• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Morgondagens klocka

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kommer bli exp2:an (imorgon och ett antal dagar till)
20180524_175415.jpg
Grattis till nyförvärvet! :)

Har inte bestämt mig än. Men IWC blir det.
26D7E256-3E29-49FC-BA31-10AB47E0DC19.jpeg
Får jag fråga. Mark 18. Jag har själv kikat på dessa "flygare" och gillar att de är enkla, har stora tydliga visare och index samt inte är pråliga.
Dock har jag svårt för datumet på "17", och visarna på "15". Mark 16 skulle vara ultimat (Men produceras juh inte längre och går således inte att köpa ny) utseendemässigt, och den liknar juh din nästan på pricken. Med undantag för små skillnader i cirkeln med index och det jag undrar mest över, datumet placering..

Det är en skitfin klocka och jag var på fi*håret att köper en själv förra våren, det som fick mig att låta bli var just datumrutans placering. Den ser ut att sitta en mm eller två för nära mitten. Är det något du läge märke till, funderat över, kanske stört dig på?
Om det är nåt du haft i tankarna, vänjer man sig efter ett tag kanske?

Väldigt fin klocka hur som helst, Grattis! Mvh Roffe

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp