• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MN-strap tråden

Fast hon har faktiskt en variant som kostar en hundring till där materialet skall vara från gamla "äkta" fallskärmar. Men vad vet jag.... Spelar ingen roll för min del hursomhelst.
Då har hon skaffat material sen jag skrev inlägget maj 2018. Skulle dock ta det med en nypa salt då hon varit "kreativ" med sanningen tidigare. Spelar det ingen roll att det är replikor så är det ju bara att köpa ett band till sin Invicta och vara glad :) Hon gör fina band helt klart.

Det beror klart på hur man bär det och personlig preferens men här är 21mm band på 21mm-klocka. Ibland ser man att den blir lite smal men det är bara i vissa vinklar och jag föredrar det framför att den är för bred. Tycker att det ser knasigt ut med ett för brett band.
PSX_20190128_104256.jpg
PSX_20190131_101605.jpg
PSX_20181213_141847.jpg
Tack! Ser ju ut som 20,5 skulle vart bra!
Men får nog bli 20 då.

DB33BDB1-A8B7-4933-8CA6-A9141E37B3E2.jpeg
Jag gillar dessa skarpt men har ännu kommit mig för att trycka iväg en order. Tänker dock att det blir en perfekt sommar klädsel för min Hamilton Khaki. Frågan är dock..... Skall man köpa "rätt" bredd eller skall man gå upp en mm för att bandet smalnar lite när det töjs lite. Dvs skall man göra som man brukar o beställa 20mm till 20mm lug eller gå upp till 21. Vad blir bäst?

Beställ rätt bredd. Smalnar bandet av så pass av stretch har du förmodligen mätt handleden fel från början.

På bilden ser du min Marathon med 18mm bandhorn på ett 18mm strap. Rätt så snäv passning. Skulle bandet minska 1mm har den nog förlorat elasticiteten vid det laget.

DB33BDB1-A8B7-4933-8CA6-A9141E37B3E2.jpeg

Beställ rätt bredd. Smalnar bandet av så pass av stretch har du förmodligen mätt handleden fel från början.

På bilden ser du min Marathon med 18mm bandhorn på ett 18mm strap. Rätt så snäv passning. Skulle bandet minska 1mm har den nog förlorat elasticiteten vid det laget.
Ja det där ser tight ut! Andra bilderna tidigare var det ett litet glapp på. Beror väl på klocka antar jag. Även om 20mm borde vara en ganska exakt storhet:)

Jag kör 22mm band på 22mm klocka, glappar inget för mig iaf :) Kan varmt rekomendera banden iaf, riktigt skönt med flex :)

Efter mycket velande, fram-o-tillbaks, upp-o-ner och sömnlösa nätter så gjorde jag äntligen slag i sak la en beställning: MIRAGE med orange stitching

Ser fram emot leverans :)

Fick med ett svart MN-strap med en klocka jag köpte. Materialet känns bra men tycker att själva infästningen när man ska låsa fast bandet på handleden är svår, är det bara jag som tycker detta?

Fick med ett svart MN-strap med en klocka jag köpte. Materialet känns bra men tycker att själva infästningen när man ska låsa fast bandet på handleden är svår, är det bara jag som tycker detta?
Nä, it's a real pain in the butt. :shifty: Är det någon som har ett bra tips hur man ska få dit det utan att slita av sig håret så mottages det gärna. :D

Nä, it's a real pain in the butt. :shifty: Är det någon som har ett bra tips hur man ska få dit det utan att slita av sig håret så mottages det gärna. :D
Skönt att jag inte är ensam... jobbigt om man ska ta av sig klockan för att fota den tex då är det fan svårt att få på sig klockan igen med MN bandet

Skönt att jag inte är ensam... jobbigt om man ska ta av sig klockan för att fota den tex då är det fan svårt att få på sig klockan igen med MN bandet
För mig tar det någonstans mellan 1-25 försök. Ibland så får man dit haken direkt, ibland så vill man slita av skiten och slänga det i väggen. Meeen när det väl sitter på så är det banne mig det skönaste bandet man kan ha. :D

För mig tar det någonstans mellan 1-25 försök. Ibland så får man dit haken direkt, ibland så vill man slita av skiten och slänga det i väggen. Meeen när det väl sitter på så är det banne mig det skönaste bandet man kan ha. :D

Nu har inte jag fått mitt band ännu, men på denna video så ser det inte så svårt ut: https://erikasoriginals.com/tutorial/mn-tutorial.php

Eller...?

Tillbaka
Topp