• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Morgondagens klocka

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Blir Bratte måndag :)
E749B18B-FAE3-4034-AE7A-9598B35D5B2B.jpeg
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
3005E2EA-A0DB-4469-96F9-FB9428ADCAB6.jpeg

Imorgon väljer jag Victorinox Swiss Army Officers stainless steel watch 241364 som med sina 32 mm är den näst minsta klockan jag har. Betydligt nättare än sin storebror INOX men även om jag inte testat den lika hårt är den tveklöst tålig och har varit med om både ett och annat. Köpte den samtidigt som min Longines tvåtonshydroconquest och har aldrig ångrat mig. En enkel och pålitlig vardagsklocka som gör sitt jobb.
 

Case

Panerai
596910FD-28DC-4F4B-BAEC-F1FC5FDC3C57.jpeg

Det blir Alpinisten, den som började det hela. Är nästan bara den jag använder nuförtiden, sen jag skaffade ett strapcode oyster. Insåg just att jag haft den i snart tre år. Jag blir fortfarande glad när jag tittat på den. Inget annat har stannat längre än några månader. Men så har den ju affektionsvärde också.
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
I morgon (i dag) hedrar jag min första klocka i vuxen ålder. Certina DS action som kom av att jag efter 25år på företaget uppvaktades med ett guldhalsband. Då jag inte är en ”guld kille” så avyttrades kedjan och jag köpte denna, som på sätt och vis blev min jubileumspresent. Stort affektionsvärde för mig! Valde alltså bort den trista Tissot jag kunde fått från början:facepalm:. Så min Avenger II GMT som jag älskar högt får en vilodag i morgon.
A31A7424-DE8F-4E6A-9EC3-1929D55E2DA7.jpeg
 

kayaker

Omega
637527C0-BFE3-48E2-8E60-602E50626F1B.jpeg
80071360-0D40-47D1-ADD0-F00BE59F1993.jpeg

Kommer med 100% säkerhet bära min Garmin 920XT när jag springer till jobbet imorgon så jag värmer upp den redan idag med en cykeltur till Halland. Den överlägset bästa träningsklocka jag haft, och dessutom med både GPS och glonass som är den ryska motsvarigheten som är mycket precisare i bl a stadsmiljö där vanlig GPS kan ge helt missvisande rutter.
Huvudanledningen till att du upplever GLONASS som precisare är att GLONASS vänder vid en högre latitud (nästan 65°N) än GPS (ca 55°N). Det är fördelaktigt på våra nordliga latituder.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp