Blir det inte bättre får jag använda pappret till något annat än klockor...
Printade ut loggan, klippte sedan ut den efter den hade torkat en stund.
Tog fram klarlacken och sprejade lite.
La bara ett lager klarlack, blev rätt tjockt ändå.
Torkade i ca 2 min med hårdtork, behöver säkert längre tid men...
In i vatten ca 1 min.
Här är klockan jag tänkte testa på
När jag "slidade" loss bakpappret insåg jag att loggan var genomskinlig! Blev inget vidare på tavlan, syns ingenting!
Tog loss loggan från urtavlan och la det på utsidan av glaset istället för att få någon känsla.
Körde lite fake skeleton
La en vit papperbit under för och se hur det skulle se ut på en vit tavla.
Tja, inte helt övertygad. Blev nog extra dåligt i och med jag flyttade loggan. Sedan skall man tydligen lämna lite utanför det man printat, då kanske kanterna blivit bättre.
Jag skall nog vänta lite längre så allt orkar ordentligt också.
Får nog testa och köpa vitt papper nästa gång och försöka igen. Blir det inte bättre får jag använda pappret till något annat än klockor...