Efter att ha bevittnat Bayerns slakt av Barca är det dags för mina intryck och tankar om Oceantimern.
Klockan är idag vidareskickad till
@Kalvin. Jag vill snabba på passarounden lite
och en eftermiddag räckte för mig för att inse att detta blir min sekundvisarfria klocka som gör sig bra som dressklocka men även till annat.
Vinner jag passarounden så säljer jag den och skänker pengarna till cancerforskning (men inriktning på pankreascancer). Med det sagt planerar jag att införskaffa ett eget nytt exemplar av
@JohnMonchard (gärna över en F2F fika eller lunch i stadens centrala delar och självfallet på behörigt avstånd så länge Corona-läget råder) någon gång under hösten.
I jämförelse med D1 Milano är denna flera klasser bättre. Man får väldigt mycket mer för pengen här.
Nu lite + och - (med lite risk för repetition från mitt förra inlägg):
+ Avsaknaden av sekundvisaren, det är väldigt lugnande när man vänjer sig
+ Tavlan, typsnitt på siffrorna, färgkombinationerna och ”krysset/siktet” på tavlan
+ Visarna, älskar färgen och att de ligger så nära tavlan
+ Glaset, älskar när det förvränger och bryter ljuset i vissa vinklar
+ Finish och helhetsintryck givet prislappen
- Avsaknaden av sekundvisare (mer min OCD:s problem), många gånger blir jag lurad och tror att någon del av krysset/siktet är sekundvisaren som inte finns
sen inser jag mitt misstag när det inte rör på sig
- Designen med förlängda streck utanför cirkeln på tavlan vid timmarkeringarna - kan inte bestämma mig för om jag gillar det eller inte
- La också märke till att det kan vara knepigt att ställa tiden eftersom minutvisaren har en tendens att hoppa till när man trycker in kronan - hade varit ännu värre om man skulle synka en sekundvisare (nu blir det inte lika störigt)
En annan detalj är att designen på tavlan och framförallt typsnittet på siffrorna påminner mig om min första mekaniska handjagade klocka som jag hade som barn. Ska gräva fram den ur gömmorna och lägga upp en bild framöver för att se om mitt minne stämmer eller lurar mig.
Slutligen lite bilder (av något sämre kvalitet
) och ett stort tack för möjligheten att få vara med!
Jag fastnade för det mörkare lädret som är med på det flesta bilderna.