Jag tror inte du behöver skämmas för dig.Blir inte mycket idag tyvärr Skall försöka bättra mig till helgen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror inte du behöver skämmas för dig.Blir inte mycket idag tyvärr Skall försöka bättra mig till helgen
Du kan ju ta snygga poseringsbilder? Har du inte ett flygplan som du kan ta en WS i?Godmorgon tråden, borde vara olagligt att jobba om man har en klocka att recensera
Tack så mycket Inte idag, får se om jag hinner på måndag innan den åker ivägDu kan ju ta snygga poseringsbilder? Har du inte ett flygplan som du kan ta en WS i?
Sjukt snygga bilder!
Stilig klocka. Fina bilder!En liten uppdatering i Oceantimerns liv så långt.
Efter onsdagens kontorsliv med läderband blev det onsdag eftermiddag byte till gummi för sedvanligt Österlenliv på sommaren:
Bad, trädgårdsarbete promenad med hunden. grillning.... (gillar att tro det alltid är så )
För eventuellt oroliga får jag informera om att Traskan åker på när det blir hårdare tag.
Allt för att bevara Ocenatimern snygg.
Jag använder i normala fall lite tyngre dykare så det var lite skumt med så lite känsla av närvaro och tyngd på armen i början, men jag börjar vänja mig.
Börjar gilla storleken och hur den smälter in och kramar armen lite så där försiktigt och varsamt.
Återkommer (eller kanske inte) med djupa kommentarer kring boettdesign, retrolooken på tavlan, banhornvinkel mm när det är dags att lämna vidare.
(beklagar till dels suddiga skitbilder i sammanhangen. Behöver lära mig använda min potatis...)
Redo att doppas i "det lilla blå"
Action
Bebisen (50 kg fanskap) får inspektera.
Tuggprovet kvarstår att genomföra...
Oeantimer + Österlen
TjusigtEn liten uppdatering i Oceantimerns liv så långt.
Efter onsdagens kontorsliv med läderband blev det onsdag eftermiddag byte till gummi för sedvanligt Österlenliv på sommaren:
Bad, trädgårdsarbete promenad med hunden. grillning.... (gillar att tro det alltid är så )
För eventuellt oroliga får jag informera om att Traskan åker på när det blir hårdare tag.
Jag använder i normala fall lite tyngre dykare så det var lite skumt med så lite känsla av närvaro och tyngd på armen i början, men jag börjar vänja mig.
Börjar gilla storleken och hur den smälter in och kramar armen lite så där försiktigt och varsamt.
Återkommer (eller kanske inte) med djupa kommentarer kring boettdesign, retrolooken på tavlan, banhornvinkel mm när det är dags att lämna vidare.
(beklagar till dels suddiga skitbilder i sammanhangen. Behöver lära mig använda min potatis...)
Action
Oeantimer + Österlen
En liten uppdatering i Oceantimerns liv så långt.
Action
Oeantimer + Österlen
Det gröna gummit skojar man inte bort! Toksnyggt och passar oerhört bra till den klockan.
Får man lov att fråga vad det är för gummi?
Det vore schysst!Minns inte helt vart det kom från. Tror det följde med en klocka jag köpte.
Kan kolla om det finns nån märkning på det när jag kommer hem
Har byt till Nato på Oceantimern
Det gröna gummit skojar man inte bort! Toksnyggt och passar oerhört bra till den klockan.
Får man lov att fråga vad det är för gummi?
Lite otydligt C som går utanför NS. CNS står det: Cheapest Nato Straps. Svenskt bolag med Sofie Björklund i spetsen. https://www.cheapestnatostraps.com/Klarar inte grava ur hjärnan vart det kommer från
Står SN (eller NS) på baksidan.
Hittar inget identiskt vid lite snabbt googlande.
Ser ut att vara nått budget asiatiskt...
