• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Molle & Yonsson Baselworld 2017

IMG_2992.JPG
IMG_2993.JPG
IMG_2994.JPG
IMG_2995.JPG
IMG_2996.JPG
IMG_2997.JPG

IMG_2998.JPG

Någon som vill ha USB-presskitt? Färskt wristshot på en Nomos i så fall.

Jag tycker generellt sett att det är kul att ett relativt lite bolag som Oris släpper såpass många fina klockor (kanske lite väl många LEs)

Deras inhouseverk med 113 måste ändå vara höjdpunkten. De har utvecklat deras 110 som släpptes för tre år sedan och som var deras första inhouseverk på många många många år(40!?).

20170325_095714.jpg

Min roliga roomie sover ("måste ladda för Breitlingfesten imorron")...
Vi andra kör en grandios Oris-tävling, OK?
I potten:
- 1st limiterad superbag i juste militärcanvas.
- 2st Oris putsdukar
- 1st Oris klocksmekshandskar

Vad krävs:
- ett fräscht, färskt handledsfoto med en Oris
- minst två meningar om Oris bästa släpp på Baselworld 2017 med motivering varför.
- sole judge; @yonsson
20170325_005931.jpg

Hit it!

Senast ändrad:
IMG_3005.JPG

Den som
1: Säger vem vi tagit kort med.
2: Säger vilket år första G-Shock-modellen lanserades.
OCH 3: Lägger upp ett dagsfärskt kort på en G-Shock vinner... ... ... EN G-Shock från Casio.

Tack för det Casio!
Härligt! Nu har jag ingen aning om vem det är på bilden, när första G-Shocken kom eller ens äger en G-shock. Men älskar reportaget och alla tävlingar hittills! Kul också att man har lite timing för en gångs skull även om man inte kan vara med i tävlingen ;)

IMG_3005.JPG

Den som
1: Säger vem vi tagit kort med.
2: Säger vilket år första G-Shock-modellen lanserades.
OCH 3: Lägger upp ett dagsfärskt kort på en G-Shock vinner... ... ... EN G-Shock från Casio.

Tack för det Casio!
Såklart sist på bollen :(
Vilken ära att träffa kikuo ibe
Dw5000 var den första modellen, 1983.

Är det en dw5000 han har på sig eller en dw5600e?

IMG_1145.JPG

:D
Nu blir man ju grymt nyfiken på vilken G-shock som var priset i tävlingen. Passade ni på att få boxen signerad?

IMG_3008.JPG
IMG_3023.JPG
IMG_3013.JPG
IMG_3015.JPG
IMG_3016.JPG

20 års jubileum av EZM, lanserar därför EZM12 utvecklad tillsammans med räddningstjänsten i Tyskland. "Rescue services", timerfunktioner via inre vridring för räddningsuppdrag, platinum 10min & golden hour. Pulsmeter på höger sida av tavlan. Count down bezel för att lättare hålla koll på när motgift/medicin ska ha hunnit verka.

WR: 200m

IMG_3012.JPG
IMG_3019.JPG
IMG_3020.JPG

Tillverkad för att vara lätt att tvätta. Enkelt att ta av band och vridring. Kommer även att komma med ett orange band.

IMG_3011.JPG

Pris: €3250

Senast ändrad:
IMG_3008.JPG
IMG_3023.JPG
IMG_3013.JPG
IMG_3015.JPG
IMG_3016.JPG

20 års jubileum av EZM, lanserar därför EZM12 utvecklad tillsammans med räddningstjänsten i Tyskland. "Rescue services", timerfunktioner via inre vridring för räddningsuppdrag, platinum 10min & golden hour. Pulsmeter på höger sida av tavlan. Count down bezel för att lättare hålla koll på när motgift/medicin ska ha hunnit verka.

IMG_3012.JPG
IMG_3019.JPG
IMG_3020.JPG

Tillverkad för att vara lätt att tvätta. Enkelt att ta av band och vridring. Kommer även att komma med ett orange band.

IMG_3011.JPG

Den såg ju nästan coolare ut utan bezelring :)

@yonsson Den där ser trevlig ut! Vet du om det kommer någon uppdatering på den svarta 104 st sa? Den vita ser ju ut att ha fått ny länk tex.

Tillbaka
Topp