Har fått minipunka 2ggr med Muc off och det bara sprutade, tätade ingenting.Varför då? Har inte koll och har bara testat den, den enda gången jag kränkt på däck och har inte haft något problem, som jag vet om iaf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har fått minipunka 2ggr med Muc off och det bara sprutade, tätade ingenting.Varför då? Har inte koll och har bara testat den, den enda gången jag kränkt på däck och har inte haft något problem, som jag vet om iaf.
Det är lätt värt det om du cyklar regelbundet. Du kan köra lägre tryck utan att få punka och därmed få bättre grepp. Köp något kitt där det ingår en liten kontakt så du kan fylla på guckan via ventilen. Då slipper du mycket av det jobbiga.Har varit sugen på att gå över och köra tubeless på MTBn sedan jag köpte den för 2 år sedan men har alltid dragit mig tillbaka då det verkar vara kladdigt och meckigt. Tänkte jag skulle ta tag i det nu inför våren men så läser man de senaste inläggen här. Är det verkligen värt det?
Tack men blev inte mycket klokare egentligenDet är lätt värt det om du cyklar regelbundet. Du kan köra lägre tryck utan att få punka och därmed få bättre grepp. Köp något kitt där det ingår en liten kontakt så du kan fylla på guckan via ventilen. Då slipper du mycket av det jobbiga.
MEN om du inte kör så ofta så ska du vara medveten om att du kommer behöva kolla däcktrycket samt pumpa varje gång du ska cykla för oavsett hur tätt du får det så blir det inte 100% tätt. Så om du ska gå tubeless behöver du även en bra tryckmätare.
Do it!Tack men blev inte mycket klokare egentligen
Det har inte blivit jätte mkt MTB senaste åren då jag kör mest landsväg.
Kan bli ett par gånger i veckan periodvis sen kan MTBn stå några veckor men att kolla tryck och pumpa är heller inte speciellt tidkrävande så man kanske skulle testa trots allt.
Finns massa modeller och prisklasser. Jag ville bara ha en pump som enkelt poppade däck och då var det värt att lägga till några hundralappar för att göra livet enkelt. Tänkte att det gör det värt det efter några däck. Har än så länge inte haft punka eller behövt byta däck men den dagen kommer. Hur enkelt som helst för en nybörjare att poppa däcket med en boost. Köpte en enkel variant och är nöjd. Red cycling PRO big air ticket pressure golvpump tubless från bikster.Tips på någon bra pump?
Vill ha till både lvg och MTB, kriterierna för lvg är ju inte mer än att man ska kunna få upp 8-9 bar.
Sen räcker kanske inte en vanlig pump till att "poppa" däcken vid tubeless eller?
Känner att jag inte riktigt litar på min Biltema pump gällande tryckmätaren.
Ja det kanske inte behöver vara mer märkvärdigt än min Biltema pump, kanske ska börja därEn sådan här har jag kört med i 3 år.Asaklitt cykelpump med tryckmätare | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
Ska jag ta detta som en pik att jag är bekväm av migHar @Nissenutz gett sig ut för säsongen så får jag också göra det. Det märks att inomhussäsongen har lagts sig runt midjan..
Och jäklar vad det har blåst sedan i höstas. Minst 30 träd över mil-spåret. Det blev till att swisha ett extra bidrag till cykelklubben.
Näe. Mer att du omedvetandes driver på mig (Vi startade vår MTB-karriär ungefär samtidigt.)Ska jag ta detta som en pik att jag är bekväm av mig
Lite oroväckande att en latmask som jag kan driva på någon men tackNäe. Mer att du omedvetandes driver på mig (Vi startade vår MTB-karriär ungefär samtidigt.)
Säsongspremiär igår, grisjobbigt! 18 grader i luften men alla sorters underlag avklarade längs vägen…
Bättre utan is! Verkligen toppenfina stigar nu, jag kunde inte låta bli att ta nya gula till jobbet i morse. Ser ut som en trevlig cykel, vad är det för något?
Scott Spark 960-22. Beställde tidigare, hämtade den idag, dvs premiär. Verkar lovande utifrån mina behov och önskemål.Bättre utan is! Verkligen toppenfina stigar nu, jag kunde inte låta bli att ta nya gula till jobbet i morse. Ser ut som en trevlig cykel, vad är det för något?
Cool! Tog ett tag innan jag kom på vilken modell det var.Scott Spark 960-22. Beställde tidigare, hämtade den idag, dvs premiär. Verkar lovande utifrån mina behov och önskemål.