Undras om hon flyttat hem bolaget nu då? CNS var ju tecknat på British Virgin Islands, säkert inte alls pga skattetekniska skälLite otydligt C som går utanför NS. CNS står det: Cheapest Nato Straps. Svenskt bolag med Sofie Björklund i spetsen. https://www.cheapestnatostraps.com/
Jag har nog sagt det förut, den ser dyrare ut än den ärFunkar Trenchhuntern som beachklocka? Näh, det tycker jag inte Den funkar fint på jobbet, den funkar fint hemma, den funkar casual och den funkar dressat, men på stranden där känner den sig lite lost Tog med den till stranden idag efter jobbet, men det blev snabbt lite jobbigt med tanke på polerad glasring och plexi i kombination med sand. Lite svårt att slappna p.g.a. rädslan att de små kiselkristallerna skall sätta sina spår på den fina klockan. Sagt och gjort blev den nerstoppad i sitt lilla kuvert och fick vara kvar där, noggrant avborstad, tills att det var dags att åka hem igen.
Något jag däremot gillar skarpt är det lilla kuvertet med tryckknapp i canvas. Det är egentligen inget speciellt med den, men formatet är oerhört smidigt. Det enda jag skulle vilja se är en hårdare skiva som man kan spänna klockan runt innan man stoppar ner den i kuvertet för att förhindra att spännet ev. kan skrapa mot boettlocket. Vet inte vad ett sådant litet kuvert kostar, men jag gissar på att det inte är speciellt många kronor. Jag tror att man skulle kunna sälja dem som accessoar för en billig penning och ändå ha 100% vinstmarginal, jag hade lätt köpt ett par för att ha när man är på resande fot. Verkar smidigare än en klockrulle då man kan ta så många man behöver och på så sätt kunna optimera platsåtgången i packningen optimalt
Det håller jag med om, mycket klocka för 2k helt klartJag har nog sagt det förut, den ser dyrare ut än den är
Det står i alla fall ett svenskregistrerat bolag när man betalar, Bitling in Stockholm AB eller liknande.Undras om hon flyttat hem bolaget nu då? CNS var ju tecknat på British Virgin Islands, säkert inte alls pga skattetekniska skäl
Lite otydligt C som går utanför NS. CNS står det: Cheapest Nato Straps. Svenskt bolag med Sofie Björklund i spetsen. https://www.cheapestnatostraps.com/
Det här är bolaget bakom: https://www.allabolag.se/5569047912/bitling-i-stockholm-abUndras om hon flyttat hem bolaget nu då? CNS var ju tecknat på British Virgin Islands, säkert inte alls pga skattetekniska skäl
Vilka bilder! Bra synpunkter/observationer också. Ett tack riktas! Jag har tidigare känt mig 80/20 till förmån för Oceantimern, men nu börjar det vända.Det var änna varmt idag
Det sista av dem fem banden åkte på idag, det sandfärgade singlepass natot
Bandet ger ett lite mer nedtonat intryck än de andra. Jag tycker dock att klockan mår bra av lite färg när den sitter på nato och min favorit är nog den gröna varianten. Imorgon åker den på vintageläder igen...
Dagens uppdrag då.... wristshots
Sen är det ju en fältklocka så den bör testas att bäras på insidan också. Funkar alldeles utmärkt då klockan är relativt liten och tunn så den är inte i vägen, det är nog inget att rekommendera visserligen då man lär behöva ungefär en tub polywatch i veckan
Den nätta storleken gör att den funkar även på smalare kvinnohandleder också... kvinns verkar tycka om modellen också så om du har en hemma är risken överhängande att du blir av med klockan
Den gör sig riktigt bra i eftermiddagssolen med sin polerade glasring.
Svårt att bli mätt på den smäckra profilen.
... och plexit är en höjdare också. Den gör klockan varmare och mer organisk, reflexerna tonas ner och distorsionen gör en intressant tavla ännu intressantare.
Ingen dag med handledsskott utan gladiatorbilder
SpännandePå väg för att hämta skjutegravsjägaren