och en Baby Ermeto med sekundvisare ....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin, lite annorlunda på något sätt. Tycker verkligen Movado är en av de tillverkare som gjort finast klockor. Duktig designavdelning.Senaste inkommen - 33.5mm Sport
Senaste inkommen - 33.5mm Sport
Polering blir det till em fikatFantastisk fin! Lov meg at du ikke bytter ut plexiglasset
Jag tycker det är snyggt att de lyckas behålla skuggningen av siffrorna under lumen, sen är ju den vertikala slipningen av boetten en fröjd för ögat. 16 bandbredd gör sitt till formen oxå...Riktigt fin, lite annorlunda på något sätt. Tycker verkligen Movado är en av de tillverkare som gjort finast klockor. Duktig designavdelning.
Sjukt fin! Härligt med tunna guldisar.En 18k Movado, fullset såld 12 juni 1960 hos Mollstedt i Karlstad.
34.5mm och 7mm tunn
Original bandet är tyvärr trött men spännet får sitta på ett provisoriskt band sålänge.
Skulle gissa på att du tar bort stålringen i boettlocket.Någon som vet hur man öppna och kommer åt verket?
Det är alltså inget baklock utan en två delad boett.
Skulle vilja titta om jag hittar någon stämpel på baklocket samt identifiera verket.
Tack, det funkade!Skulle gissa på att du tar bort stålringen i boettlocket.
18 karat guldTack, det funkade!
Den har även en liten stämpeln på sidan av boetten, vad kan det vara? (Har tyvärr ingen bättre kamera)
Tack, och sen ännu en stämpel i baklocket18 karat guld
Handen med fickuret är Movados symbol/märkning fick jag lära mig på förgående sida https://klocksnack.se/threads/movado.4395/page-2Tack, och sen ännu en stämpel i baklocket
Här har jag fått till en bra match med ur och armband, om än något brett.
Tack! Ja, dock är det ett gammalt band jag inte kan uttala mig med säkerhet om.Håller med. Såg snyggt ut! Sparar den kombon i minnesbanken. Ser nästan ut som orm?
Håller med. Såg snyggt ut! Sparar den kombon i minnesbanken. Ser nästan ut som orm?
Fint band, men det är utan tvekan ödla. Tejuödla, för att vara exakt. Såhär ser sånt skinn ut:Tack! Ja, dock är det ett gammalt band jag inte kan uttala mig med säkerhet om.
Fint band, men det är utan tvekan ödla. Tejuödla, för att vara exakt. Såhär ser sånt skinn ut:
Ormskinn nedan. Lägg dessutom märke till hur fjällen överlappar något, jämfört med ödlan ovan.
Ledsen för OT!
Är nog varken eller, präglad ko ser det ut som.Fint band, men det är utan tvekan ödla. Tejuödla, för att vara exakt. Såhär ser sånt skinn ut:
Ormskinn nedan. Lägg dessutom märke till hur fjällen överlappar något, jämfört med ödlan ovan.
Ledsen för OT!
Mja, mjo. Det har du nog rätt i!Är nog varken eller, präglad ko ser det ut som.
Ja, det stämmer säkert. Såhär ser baksidan ut.Är nog varken eller, präglad ko ser det ut som.
Tack! Har du en likadan eller planerar att köpa?Håller med. Såg snyggt ut! Sparar den kombon i minnesbanken. Ser nästan ut som orm?
Tack! Har du en likadan eller planerar att köpa?