Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som har koll på om det går att få Erikas original/gröna band utan centerlinje?
Näpp! Erika bekräftade också det per mail idag.Ser faktiskt inte ut så...
https://erikasoriginals.com/mn-straps/original.php
Har ett identiskt på väg in!! Ser sjukt lovande ut![]()
Tror du blir nöjd. Sitter bra på armen och känns mer stabilt än ett nato.
Snyggt!!MN-strapet landade lagom till fikat!!
![]()
![]()
![]()
Passar riktigt bra!!Tycker det flyger på en 80-tals Heuer. Eller?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fortfarande på jakt efter ett 24mm band. Någon som har ett i sina gömmor?Grymt snygga band! Har ett oanvänt i 21mm (från @Seikosthlm )men skulle gärna vilja få tag i ett 24mm men inte lyckats hitta något. Vill gärna ha samma ”enkla” band som på bild nedan. Någon som vet om det ens finns?
![]()
Fundera på att beställa ett band från https://erikasoriginals.com/ ni som gjort det är ni nöjda? Såg att man skulle mäta handleden hur noga var ni med denna mätning? Hur blev det färdiga armbandet mot er mätning.
Är inne på ett svart eller grått med ett rött streck till min seiko padie.
Har ett grönt med gult strek sen tidigare dock inte här ifrån gilla att det är lite elastiskt, vad jag läst så verka erikas oxå vara detta.
Jag har tre olika och är riktigt nöjd. Finns inte mycket som är i närheten av den komfort du får med ett MN. Erikas håller bra kvalitet och jag har varit nöjd med mina, de håller fint.Fundera på att beställa ett band från https://erikasoriginals.com/ ni som gjort det är ni nöjda? Såg att man skulle mäta handleden hur noga var ni med denna mätning? Hur blev det färdiga armbandet mot er mätning.
Har ett grönt med gult strek sen tidigare dock inte här ifrån gilla att det är lite elastiskt, vad jag läst så verka erikas oxå vara detta.
Har tre st från Erikas. Black ops (svart med rött streck, original (grön med gult streck) samt en mörkblå utan streck. Är supernöjd med dessa, kör just nu den mörkblåa med min BB58. Riktigt bekvämt band, elastiskt och lätt att justera. Love it!Fundera på att beställa ett band från https://erikasoriginals.com/ ni som gjort det är ni nöjda? Såg att man skulle mäta handleden hur noga var ni med denna mätning? Hur blev det färdiga armbandet mot er mätning.
Den översta bilden är den svart eller mörkblå?![]()
![]()
Jag har köp sammanlagt två band och jag är nöjd med båda.
Du behöver inte vara supernoga in på millimetern när du mäter men det är inte svårt att få ett någorlunda exakt mått oavsett. Det färdiga bandet erbjuder ca 20mm justeringsmarginal när det är färdigsytt.
Bandet är elastiskt ja, med det finns ingen risk att bandet är slappt på din handled om du angett korrekta mått samt nyttjar justeringen.
Den översta bilden är den svart eller mörkblå?
Illa nu har jag tre olika färger att välja mellanDen är mörkblå. ”Trident”.
Ta en av varje, du kommer inte ångra dig!! =)Illa nu har jag tre olika färger att välja mellan![]()
Fast hon har faktiskt en variant som kostar en hundring till där materialet skall vara från gamla "äkta" fallskärmar. Men vad vet jag.... Spelar ingen roll för min del hursomhelst."Original" finns i namnet på hennes band iaf .Cool design men lika äkta som en 3 dollarsedel.
Kolla med ndcstraps på Instagram (drivs numera från UK) eller cwc. De säljer band tillverkade på korrekt vis med äkta material.
Det beror klart på hur man bär det och personlig preferens men här är 21mm band på 21mm-klocka. Ibland ser man att den blir lite smal men det är bara i vissa vinklar och jag föredrar det framför att den är för bred. Tycker att det ser knasigt ut med ett för brett band.Jag gillar dessa skarpt men har ännu kommit mig för att trycka iväg en order. Tänker dock att det blir en perfekt sommar klädsel för min Hamilton Khaki. Frågan är dock..... Skall man köpa "rätt" bredd eller skall man gå upp en mm för att bandet smalnar lite när det töjs lite. Dvs skall man göra som man brukar o beställa 20mm till 20mm lug eller gå upp till 21. Vad blir bäst?