• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MN-strap tråden

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Fallskärmslina ...
DSC_0397-02.jpeg
 

Kai

Rolex
Blir att dra en beställning snart om ingen vill släppa ett till mig:)
Kändes som riktigt sjyssta band! Hon gör delar för hand, så det blir lite leveranstid. Men känns denna bra så är jag inte omöjlig på att beställa fler! =) Och misstänker att den kommer vara riktigt bra! Om än lite ovant med ett band med lite elasticitet.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt sköna band och perfekt på sommaren när armarna sväller lite i värmen. Jag använde mitt mycket i början men sen hände nåt. Kanske funkar det inte så bra på stora klockor och smal handled. Blir liksom mycket klocka på lite band. Får försöka skaffa nån mindre, tunnare dykare och prova.
IMG_20170604_134139.jpg
 

Justdix

Cartier
2-Faktor
Ser riktigt nice ut! Hur är känslan på bandet jämfört vanliga natos? Är ute efter något som inte blir lika tjockt och bulkigt som natoband och tyckte konstruktionen såg smart ut! Funderar på svart med röd tråd alt bara helsvart.
känns helt klart mycket mer bekvämt än natoband. inte samma känsla att den blir topptung tyckte jag
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Har beställt ett 18mm, original grön med gul rand, vilket är det enda som fanns i den bredden. Den skall på den här rackaren på 38mm som just nu är på helrenovering i Kentucky.
329CBD6F-3D96-49C0-ADE8-E17CE2A93E0A.jpeg
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Grym kombo!! Har lagt beställning idag på ett trident (marinblå) med röd centersöm till 009:an nu! Lär ta några veckor men blir kul o få pröva på!
Tack! Det är ju löjligt skönt också vilket bara är en bonus. :D Det kan bli riktigt snyggt, du får posta resultater här sen. Blir kanske till att skaffa ett sånt till min 009. Är det samma konstruktion som ett original-MN eller är det mer som ett Erikas?
 

Rey

Rolex
Tack! Det är ju löjligt skönt också vilket bara är en bonus. :D Det kan bli riktigt snyggt, du får posta resultater här sen. Blir kanske till att skaffa ett sånt till min 009. Är det samma konstruktion som ett original-MN eller är det mer som ett Erikas?

Klart jag postar lite bilder när det landat!
Har tänkt köra min 009:a som stadig beater nu i jakten på nästa lite dyrare dinka efter attjag sålt min Panerai så komforten är ju inte att underskatta. Vill ha något smidigt men samtidigt snyggt som funkar vidi everyday-wear. Köpte ett från Erika då det fanns i färgkombon jag var sugen på, tycker den konstruktionen verkade smidig!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Klart jag postar lite bilder när det landat!
Har tänkt köra min 009:a som stadig beater nu i jakten på nästa lite dyrare dinka efter attjag sålt min Panerai så komforten är ju inte att underskatta. Vill ha något smidigt men samtidigt snyggt som funkar vidi everyday-wear. Köpte ett från Erika då det fanns i färgkombon jag var sugen på, tycker den konstruktionen verkade smidig!
Det är en perfekt beater! :) Är också sugen på att testa Erikas. Det jag har är originalkonstruktionen och det är inte så smidigt. Känns också som att det är lätt att tappa klockan om det går upp.
 

Rey

Rolex
Det är en perfekt beater! :) Är också sugen på att testa Erikas. Det jag har är originalkonstruktionen och det är inte så smidigt. Känns också som att det är lätt att tappa klockan om det går upp.

Ah ok! Tycker Erikas ser jäkligt smidigt ut men kanske en annan femma när det landar, får se helt enkelt!
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Kul att det finns en MN tråd!
Jag känner mig helt frälst även om jag inte har haft chansen att montera bandet på min vardags-beater än! Otroligt skönt att bandet är lite elastiskt så att klockan sitter fast ordentligt på handleden :)
85C3B2E7-4B36-487B-B731-6BB6068C1202.jpeg
D7B6E7A8-3A24-42E4-9CE0-4032A9B705D2.jpeg
 
Topp