• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

5716C13A-942B-4437-B2AF-2F8B891734F1.jpeg

Vurpa? 🙃
 
Vad är det för jävla cykelvinter man får. Först snö, sedan Corona, sedan symtom efter Corona och nu storm. Blir inte mycket cykling här inte. :(
 
Köpte min första kolfiberhoj, det tog emot men svårt att argumentera bort hur bra pris det är på YT’s byggen. En YT Izzo Blaze i XL.
Troligen första gången under de 20 åt jag kört som jag har rätt storlek 😅

DA6ECCA4-3FA1-450B-974A-411B3C7522E3.jpeg
Grattis! Ganska lik min hoj geometrimässigt och vad gäller slaglängd, trodde Izzo hade kortare slag än 130mm bak. Kort dock, deras XL är som min L. Säkerligen en grym hoj som du lär bli nöjd med.
 
Grattis! Ganska lik min hoj geometrimässigt och vad gäller slaglängd, trodde Izzo hade kortare slag än 130mm bak. Kort dock, deras XL är som min L. Säkerligen en grym hoj som du lär bli nöjd med
Tackar, hoppas det! Får bli några rundor och skruva och pumpa för att få till rätt känsla i fram och bak. Gillar att ha det ganska hårt efter några år på Hardtail.
 
Tackar, hoppas det! Får bli några rundor och skruva och pumpa för att få till rätt känsla i fram och bak. Gillar att ha det ganska hårt efter några år på Hardtail.
Jag har iofs coil bak men har 130mm bak och 150mm fram. 20% sag fram på min Pike och 28% sag bak.

Beror ju mycket på hur man kör också, om man kör drops osv men jag tycker det funkar kanon med dessa värden. Mer sag fram så dyker hojen för mycket framåt när det blir stökigt.
 
Är det inte DHR2 2.4” på både fram och bak nu? De greppar ju asbra.
Jo, ska ha kvar det bak. Jag har ett favorit-framdäck som jag kört några år som jag tycker är mer förutsägbart. Detta har bra grepp rakt fram men har ett ”glapp” i grepp mellan mitten och ytterdobbarna som jag inte riktigt gillar för min körstil, i Delsjön t ex.

Edit:
DHR II fram med grova dobb och glappet.
F91CDB7D-5674-4D73-BB21-07A0503BBAE4.jpeg


Favorit fram: Bontrager XR4 (gammalt) med bra rull och grepp i hela lut-spektrat :)
C170F190-487C-407A-BD6A-19CA326D6387.jpeg
 
Senast ändrad:
Jo, ska ha kvar det bak. Jag har ett favorit-framdäck som jag kört några år som jag tycker är mer förutsägbart. Detta har bra grepp rakt fram men har ett ”glapp” i grepp mellan mitten och ytterdobbarna som jag inte riktigt gillar för min körstil, i Delsjön t ex.
Rekommenderar att du testar det lite till innan du byter om det är ett nytt däck för dig. DHF är väldigt sladdigt i vissa vinklar men jag har inte upplevt det problemet alls med DHR2.

Men visst, man gillar olika såklart. Nu kör jag Assegai både fram och bak.
 
Rekommenderar att du testar det lite till innan du byter om det är ett nytt däck för dig. DHF är väldigt sladdigt i vissa vinklar men jag har inte upplevt det problemet alls med DHR2.

Men visst, man gillar olika såklart. Nu kör jag Assegai både fram och bak.
Absolut, DHRII är bra, jag kan nog vänja mig. Men man mår ju bra av mer grejer :) så kan jag spara detta som reserv när bak slitits ut.
 
Fått ihop runt 100 utomhusmil på grusracern i år och 10 mil med landsvägsracern. Men ännu inte mött någon som cyklar mountainbike. Sitter alla mountainbikecyklister hemma och pluggar på modern ramgeometri och nya dekaler månne ?😂
 
Fått ihop runt 100 utomhusmil på grusracern i år och 10 mil med landsvägsracern. Men ännu inte mött någon som cyklar mountainbike. Sitter alla mountainbikecyklister hemma och pluggar på modern ramgeometri och nya dekaler månne ?😂
Det kanske bara är jag som inte vill åka när det är för blött och cykeln sliter mer på stigar och mossiga hällar. Fortfarande gym som gäller, men snart plockas grusräsern fram.
 
Tillbaka
Topp