Okej, min tur att lämna ett omdöme av Trenchhuntern och packa ihop klockan till nästa person i kön. Först vill jag tacka
@JohnMonchard som styrde upp en så kul passaround och att det dessutom medföljde så mycket band. Jag har dessvärre jobbat för mycket och den har hamnat en del i skymundan för livet utanför KS.
Haft klockan vid 5 tillfällen under min vecka, jag är en person vars personliga favorit är Bettarinis 44 mm boetter så detta slimmade 38 mm case var givetvis en markant skillnad mot vad jag är van vid. Min första tanke när jag öppnade boxen var "Rackarns vilken snygg klocka!", dels för vintage-vibbarna men också för att det är fältklocka med enbart tim- och minutvisare (gilt
) samt en väldigt clean urtavla.
Jag tycker att det är en mycket trevlig klocka, dessvärre är jag fast i gamla spår och således uppskattar jag klockan mer på andra än på mig själv. Gillar att känna en viss tyngd i mina egna klockor samtidigt som det är viktigt att ha en klocka som sitter bekvämt. Men bekväm är den, framförallt med natobanden!
Om det är något jag är väldigt svag för, så är det gilt hands. Det kittlar verkligen när visarna träffas av ljuset och ger en fin återgivning av ljuset.
Högst personligt så hade jag önskat mig att den var 2 mm större samt med ett manuellt urverk, det kan vara lite att "svära i kyrkan". Här är skönheten i sällskap med sina två "vakthundar" i bakgrunden, som mäter in på nätta 47 samt 46 mm.
I övrigt tycker jag att det är mycket klocka för pengen. Boetten är välgjord, glasringen ger en fin kontrast till de övrigt borstade ytorna och tavlan har ett lugn över sig som hjälper gilt-visarna att poppa fint i solljuset. Dessutom blev jag positivt överraskad över att lyspastan fanns där, jag hade kollat på Monchards e-handel innan och i specifikationen står det inget om lume, så antog att det var utan. Vid "upptäcken" av lume så hittade jag dock infon på sajten, ännu ett stort plus!
Tack för att jag fick vara med i passarounden, kul att läsa allas omdömen och se så många fina bilder!