• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Molle & Yonsson Baselworld 2017

IMG_2982.JPG
IMG_2981.JPG
IMG_2980.JPG

Bluetoorhhörlurar från Tissot.
Första som lägger upp wristshot på en Tissot OCH har en banan i handen vinner dessa. :)
IMG_20170324_224954.jpg

Tummen upp. Grymma reportage så här långt. Det är verkligen spännande att få följa med nästan i realtid. Bra bilder fixar tar ni också. Tack!

Vilka är de personliga favoriterna hittils @Molle @yonsson ?
Tack! Vi lägger oftast upp direkt under mötena, inte så socialt beteende men annars hinner man inte.

IMG_2675.JPG

Breitling Colt Skyracer - ska ha.

IMG_2689.JPG

Breitling B60 - vill ha.

IMG_2851.JPG

Oris Meisterscmuckenducken eller vad den nu hette. - sugen.

För övrigt jäkligt roligt att Breitling och Tudor lånar verk från varandra. Breitling kör nu ett moddat Tudorverk i vissa nya trehandare, de har alltså 70hrs kraftreserv.

Tudor lånar Breitlings kronografverk B01 och modifierar det till sin nya kronograf, dessa har därmed 5 års garanti.

Jäkligt smart sätt för mindre tillverkare med inhouse att lösa efterfrågan på bra verk utan att behöva stå för hela utvecklingskostnaden.

Måste även tillägga at det är grymt att Breitling nu lanserat in house Superkvarts kronografverk (sitter nu i B60) om ni missat det.

IMG_2692.JPG

Det innebär att de kommer släppa flera modeller med det verket, de satsar alltså fortfarande på kvarts vilket jag tycker är underbart. Största fördelen är placeringen av sibdials. Jämför med den första blåa som nyligen släpptes.

Ni kan ju gissa om Colt Chrono kvarts kommer uppgraderas med det nya verket... :)

Måste även tillägga at det är grymt att Breitling nu lanserat in house Superkvarts kronografverk (sitter nu i B60) om ni missat det.

IMG_2692.JPG

Det innebär att de kommer släppa flera modeller med det verket, de satsar alltså fortfarande på kvarts vilket jag tycker är underbart. Största fördelen är placeringen av sibdials. Jämför med den första blåa som nyligen släpptes.

Ni kan ju gissa om Colt Chrono kvarts kommer uppgraderas med det nya verket... :)

Alla Breitlings kvartsare är ju Superkvarts, men ja, det är den som har nya inhouseverket, hittills...

Mycket bra, mer quartz till folket!

Halleluja! B60 var för övrigt grym, den har det jag saknade med Aerospace. Lite tjockare och helt analog, måste nog ha en sådan.

Sorry...jag har ju redan ställt tusen frågor men kom på en till nu.

Fråga gärna om det finns planer på att även lägga ut övrigt sortiment på hemsidan så att man kan köpa länkar, gummin, viklås, spännen m.m.
Eller åtminstone så att man bättre kan se sortimentet om det nu är så att de har dela med sina respektive AD att de ska sköta den försäljningen.

Tillbaka
Topp