• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

Kanske bäst att vänta till juli månad om cykeln inte klarar hög luftfuktighet :D
Cyklarna tål nog, men det ser ju inte så kul ut i skogen efteråt så här års! Tycker gott att man kan vara lite försiktig med småstigar, mossa, dubbslitage på hällar etc. Gäller kanske mest oss som helst skogsmullecyklar på inofficiella stigar och även vill hålla oss väl med friluftsfolk och markägare.

På anlagda XC-spår går det ju fint att slira fram när som helst.
 
Cyklarna tål nog, men det ser ju inte så kul ut i skogen efteråt så här års! Tycker gott att man kan vara lite försiktig med småstigar, mossa, dubbslitage på hällar etc. Gäller kanske mest oss som helst skogsmullecyklar på inofficiella stigar och även vill hålla oss väl med friluftsfolk och markägare.

På anlagda XC-spår går det ju fint att slira fram när som helst.
Beror helt och hållet på var och hur man kör. Är övertygad om att löpare och vandrare sliter mer på spåren här än cyklingen gör. Väldigt få som cyklar nu. Springs görs det däremot oavsett väder.
 
0670143B-C7F0-4793-868D-64AB04DD1D78.jpeg
 
Gjorde en vurpa i lördags och fick in handtaget och styret som ett spjut 15-20cm in i låret. Som tur var cyklade jag med @Chrisse snabbt la tryckförband och ringde 112. En bårhajk, ambulansraket och akutoperation senare så är jag sedan i söndags hemma igen och har regnbågens alla färger på kroppen. Styret punkterade bara vävnad och missade som tur var artär och nerver.

Lär inte bli någon cykling för mig på några veckor men har mass-beställt nya kläder, skydd och första hjälpen-kitt idag eftersom kläderna klipptes upp. Ibland spelar det inget roll hur mycket skydd man har på sig. Kör försiktigt!
 
Gjorde en vurpa i lördags och fick in handtaget och styret som ett spjut 15-20cm in i låret. Som tur var cyklade jag med @Chrisse snabbt la tryckförband och ringde 112. En bårhajk, ambulansraket och akutoperation senare så är jag sedan i söndags hemma igen och har regnbågens alla färger på kroppen. Styret punkterade bara vävnad och missade som tur var artär och nerver.

Lär inte bli någon cykling för mig på några veckor men har mass-beställt nya kläder, skydd och första hjälpen-kitt idag eftersom kläderna klipptes upp. Ibland spelar det inget roll hur mycket skydd man har på sig. Kör försiktigt!
Oj, va tråkigt. Skönt att det inte gick värre dock. Hoppas på snabb återhämtning.
 
Gjorde en vurpa i lördags och fick in handtaget och styret som ett spjut 15-20cm in i låret. Som tur var cyklade jag med @Chrisse snabbt la tryckförband och ringde 112. En bårhajk, ambulansraket och akutoperation senare så är jag sedan i söndags hemma igen och har regnbågens alla färger på kroppen. Styret punkterade bara vävnad och missade som tur var artär och nerver.

Lär inte bli någon cykling för mig på några veckor men har mass-beställt nya kläder, skydd och första hjälpen-kitt idag eftersom kläderna klipptes upp. Ibland spelar det inget roll hur mycket skydd man har på sig. Kör försiktigt!
Fy sjutton! Det låter ju riktigt otäckt!
Tur i oturen att du inte åkte själv, och att sjukvårdssaker och kunnande fanns tillhands!
Krya på dig nu!
 
Gjorde en vurpa i lördags och fick in handtaget och styret som ett spjut 15-20cm in i låret. Som tur var cyklade jag med @Chrisse snabbt la tryckförband och ringde 112. En bårhajk, ambulansraket och akutoperation senare så är jag sedan i söndags hemma igen och har regnbågens alla färger på kroppen. Styret punkterade bara vävnad och missade som tur var artär och nerver.

Lär inte bli någon cykling för mig på några veckor men har mass-beställt nya kläder, skydd och första hjälpen-kitt idag eftersom kläderna klipptes upp. Ibland spelar det inget roll hur mycket skydd man har på sig. Kör försiktigt!
Hemma och kurerar dig nu?

Krya på dig och hör av dig om det behövs hjälp.
 
Ambulanspersonalen var väldigt nöjda med Chrisses improviserade tryckförband.
Hemma och kurerar dig nu?

Krya på dig och hör av dig om det behövs hjälp.
Tack! Ja, det blir film-maraton och slapp i soffan denna och nästa vecka. Är fortfarande sjukt trött efter operationen så orkar inte mycket mer än att se på film och köpa saker via internet. 😂
 
Ambulanspersonalen var väldigt nöjda med Chrisses improviserade tryckförband.

Tack! Ja, det blir film-maraton och slapp i soffan denna och nästa vecka. Är fortfarande sjukt trött efter operationen så orkar inte mycket mer än att se på film och köpa saker via internet. 😂
Nya kolfiberdelar till hojjen?
 
Gjorde en vurpa i lördags och fick in handtaget och styret som ett spjut 15-20cm in i låret. Som tur var cyklade jag med @Chrisse snabbt la tryckförband och ringde 112. En bårhajk, ambulansraket och akutoperation senare så är jag sedan i söndags hemma igen och har regnbågens alla färger på kroppen. Styret punkterade bara vävnad och missade som tur var artär och nerver.

Lär inte bli någon cykling för mig på några veckor men har mass-beställt nya kläder, skydd och första hjälpen-kitt idag eftersom kläderna klipptes upp. Ibland spelar det inget roll hur mycket skydd man har på sig. Kör försiktigt!
Fyfan, ta hand om dig. Finns mycket kul mtb att titta på tuben.

Sök på wibmer för lite kul filmer. Antar att du sett redbull rampage för 2021 redan? Annars har du lite att titta på.

Krya!
 
Fyfan, ta hand om dig. Finns mycket kul mtb att titta på tuben.

Sök på wibmer för lite kul filmer. Antar att du sett redbull rampage för 2021 redan? Annars har du lite att titta på.

Krya!
Tror jag sett allt.
Nu kör jag alla filmerna från Avengers-universumet i kronologisk ordning. Sover dock mest. Sov 21-07, sedan 8-10 och 13-14. Snart läggdags här. Dagarna går fort. 😂
 
Har testat Muc off tätvätska en gång, det gör jag aldrig om.
Vi har tidigare kört Stans Race Sealant. Jag tycker den funkade bra, men sonen hävdar att den kloggar ventilen mm....
Så nu har vi gjort rent allting, satt ihop och det läcker från 5 ekrar... Det är ett gissel att få dit vätska med en Cush core. De suger både när man skall sätta på däcket och fixa läckage.
 
Vi har tidigare kört Stans Race Sealant. Jag tycker den funkade bra, men sonen hävdar att den kloggar ventilen mm....
Så nu har vi gjort rent allting, satt ihop och det läcker från 5 ekrar... Det är ett gissel att få dit vätska med en Cush core. De suger både när man skall sätta på däcket och fixa läckage.
Stans kloggar ju för att det funkar. 😉
Har klarat mig utan cushcore än så länge, kan tänka mig att det är ett jäkla meck.
 
Stans kloggar ju för att det funkar. 😉
Har klarat mig utan cushcore än så länge, kan tänka mig att det är ett jäkla meck.

Lite det jag påpekade för unge herrn, men han köpte (i sin tonårliga vishet) inte det.

Cushen har säkert bra sidor men den pressar ut beaden när däcket skall på och den hindrar sealanten från att komma åt rimtejpssidan...
 
Tillbaka
Topp